МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Гіпербола та її рівняння
Означення4. Гіперболою називається множина точок площини, абсолютне значення різниці віддалей яких від двох за-даних точок, які називаються фокусами, є величина стала. Ґрунтуючись на означенні 4 виведемо канонічне рівняння гі-перболи. Нехай задані дві точки F1 і F2 є фокусами гіперболи, поз-
F2 F1 (мал.58),тобто через точку 0. Тому щоF2 F1 = 2c ,то коорди-нати фокусів будуть відповідно F1( c ,0 ) і F2( −c ,0 ) , а фокальні
Підносячи до квадрату обидві частини цього рівняння, одер-жимо,
обидві частини одержаного рівняння до квадрату, одержимо після спрощень
Рівняння (2.135) є рівняння другого степеня, значить гіпербо-ла є крива другого порядку. Дослідимо форму гіперболи за її рів-нянням (2.135). Оскільки рівняння містить x і y тільки в парних
степенях, то гіпербола симетрична відносно обох осей координат. Знайшовши y та x із рівняння (2.135), одержимо
Із рівняння (2.136) можна зробити такі висновки:
а) значення у уявні, якщо |х|<a значить гіпербола не перетинає вісі Оу і не має точок, що знаходяться в полосі, обмеженій прямими
х=± a.
б) коли x = ±a , y = 0 , значить гіпербола перетинає вісь абс-
цис у двох точках A1( a ,0 ) і A2( −a ,0 ) , які називаються вершинами гіперболи.
в) для кожного | x |> a , ордината y має два значення, які від-
різняються тільки знаком, звідси випливає, що гіпербола симетрич-на відносно осі 0 x.
Рівняння (2.137) показує, що гіпербола симетрична і відносно
боли. Точки F1( c ,0 ) і F2( −c ,0 ) називаються фокусами гіперболи.
сну вісь B2B1 = 2b, а уявну вісь A2A1 = 2a (показано на мал.59 пу-нктиром) називається спряженою по відношенню до гіперболи
x2 − y2 = 1 . a2 b2
Якщо дійсна і уявна осі рівні, то гіпербола називається рі-вносторонньою, а її рівняння буде x2−y2=a2 .
Степінь стискування гіперболи характеризується її ексцентри-ситетом.
Означення5. Ексцентриситетом гіперболи називається відношення віддалі між фокусами 2с до довжини її дійсної вісі 2a , тобто
Формули (2.139) і (2.140) одержуються аналогічно як і для еліпса. Представляємо читачеві самостійно переконатися в справед-
ливості формул (2.139) і (2.140).
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|