МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Навчальні методиЯкі специфічні методичні принципи реалізуються під час навчання ІМ в початкових класах? 10. Методи навчання іноземної мови з позицій вчителя та з позицій учня Тепер ми з вами спробуємо знайти відповідь на запитання "Як навчати?", тобто які методи навчанняслід використовувати. Поняття "метод" означає шлях до поставленої цілі. В широкому розумінні метод - це система навчання. У методиці відома ціла низка методів, прямий метод, комунікативний, аудіо-лінгвальний та інші. У вузькому значенні метод - це спосіб упорядкованої діяльності вчителя та учня на шлях до поставлених цілей навчання. Навчання є активним процесом, в якому призначення вчителя полягає в тому, щоб навчити, призначення учня - навчитися. Учитель організовує навчальну діяльність учня, а учень її реалізує. Навчальний процес з ІМ охоплює три основні етапи: 1) презентації іншомовного матеріалу; 2) тренування; 3) практика в застосуванні засвоєного матеріалу. На кожному з названих етапів використовуються відповідні методи-способи
Методи вчителя методи учня
На етапі презентації - це демонстрація (показ) нового матеріалу та способів оперування ним (з опорою на малюнок, предмет, дію та ін). Учень в цей час знайомиться з новим матеріалом та способом оперування цим матеріалом. Демонстрація нового матеріалу супроводжується поясненням учителя одночасно з організацією самостійного пошуку учнів, що стимулює їх розумову активність. Зі свого боку, учень осмислює нові мовні та мовленнєві явища. На етапі тренування та практики вчитель організовує вправляння учнів у застосуванні засвоєного матеріалу в усному або письмовому спілкуванні. При цьому виконуються різноманітні вправи. В свою чергу учні здійснюють операції вправляння в різних видах МД. Управління навчальною діяльністю реалізується завдяки здійсненню учителем контролю за успішністю учнів в оволодінні іншомовною МД на кожному етапі навчання, а з боку учнів - застосування ними самоконтролю та самокорекції. Окрім методів, у навчальному процесі з іноземної мови використовуються різноманітні методичні прийоми. Прийоми навчання пов'язані з конкретними діями вчителя та учнів. Це — елементарні методичні вчинки (дії), що спрямовані на виконання конкретного завдання на певному етапі уроку. Методи та прийоми навчання є взаємопов'язаними поняттями. Образно кажучи, метод — це місткість, а прийом — це речовина, що наповнює цю місткість. Важливо уміти правильно застосовувати різні взаємозумовлені прийоми для підвищення ефективності навчання. Наприклад, з боку вчителя під час реалізації вищезгаданих методів навчання можуть бути використані різні прийоми семантизації нових лексичних одиниць; прийоми організації діяльності учнів в опрацюванні нового матеріалу, закріпленні набутих навичок та розвитку вмінь мовлення в ситуаціях спілкування шляхом залучення учнів до виконання різноманітних мовних (наприклад, розгадати кросворд, заповнити пропуски в реченнях/тексті, назвати предмети, зображені на малюнках, відновити речення/текст тощо) та мовленнєвих/комунікативних вправ (наприклад, описати послідовність подій, зображених на малюнках, відповісти на запитання до прочитаного або прослуханого тексту, написати невеличкий твір, здійснити іншомовне спілкування в межах рольової гри, висловити свою точку зору під час індивідуальної або групової бесіди, вилучити задану інформацію з прочитаного чи прослуханого тексту для заповнення таблиці, схеми та інші). З боку учня це застосування таких прийомів як запис, креслення схеми, аналіз мовних і мовленнєвих явищ, порівняння, логічне розмірковування, побудова за аналогією, імітація, відтворення за зразком або схемою та ін.
· Якими методами користується вчитель при навчанні дітей молодшого віку іноземної мови? · Який основний методичний прийом необхідно використовувати в початковій школі?
