Прийняття рішення складається з усвідомлення своїх потреб у певних речах, пошуку інформації про необхідну річ (через каталоги, рекламні проспекти, відвідування магазинів тощо).
Покупець порівнює й оцінює різні варіанти придбання даної речі. Йде суб’єктивна оцінка речі виходячи із нагальної потреби, нагромадженого запасу благ, усталеної структури споживання та доходів.
Вибирається найкращий варіант, і приймається рішення про покупку.
Формується ставлення людини до придбаної речі. Знати це ставлення — важливо для маркетолога, який має зробити висновок: чи сподобалася дана річ покупцеві, чи буде він у майбутньому купувати цей товар, як можна поліпшити товар з урахуванням побажань покупця?
Товарна політика.Товаром може бути будь-що: матеріальне благо, ділова чи побутова послуга, духовне благо, марка фірми.
Фірма здійснює добір товарної гами: розробляє нові види товарів, максимально використовує можливості тих, що виготовляються, звільняється від застарілих товарів. Для кожного товару визначається його життєвий цикл — послідовність стадій, які він проходить у своєму “ринковому житті”.
Концепцію життєвого циклу товарів простежимо на графіку.