МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Система мащенняПри сучасному двигунобудування (збільшення обертів колінчатого вала, підвищення температури горіння палива) відігріває одну з найважливіших функцій. Основними контрольними параметрами являються: - тиск мастила (оптимальний 0,25÷0,35 МПа); - температура мастила.
Основними факторами зменшення ресурсу двигуна є: - вибір й якість мастила; - періодичність заміни масла; - низький тиск мастила.
2. Тенденції розвитку
2.1. Система охолодження
Характерні тенденції: - встановлення фільтрів на охолоджуючу рідину; - встановлення муфт включення вентиляторів; - в’язкістні муфти; - електромагнітні муфти; - електричні муфти; - гідромуфти; - зміна конструкції вентиляторів. Встановлення вентиляторів зі змінним нахилом лопастей; - зміна картеру та блоку для кращого охолодження (поперечний картер дає рівномірне охолодження циліндрів). - встановлення додаткових радіаторів (при автоматичній коробці передач, гальмівних ретардерах та ін.) - регулювання обертання вентилятора за допомогою гідростатичної передачі; - використання термостатів з твердими наповнювачами; - встановлення компенсаційних бачків.
2.2. Система мащення - встановлення форсунок охолодж. поршнів; - додаткове охолодження масла в теплообміннику; - встановлення фільтрів високої тонкості; - монтаж фільтрів на мастило турбокомпресора - монтаж подвісного піддону з заспокоювачем для зменшення вепінювання масла - встановлення (байпасного клапана) термостата в систему для кращого прогріву масла та підтримання оптим. t = 107,2°С - використання насосів з внутрішнім (епіциклоїдальним) зачепленням (геротерні) Переваги: 1. Збільшений об’єм у западинах зубців забезпечує швидку подачу масла в період пуску. 2. Краща плавність зачеплення, безшумна робота, менша пульсація тиску; 3. Більш компактність та менша маса; 4. Об’ємний ККД ↑ на 10, а механічний на 20% 5. Спрощена конструкція приводу.
Система охолодження базових двигунів Двигун ОМ 366 LА Герметична с примусовим охолодженям. Насос охолодження відцентрового типу. Привід від шківа кол. валу (полі клиновим пасом). Вентилятор може мати привід від шківа (жорсткий) та в’язкість муфти. Двигун КамАЗ Закрита з примусовою циркуляцією охолоджуючої рідини. Основними вузлами є насос, радатор, термостати, вентилятор, гідромуфта приводу вентилятора, вимикач гідромуфти, розширювальний бачок, патрубки, жалюзі. Термостат з твердим наповнювачем (церезим 10) та прямим ходом клапана. Гідромуфта предназначена для регулювання температури двигуна та гасіння інертних навантажень при різкому зниженні кол. валу. Зміну охолоджувальної рідини (Тосол-А40, Тосол-А65) проводять після 2-х років експлуатації. При випарюванні рідини долити воду; при протіканні – охолоджену рідину. Перевірка насосу Промивати необхідно окремо радіатор та блок в протилежному напрямі руху рідини. Накип в системі необхідно видалити промивкою системи 2%-ним розчином технічного трилона Б. Ремінь необхідно перевірити зусиллям 40 м. Прогин повинен бути 15-22 мм. n = 3600 хв-1 Час – 4 хв. 1 хв. – суха обкатка 3 хв. – з водою; Тиск -180 кПа Двигун 02866 Система охолодження закрита примусового циркулювання. Робоча рідина – антифриз. Склад: - радіатор (можливий додатковий радіатор для охолодж. ретардера та автоматичної коробки передач). - водяний насос; - термостати (2 шт.); - вентилятор (привід: віскомуфта, гідростатика, електромагнітна муфта) - поперечний картер Для рівномірного охолодження всіх 6-ти циліндрів
Особливості ремонту На сучасних двигунах використовуються нове касетне ущільнення. При його монтажі на вал крильчатки, поверхню необхідно покрити сумішшю (50% води та 50% спирту або антифризу). Застосування інших засобів забороняється. Вентилятор перед установкою необхідно про балансувати підрізуючи лопасті по довжині. Установивши вентилятор необхідно перевірити відстань від лопастей до царги вентилятора. При заміні або перевірці термостатів їх необхідно установити кульковими клапанами досфи. Це дає змогу швидше вийти повітрю з системи. Перевірти температуру відкрив. (77°С до 81°С). температура повинна бути вибита на встав. термостата. Двигун ОМ 502LА Система має подібну конструкцію як і система двигуна D2866 Параметри термостатів - початок відкриття – 83°С - відкриття основного клапана - 95°С - хід основного клапана – 8 мм Перевірка герметичності - повисити тиск в сист. До 1,2 бар. Витримати 5-10 хв. - перевірити підтікання Очистка системи від: - масла (залити систему 5% розчином очисника. Прогріти двигун до 80°С й витримати протягом 5 хв. потім двічі промити систему водою) - накипу (заповнити систему 10% розчином кислоти. Перед цим обов’язково удалити масло. Прогріти двигун на середніх обертах до 80 й витримати протягом 10 хв.