Ще одним важливим невід'ємним компонентом навчального процесу з ІМ є засоби навчання.Визначення засобів навчання - це відповідь на запитання "За допомогою чого навчати?" Засобами навчання можуть бути різноманітні матеріальні предмети, які допомагають учителю організувати ефективне навчання ІМ. Засоби навчання поділяються на: - основні та допоміжні; - для вчителя і для учня; - технічні та нетехнічні. В ідеалі всі засоби навчання мають бути представлені в навчально-методичному комплексі (НМК), за яким проводиться навчання ІМ в певному класі. Основні: підручник, книжка для вчителя, лінгафонний практикум, комп'ютерні програми, комплект слайдів, діафільмів, аудіо та відеокасет, таблиць та ін. Допоміжні:серії малюнків, роздавальні навчальні картки, таблиці, схеми, журнали, фотографії. Для вчителя:Державний стандарт з освітньої галузі "Іноземна мова", програма, книжка для вчителя, посібник для позакласної роботи, набори фоно- і відеофонограм, таблиць, малюнків, збірник вправ, магнітна дошка, набір слайдів, діафільмів. Для учня: підручник, книжка для читання, довідники, словники, роздавальний навчальний матеріал і т.д. Для початкового етапу особливо важлива узгоджена раціональна дія на різні аналізатори (слуховий, зоровий) окремо і в комплексі. По використанню аналізаторів в процесі навчання ЇМ розділяють слухові, зорові та зоро-слухові. На початковому етапі краще використовувати зорову наочність.
Державний стандарт початкової загальної освіти прийнятий Постановою Кабінету Міністрів від 20 квітня 2011 року №462, розроблений відповідно до мети початкової школи з урахуванням пізнавальних можливостей і потреб учнів початкових класів, визначає зміст початкової загальної освіти, який ґрунтується на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, полікультурності, світського характеру освіти, системності, інтегративності, єдності навчання і виховання на засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги між націями і народами в інтересах людини, родини, суспільства, держави. Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно зорієнтованого і компетентнісного підходів, що зумовлює чітке визначення результативної складової засвоєння змісту початкової загальної освіти. Державний стандарт складається з: Базового навчального плану початкової загальної освіти; загальної характеристики інваріантної та варіативної складових змісту початкової загальної освіти; державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів. У результативній складовій кожної освітньої галузі Державного стандарту визначено державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів початкової школи, які відповідають змісту і структурі предметних компетентностей. Протягом навчання у початковій школі учні повинні оволодіти ключовими компетентностями, які передбачають їх особистісно-соціальний та інтелектуальний розвиток, формуються на міжпредметній основі та є інтегрованим результатом предметних і міжпредметних компетенцій. На основі цього Державного стандарту Міністерство освіти і науки, молоді та спорту розробляє типові навчальні плани, навчальні програми, відповідно до яких здійснюється підготовка підручників.
У загальноосвітніх навчальних закладах можe використовуватися лише те навчально-методичне забезпечення, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України. Перелік рекомендованої літератури затверджується наказом Міністерства освіти і науки України та оприлюднюється через “Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України”. Із зазначеним переліком можна буде ознайомитись на сайті Міністерства освіти і науки України www.mon.gov.ua Для учнів 1 –го класу загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов підготовлені нові підручники та навчально-методичні комплекти. Навчальний зміст підручників укладено відповідно до програми і представлено розділами, що відповідають тематиці ситуативного спілкування. Структура кожного підручника є чіткою і послідовною, вона відображає специфіку предмету іноземна мова, яка полягає у тому, що провідним компонентом змісту навчання іноземної мови є не основи наук, а способи діяльності — навчання різних видів мовленнєвої діяльності: говоріння, аудіювання, читання, письма. Навчально-методичний апарат підручників враховує психофізіологічні особливості дітей кожного вікового періоду. Тому підручник з іноземної мови для 1 класу дещо відрізняється від підручників для наступних класів, оскільки шестирічна дитина ще не має досвіду навчання. Зміст підручника з іноземної мови для першокласника спирається на досвід, набутий маленьким учнем у дошкільний період. Зокрема, йдеться про елементарні знання дитини про себе та оточуючий світ, уміння розглядати й обговорювати зображене на малюнках, використовувати наочність і предмети в своїх коротких зауваженнях-повідомленнях; навички розмальовувати, вирізати, клеїти, ліпити, співати, танцювати, розповідати вірші, виконувати фізичні рухи за командою, спілкуватися з іншими дітьми і дорослими, виказувати різні емоції, розмовляти, змінюючи інтонацію, жестикулювати, розігрувати короткі сценки і, звичайно ж, грати в ігри. Читайте також:
|
||||||||
|