МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Емпіричні формули. Побудова формули лінійної залежності методом найменших квадратів
При розв'язуванні практичних задач часто виникає ситуація, коли аналітичний вигляд функції не заданий, але ця функція задана таблично, тобто:
Такі таблиці отримують в результаті дослідів (експериментів), тому їх називають емпіричними таблицями. За заданою емпірич-ною таблицею потрібно знайти аналітичний вид функції. В загаль-ному випадку це досить складна задача і розв’язується вона неодно-значно. Одним із найбільш поширених методів знаходження аналі-
тичного виду відповідної функції є метод найменших квадратів. Цей метод часто використовується в статистиці та економічних дослі-дженнях.
Розглянемо випадок, коли зв’язок між x і y прямолінійний, тобто y = kx + b .
Нехай задана емпірична таблиця. Розглянемо на площині x0 y
мо перпендикуляри на вісь 0 x і продовжимо їх до перетину з пря-мою лінією. Ординати точок перетину з прямою y = kx + b позна-
жуть приймати довільні значення. Складемо суму квадратів нев’язок, тобто: n F ( k ,b ) =δ12 +δ22 + ...+δn2 =∑δi2 .
i = 1
Тепер сформулюємо задачу: потрібно вибрати положення прямої y = kx + b так, щоб величина F приймала мінімальне зна-
чення. Аналітично цю задачу розв’язуємо так: припустимо, що фун-кція y = kx + b задана. Знайдемо значення нев’язок:
δ1 = y1 − y1 = kx1 + b − y1 ; ..............................................
δi = yi − yi = kxi + b − yi ; .............................................
δn = yn − yn = kxn + b − yn .
Підставимо ці значення δi в F ( k ,b ) :
F ( k ,b ) =∑n (kxi + b − yi )2 . i = 1
Таким чином , задача зводиться до знаходження мінімуму фу-нкції F ( k ,b ) відносно змінних k і b. Запишемо необхідну умову
екстремуму:
Знайдемо частинні похідні і підставимо їх в рівняння:
Ця система називається нормальною системою рівнянь методу найменших квадратів.З неї знаходимоkіbі підставляє-мо в формулу y = kx + b. Для практичного розв’язування задач зру-
чно користуватися розширеною емпіричною таблицею, яка одержу-
ється таким чином: до вихідної таблиці додаємо два рядки для x2 та xy і один стовпчик,в якому записуємо відповідні суми,що входять
у нормальну систему. В результаті отримаємо таку таблицю:
Дані останнього стовпчика таблиці підставляємо в нормальну систему рівнянь.
Приклад 1.Дано таблицю
Знайти коефіцієнти прямолінійного зв’язку між x і y . Розв’язування. Будуємо розширену таблицю.
За таблицею складаємо систему рівнянь при n = 5 : 36k + 8b = 79, + =
K 5b 21.
Домножимо друге рівняння на Одержимо: 23,2k = 45 ,4 + =
8k 5b 21. Відповідь: y = 1,96 x + 1,06.
(-1,6) і додамо до першого.
k = 1,96 ⇔ b = 1,06.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|