Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методична карта теоретичного заняття .

 

Тема :Судинні захворювання головного і спинного мозку.

Спеціальність :5.110101 „Лікувальна справа „

кількість годин 4.

Місце проведення - аудиторія .

 

1.Актуальність теми : Соціальна економічна нестабільність призводить до кількісних і якісних змін структури нервово-психічної захворюваності населення. Ця нестабільність призводить до негативного впливу на кількість деструктивно-дестабілізуючих та соціально зумовлених стресогенних чинників, а також зростання й розширення масштабів техногенних аварій і природних катастроф, що мають серйозні віддаленні медико-соціальні наслідки.

2.Навчальні цілі заняття :

а)ознайомитися з : Особливості догляду під час коматозного стану: відсмоктування слизу з порожнини рота, гігієнічні та лікувальні процедури, правильне положення хворого в ліжку, катетеризація сечового міхура, очищувальна клізма.

Запобігання гіпостатичній пневмонії та пролежням.

Годування хворих з порушенням ковтання. Боротьба з закрепом.

Запобігання утворенню контрактур у хворих із паралізованими кінцівками (правильне укладання кінцівок, періодичне накладання шин і лонгетів, масаж, лікувальна гімнастика). Особливості догляду хворих похилого віку.

б) знати :2. Чинники ризику: фізичне перенапруження, психічні травми, вроджені аномалії судин тощо. Механізми гострого порушення мозкового кровообігу (гіпертонічний криз, ішемія, колапс внаслідок інфаркту міокарда, пароксизмальної тахікардії, масивної кровотечі, шокового стану), зміни фізико-хімічного складу крові (підвищення в’язкості і згортання).

3.Клініка минущих порушень мозкового кровообігу, геморагічного та ішемічного інсультів, емболії судин мозку. Симптоми ураження басейну сонної та хребтової артерій. Диференціальний діагноз коми при геморагічному інсульті з комою іншої етіології (уремічна, діабетична, печінкова та ін.).

в)вміти : огляд хворих на судинні розлади головного і спинного мозку;

— надання невідкладної допомоги хворим на судинні розлади головного та спинного мозку;

— догляд за хворими на судинні розлади головного і спинного мозку;

— виконання ін’єкцій та інших медикаментозних призначень лікаря;

— годування хворих на судинні розлади головного і спинного мозку;

— санітарно-освітня робота серед пацієнтів із судинними розладами головного і спинного мозку;

 

3. Виховна ціль : Розвинути відповідальність за пацієнта , клінічне мислення .Дуже важливо, щоб випускники медичних училищ і коледжів мали знання й навички, необхідні для кваліфікованого клінічного обстеження хворих, обґрунтування діагнозу, виконання лікувальних маніпуляцій, проведення протиепідемічних і диспансерних заходів.

 

 

4.Міждисциплінарні зв’язки :

Дисципліни Знати Вміти
1.Попередні дисципліни. Анатомія і фізіологія людини — основні положення функціональної анатомії та фізіології нервової системи; — етіологію, клінічні ознаки, профілактику найпоширеніших нервових та психічних хвороб; — особливості лікування хворих на нервові та психічні хвороби.   — обстежувати хворого з нервовими та психічними розладами; — визначати основну неврологічну та психопатологічну симптоматику; — надавати долікарську невідкладну допомогу хворим з нервовими та психічними розладами; — забезпечувати транспортування й догляд за хворими;  
2.Наступні дисципліни . Терапія . Хірургія . Гінекологія . Педіатрія .   методики дослідження неврологічного статусу хворого, топічної діагностики захворювань нервової системи, орієнтуватися в основних показниках лабораторно-інструментальної діагностики, проводити лікувальні заходи.   — визначати основну неврологічну та психопатологічну симптоматику; — надавати долікарську невідкладну допомогу хворим з нервовими та психічними розладами; — забезпечувати транспортування й догляд за хворими; — вести медичну документацію під час приймання й виписування пацієнтів; — виявляти динамічні зміни в психічній діяльності, поведінці хворих;  
3.Внутрішньопридметна інтеграція . З усіма наступними темами . — нові нормативні документи МОЗ України щодо неврологічних та психічних захворювань; — найновіші досягнення в обстеженні неврологічних хворих; — найновіші досягнення в галузі неврології та психології.   — . виявляти динамічні зміни в психічній діяльності, поведінці хворих; — вести журнал спостережень за психічно хворими; — запобігати суїцидальним та агресивним діям хворих; — проводити психопрофілактичну роботу з родичами хворих, санітарно-просвітницьку роботу.  