Система мащення Двигун ОМ 366 LА Система мащення комбінована з мокрим піддоном. Масло охолоджується в теплообміннику охолоджувальною рідиною. Насос вертикального розміщення привід від розподільча того валу. Перевірка насоса: подача масла (t = 50°С) й протитиском 4 бар (SАЕ 10) при 300 хв-1 – 8 л/хв.. при 1400 хв-1 – 58,0 л/хв. Номінальний тиск масла: - mіn обороти – 0,5 бар - mах обороти – 2,5 бар Основна несправність насоса – зниження продуктивності в результаті підвищення торцевого й радіального зазорів.
Двигун КамАЗ
На двигуні КамАЗ 74010 встановлено комбіновану систему змазки, яка включає: 2-хсекційний насос, фільтри тонкої очистки масло, грубої очистки (центрифуга з активно-реактивним приводом) радіатор, гідромуфта, змащувальні магістралі. На сучасних двигунах 74011-240. Удосконалена система, яка включає: односекційний насос, масло теплообмінник, фільтри тонкої очистки на 40 мкм та 5 мкм Випробування насоса
Встановити на стенд. Робоче мастило М-10Гzк (t = 80°±5). Перевірити подачу насоса при 2800 хв-1 - магнітна секція Q =82 л/хв.. при тиску 0,35-0,4 МПа - радіаторна секція Q – не менше 27л/хв.. при тискові 0,7-0,75 МПа Подача насоса при 650±20 хв-1 - магнітна секція Q = 16 л/хв. (Р = 0,11÷0,12 МПа) - радіаторна Q > 6 л/хв.. (Р = 0,11÷0,12 МПа) Тиск відкриття запобіжних клапанів – 0,85÷0,95 МПа Тиск відкриття обмежуючого клапана 0,4-0,45 МПа Водо-масляний охолодник перевіряють на герметичність під тиском 0,45-0,52 МПа Байпасний клапан перевіряють поміщуючи в підігріте мастило.
Двигун D2866 Система з комбінованою змазкою з мокрим піддоном. Особливості На двигунах можуть установлюватися насоси різної ширини шестерень. Боковий зазор шестерень привода 0,1÷0,45 мм Перевірка насоса: по подачі
по мінімальному тиску
Звернути увагу на масляні форсунки: правка форсунок заборонена; розрізняють форсунки для двигунів з наддувом і без наддува перед установкою перевірити клапани форсунок тиск відкриття – 1,6÷1,9 бар тиск закриття – 1,3÷1,6 бар без наддуву з наддувом На даних двигунах картер має два піддони, для кращого герметизування. Тому при розбиранні необхідно для більшої жорсткості картера встановлювати металеву пластину. ОМ 502LА Система мащення має подібну будову до двигуна автомобіля МАN. Мастильні форсунки перед установкою перевірити по шаблону. Правка заборонена. Діагностика насосу. - осьове перміщення валів шестерень – 0,05÷0,128 мм. - радіальний зазор між зубцями – 0,312÷0,476 мм
Лекція №5 «Параметри технічного стану систем живлення повітрям та паливом сучасних двигунів та особливості їх ремонту». 1.Тенденції вдосконалення конструкцій систем. 2.Причини та основні несправності систем та їх передремонтної діагностики. 3.Особливості ремонту агрегатів систем базових двигунів.
1. Системи живлення мають найважливіше значення в сучасному двигунобудуванні. Тому їх розвиток на сьогодні є найбільш стрімким. До основних тенденцій по удосконаленню конструкцій даних систем можна віднести. Система живлення: - повітрям - для кращого наповнення циліндрів повітрям встановлюють турбокомпрессор з змінною геометрією та з клапаном регулювання наддуву. - для надійної роботи ЦПГ двигуна необхідно, щоб коефіцієнт пропуску механічних домішок був 0,5%. Це забезпечують паперові фільтри(у яких коеф. -0,3%)(в інерційно – масляних 4-5%). - для охолодження наддувочного повітря після турбіни використовується радіатор охолодження(інтеркулер) - існує така класифікація схем впуску повітря: турбонаддув без охолодження; турбонаддув з охолодженням повітря до 500С; турбонаддув з резонансним наддувом без охолодження; комбінований наддув з резонансною системою. - для покращення й зниження токсичності відпрацьованих газів використовується система рециркуляції ВГ(ЕGR), яка дає змогу перепускним клапаном подавати частину відкрац. газів в впускний колектор. - паливом - питома витрата палива у ДВЗ з кожним роком зменшується. Так у 2000р вона становила – 198-204 гр (кВт·год).Тому паливні системи найбільш на сьогодні розвиваються. Це призвело до виникнення новітніх електронних систем живлення, як бензинових(К,4-Jet-Ronik) так і дизельних двигунів(EDC,Common Rail) - для зниження токсичності В.Г. збільшується тиск впорскування палива(до 2000 бар) та збільшується кількість разів впорскування палива за 1 цикл роботи двигуна. Впорскується так звана «запальна» порція палива (1÷3%) основний (94…96%), додатковий (1…5%)- зменшення динності - для збільшення швидкості форсунок, проводиться вдосконалення конструкцій. Вони обладнуються електроклапанами та п'єзоклапанами з високою швидкодією. - для оптимальної роботи двигуна його процес контролюють датчики: - Положення педалі газу
Температури наддуву повітря Температури води Температури палива Швидкість руху
Вмикання гальма Вмикання гальма-сповільнювача
Вплив сірки: - Бензиновий двигатель– При збільшенні 0,15% - інтенсивний знос ЦП2 При 0,4% - знос у 2,5% - Дизель - При 0,2 % - знос мінімальний При 0,8÷1% - знос більше в 2 рази
Переваги Common Rail 1.Забезпечує точну дозацію палива(циклової подачі) для кожного режиму. 2.Зміна кута випередження вприскування. 3.Легкий пуск двигуна при малих викидах. 4.Корегування процесу паливоподачі в залежності від умов навколишнього середовища. 5.Можливість працювати с системами автомобіля(АВS,АSR та ін).
