МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Попит, пропозиція грошей, норма процентаПояснення до графіка: Грошова пропозиція на графіку зображена прямою вертикальною лінією, тому що для нормально функціонуючої ринкової економіки маса грошей в обігу є величиною відносно стабільною, її не можна довільно збільшити або зменшити. Коли ж ідеться про окремого власника грошей, то його особиста пропозиція може збільшитись або зменшитись залежно від тієї вигоди (позичкового процента), яку йому забезпечує надання грошей у тимчасове користування іншій особі чи організації. Попит на гроші є тим більшим, чим менша норма процента. Тому лінія попиту опускається зліва направо. Таке її розміщення пояснюється ще й тим, що підприємцю доцільно збільшувати попит на гроші лише тоді, коли гранична продуктивність капіталу (той продукт, який виникає в результаті збільшення капіталу на одиницю) перевищує витрати на його придбання. Для цього витрати на придбання (позичковий процент) мають зменшуватися. Перетин ліній попиту та пропозиції дає рівноважну норму процента ZЕ , тобто таку, яка узгоджує інтерес власника грошей до їх вигідного розміщення та інтерес того, хто бере їх у користування з метою збільшення власного доходу або власної вигоди.
Ринок грошей охоплює і ринок валют. Але у цій темі ми не зупинятимемося на проблемі ринку валют, оскільки вона детально розглядатиметься у V розділі. Зауважимо, що загальні закономірності функціонування грошового ринку, на жаль, практично не реалізуються в Україні, де гострими проблемами залишаються розбалансування грошової маси, інфляція, невиконання грошима їхніх природних функцій. Ринок цінних паперівтісно пов’язаний з ринками грошей і капіталів. Продаж цінних паперів, як і використання кредиту, є джерелом додаткових коштів. На ринку цінних паперів зустрічаються емітенти (ті, хто перший раз випустив їх у обіг), або їх власники, з одного боку, та покупці — з іншого. Продавцями і покупцями цінних паперів можуть бути підприємства виробничої сфери, банки та інші фінансово-кредитні установи, держава, окремі особи. Цінними паперами є акції та облігації. Випуск акцій дає можливість акціонерному підприємству одержувати гроші, які фактично назавжди стають власністю акціонерного товариства, а власник акції набуває статусу співвласника капіталу й отримує частину доходів від його функціонування. Власник акції не має права вимагати від акціонерного товариства повернення своїх грошей. Єдина можливість їх повернути — продати акцію на ринку. Продаж облігації робить того, хто її випустив (емітента), боржником того, хто її придбав. Купівля облігації є своєрідною формою кредитування. Емітент зобов’язується не лише викупити облігацію через 5, 10 або більше років, а й періодично сплачувати процент. Існують первинний та вторинний ринки цінних паперів. Первинний ринок пов’язаний з емісією (випуском) та продажем цінних паперів за нормальною ціною, вторинний — з перепродажем цінних паперів за курсовою ціною. Курсова ціна формується під впливом попиту і пропозиції. Попит на цінні папери залежить від обсягу тимчасово вільних коштів, від величини доходу (дивіденду), що його дають цінні папери їх власникам, та від величини доходу при іншому використанні грошей, скажімо, тоді, коли вони надаються у користування як позичка або використовуються з метою подальшого одержання орендної плати. Пропозиція цінних паперів визначається потребою емітентів (ними можуть бути акціонерні підприємства чи держава) в інвестиціях. Ціна, за якою цінний папір реалізується на вторинному ринку, називається його курсом. Існують курс акції, курс облігації. Для відображення залежності між курсом акції та іншими чинниками застосовують таку формулу:
У цій формулі відбито те, що акція продаватиметься за тим вищою ціною, чим більший дивіденд (дохід) вона забезпечує власникові і чим меншим є дохід з альтернативного джерела, а саме: позичковий процент. Номінальна ціна акції на її курс не впливає, адже емітент акції не зобов’язаний викупити її у покупця. На відміну від курсу акції, курс облігації залежить від номінальної ціни облігації. Крім того, він визначається терміном, у який емітент зобов’язаний викупити облігацію: чим термін ближчий, тим курс вищий. Ринок інформації.У кінці XX ст. людство вступило в новий етап науково-технічної революції — інформаційну еру. З цього часу успішність економічного розвитку країни визначається її доступом до інформаційних ресурсів. У сучасному виробництві інформація відіграє роль найважливішого вирішального ресурсу. Тому вона стала найкоштовнішим елементом витрат виробництва. В загальному розумінні інформаційний ресурс — це сукупність знань, документальних, речових відомостей і даних, потрібних і достатніх для створення нового конкурентноздатного виробу. Створення, зберігання та використання інформаційного ресурсу вимагає витрат і забезпечує корисний ефект споживачеві. Тому даний ресурс стає об’єктом специфічного ринку — ринку інформації. На відміну від інших ринків на ньому обертаються товари особливого роду — так звані знаки, в яких закодована інформація. Серед них: • знаки традиційної (паперової) інформації — патенти, ліцензії, ноу-хау, проектна документація, рецепти; • знаки сучасної (машинної) інформатики — алгоритми, програми, відеофільми, комп’ютерні ігри, магнітні звукофіксатори; • дослідні зразки, які мають лише інформаційне значення, але згодом можуть використовуватись у виробництві. Провідну роль на ринку інформації відіграє науково-технічна інформація, яка є вирішальним фактором суспільного прогресу. На жаль, в Україні ускладнено формування ринку науково-технічної інформації. Винаходи та розробки, які створюються талановитими українськими вченими та фахівцями-раціоналізаторами, не мають попиту з боку вітчизняного товаровиробника. Частково це зумовлено загальним спадом виробництва протягом 90-х років. Зростання попиту на інформаційні ресурси в Україні можливе за умов пожвавлення виробництва, збільшення приватного фінансування науково-технічних робіт, прийняття законів, які захищають авторські права, регламентують взаємовідносини продавців та покупців на ринку інформації. Читайте також:
|
||||||||
|