 

5. План та організаційна структура заняття :

 

Основні етапи заняття Методи контролю Рівні засвоєння Матеріали методичного засвоєння Розподіл часу
  Підготовчий етап        
Організаційна частина Перевірка присутніх, форми .       2 хв.
    Визначення навчальної цілі .а)ознайомитися з : Особливості догляду під час коматозного стану: відсмоктування слизу з порожнини рота, гігієнічні та лікувальні процедури, правильне положення хворого в ліжку, катетеризація сечового міхура, очищувальна клізма. Запобігання гіпостатичній пневмонії та пролежням. Годування хворих з порушенням ковтання. Боротьба з закрепом. Запобігання утворенню контрактур у хворих із паралізованими кінцівками (правильне укладання кінцівок, періодичне накладання шин і лонгетів, масаж, лікувальна гімнастика). Особливості догляду хворих похилого віку. б) знати :2. Чинники ризику: фізичне перенапруження, психічні травми, вроджені аномалії судин тощо. Механізми гострого порушення мозкового кровообігу (гіпертонічний криз, ішемія, колапс внаслідок інфаркту міокарда, пароксизмальної тахікардії, масивної кровотечі, шокового стану), зміни фізико-хімічного складу крові (підвищення в’язкості і згортання). 3.Клініка минущих порушень мозкового кровообігу, геморагічного та ішемічного інсультів, емболії судин мозку. Симптоми ураження басейну сонної та хребтової артерій. Диференціальний діагноз коми при геморагічному інсульті з комою іншої етіології (уремічна, діабетична, печінкова та ін.). в)вміти : огляд хворих на судинні розлади головного і спинного мозку; — надання невідкладної допомоги хворим на судинні розлади головного та спинного мозку; — догляд за хворими на судинні розлади головного і спинного мозку; — виконання ін’єкцій та інших медикаментозних призначень лікаря; — годування хворих на судинні розлади головного і спинного мозку; — санітарно-освітня робота серед пацієнтів із судинними розладами головного і спинного мозку;         5 хв.    
  Основний етап       146 хв.
    1.Причини, що зумовлюють порушення мозкового кровообігу: артеріальна гіпертензія, атеросклероз мозкових судин, сифілітичний васкуліт, шийний остеохондроз, хвороби крові, пізній токсикоз вагітних. 2. Чинники ризику: фізичне перенапруження, психічні травми, вроджені аномалії судин тощо. Механізми гострого порушення мозкового кровообігу (гіпертонічний криз, ішемія, колапс внаслідок інфаркту міокарда, пароксизмальної тахікардії, масивної кровотечі, шокового стану), зміни фізико-хімічного складу крові (підвищення в’язкості і згортання). 3.Клініка минущих порушень мозкового кровообігу, геморагічного та ішемічного інсультів, емболії судин мозку. Симптоми ураження басейну сонної та хребтової артерій. Диференціальний діагноз коми при геморагічному інсульті з комою іншої етіології (уремічна, діабетична, печінкова та ін.). 4.Лікування, невідкладна допомога. Ознайомлення з методами диференційованого лікування при інсульті. Реабілітація хворих із залишковими явищами інсульту. Особливості перебігу цереброваскулярних хвороб у вагітних, роділь, породіль. 5.Профілактика порушень мозкового кровообігу. Порушення спінального кровообігу. Клінічні прояви обстеження хворих, лікування їх.           (a-II)   (a-II)     (a-II)     (a-II)   (a-II)     Таблиці .   Планшети .   Рентгенологічні знімки   Анатомічні атласи .   Алгоритми обстеження Карта пацієнта   Діагностичні карти постурального дисбалансу   Мультимедійні атласи та фільми .      
  Заключний етап        
    1.Резюме лекції         5 хв.
    2.Підведення підсумків заняття та відповіді на питання           5 хв.
  3.Завдання для самопідготовки     Перелік літератури і завдання (окремо додається) .          
  4.Матеріали для самостійного вивчення Окремо додається .        

 

Викладач ______________І.В. Лазебник

 

Судинні захворювання головного та спинного мозку зали­шаються однією з актуальних проблем клінічної неврології. Це зумовлено перш за все їх поширеністю, а також високими показниками смертності. Зокрема, цереброваскулярні захво­рювання складають від ЗО до 50% хвороб серцево-судинної системи. На кожні 100 млн. жителів припадає біля 500 тис. інсультів і церебральних су­динних кризів на рік. За даними ВООЗ, смертність від інсультів складає 12-15% загальної смертності, тобто займає ІІ-ІІІ місце після захворювань серця та злоякісних пухлин. Через рік після інсульту вмирає 50% хворих, 40% - залиша­ються стійкими інвалідами і лише 10% - повертаються до трудової діяльності. Тому питання профілактики та лікування судинних захворювань нервової системи мають не тільки медичне, а й велике соціальне значення.

КЛАСИФІКАЦІЯ СУДИННИХ ЗАХВОРЮВАНЬ ГОЛОВНОГО ТА СПИННОГО МОЗКУ

Згідно з сучасною Міжнародною класифікацією хвороб Дев'ятого перегляду (1979 р.), виділяють такі основні клінічні форми порушень мозкового кровообігу:


Читайте також:

  1. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  2. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  3. VІ. План та організаційна структура заняття
  4. Алгоритми шифрування в електронних картах
  5. Аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства як методична основа діагностики його спроможності протидіяти кризовим явищам та ліквідувати їх наслідки
  6. Вид заняття: лекція
  7. Вид заняття: лекція
  8. Вид заняття: лекція
  9. Вид заняття: лекція
  10. Вид заняття: лекція
  11. Вступне заняття
  12. Гігієнічна оцінка заняття з фізичної культури




Переглядів: 791

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методична карта теоретичного заняття . | Г. Наслідки раніше перенесеного мозкового інсульту.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.