2.Основні несправності й передремонтна діагностика агрегатів. - Система живлення повітрям: До основних несправностей цієї системи слід віднести: - негерметичність з’єднань повітропроводів; - так як в основному використовуються паперові фільтри, то виникають пориви фільтрувального паперу. - через велику запиленість відбувається зниження пропускної здатності фільтра, що впливає на роботу двигуна. Це також призводить до частого спрацьовування датчика фільтра, що сигналізує про критичний стан фільтра. - найголовнішим вузлом системи є турбокомпресор, що через складність конструкції також дуже часто виходить з ладу. Завдяки використанню сучасної системи живлення, двигун контролюють дуже багато датчиків. Тому саме вони й проводять діагностування всієї системи. За їхніми даними можна зробити висновок про справність вузлів та агрегатів. До діагностики параметрів слід віднести: - перепад тисків в повітропроводі до фільтра після; - тиск наддуву повітря; - хід клапана перепускання відпр. газів(при різному зменшенні частоти обертання К.В.); - температуру повітря після охолодника(радіатора). До обов’язкової діагностики належить паперовий фільтр. Технологія заключається в наступному: - очистити фільтр від пилу стисненим повітрям; - перевірити на прориви поверхні(лампою електр) - промити фільтр в воді в розчині ОП-7,ОП-10(40-500С).Можна використовувати порошок.
Система подачі палива. До основних несправностей належать: - засорювання фільтрів очистки палива. Це є наслідком використання палива сумнівної якості з механічними домішками та водою. Завдяки датчикам ця несправність фіксується й подається оператору на табло. - закоксування сопел. Форсунок також дуже часто виникає. Причиною є неповне закриття голкою форсунки соплових отворів. Паливо, що залишається в вигляді каплі, згорає утворюючи нагар. - так як сучасні системи вприскування керуються електронікою, то звичайно до несправностей відноситься й вихід з ладу керуючих систем або датчиків двигуна. З допомогою діагностичних програм ці недоліки можна швидко виявити. - при заміні форсунок з електроклапаном необхідно їх адаптувати до блоку управління двигуном. Це робиться, щоб система підстроїлась під форсунки, тому що в різних виробників швидкодія форсунок різна. Кожен виробник(Bosch, Delfi. Lucas та ін) має так звані «коди корекції», які й проводять адаптацію форсунок. - поширеним є використання електромагнітних клапанів(форсунки, редукційні клапани, запірні клапани та ін). В їх будові присутні котушки, які також можуть вийти з ладу. Тому діагностика їх заключається в перевірці опору котушки. - головним при роботі двигуна є також зміна кута випередження запалення. В класичних системах живлення цю функцію виконує муфта випередження вприску. На системі ЕDC зміна кута випередження відбувається автоматично електричними приводами. Фіксується кут датчиком, що встановлено в форсунку першого циліндра. Також даний параметр можна відрегулювати за допомогою діагностичних програм. В системі Common Rail також кут змінює блок управління двигуном. - діагносці також підлягає й основний вугол системи: насос високого тиску. Його ремонт необхідно проводити на спеціалізованих стендах. Маркування насосу: Bosch. PES6P120A720LS2388x 1234567 торцьове кріплення 1. Кількість циліндрів; 2. А – робочий хід поршня 8 мм Р – робочий хід поршня 10 мм 3. Діаметр поршня в 1/10 мм 4. А – номер модифікації 5. Монтажне число, яке вказує місце установки кулачкового вала, регулятора муфти випер. палива й підкачуючого насосу – 720 6. Напрям оберт. кулачкового вала. R – правий L – лівий 7. Позначення виконання S2388 від SS2000 до … посилене виконання Х – інші регулювання Z – означає реверсивний Типи паливних систем: - з рядними паливними насосами (ТНВД) серії РЕ з регуляторами механічними та електром. - з розподільними насосами серій
- індивідуальними механізмами ТНВД серії РF - з насос – форсунками(UIS) - з індивідуальними ТНВД з електром. клап.(UPS) - Common Rail
Датчики двигуна Датчики температури Це датчики з від’ємним температурним коефіцієнтом залежності. Сигнал аналоговий Це датчик температури: - повітря; - масла; - охолодження рідини; - відпрацьованих газів.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|