Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розв’язання тригонометричних рівнянь

Якщо тригонометричне рівняння не є найпростішим, то за допомогою тотожних перетворень його треба звести до одного або кількох найпростіших, розв’язання яких визначається стандартними формулами.

Деякі тригонометричні рівняння шляхом тотожних перетворень можна привести до рівняння з однією тригонометричною функцією, потім зробити заміну і привести рівняння до квадратного.

Приклад 1.Розв’язати рівняння .

Розв’язання

Нехай , тоді .

Звідси , .

Оскільки , то , .

Оскільки , то , .

Відповідь: ; ; .

Приклад 2.Розв’язати рівняння .

Розв’язання

Замінивши на , матимемо:

Нехай , тоді .

Звідси , .

Оскільки , то рівняння розв’язків немає.

Оскільки , то ,

Отже

Відповідь:

Приклад 3.Розв’язати рівняння ,

Розв’язання

, .

Нехай , тоді , , .

Маємо: 1) , .

2) , .

Відповідь: .

59.Розв’язати рівняння:

1) , 2) ,

3) , 4) ,

5) , 6) ,

7) , 8) ,

9) , 10) ,

11) , 12) .

13) , 14) ,

15) , 16) .

Багато тригонометричних рівнянь, права частина яких дорівнює 0, розв’язуються розкладанням їхньої лівої частини на множники.

Приклад 1.Розв’язати рівняння .

Розв’язання

Врахувавши, що , матимемо:

Добуток дорівнює нулю, якщо хоча б один із множників дорівнює нулю. Тому:

1) .

2) .

Відповідь: .

Приклад 2.Розв’язати рівняння .

Розв’язання

;

.

1) .

2) .

Відповідь: .

60.Розв’язати рівняння:

1) , 2) ,

3) , 4) ,

5) , 6) ,

7) , 8) ,

9) , 10) ,

11) , 12) ,

13) , 14) ,

15) , 16) .

Рівняння виду , де і не дорівнюють нулю, називається однорідним рівнянням 1-го степеня.

Значення , при яких дорівнює нулю, не задовольняє даному рівнянню, бо тоді і теж дорівнював би нулю. Тому можна розділити обидві частини рівняння на . Маємо:

Рівняння виду: називається однорідним рівнянням 2-го степеня.

Якщо числа не дорівнюють нулю, то розділимо дане рівняння на (або на ). У даному рівнянні , бо в супротивному випадку теж дорівнював би нулю. Тоді

61.Розв’язати рівняння:

1) , 2) ,

3) , 4) ,

5) , 6) ,

7) , 8)

9) , 10) ,

11) , 12) ,

13) , 14) .

62.Розв’язати рівняння

1) ; 2) ;

3) ; 4) ;

5) ; 6) ;

7) ; 8) .

 

§ 11 Розв’язання тригонометричних нерівностей

Тригонометричними нерівностями називаються нерівності, у яких змінна знаходиться під знаком тригонометричної функції.

 
Розв’язків немає
Розв’язків немає

 
 

 
Розв’язків немає
Розв’язків немає

 

 
 

63.Розв’язати нерівність:

1) , 2) ,

3) , 4) ,

5) , 6) ,

7) , 8) ,

9) , 10) ,

11) , 12) ,

13) , 14) ,

15) , 16) .

64.Розв’язати нерівність:

1) , 2) ,

3) , 4) ,

5) , 6) ,

7) , 8) ,

9) , 10) ,

11) , 12) .

65.Розв’язати нерівність:

1) , 2) ,

3) , 4) ,

5) , 6) ,

7) , 8) .

66.Розв’язати нерівність:

1) , 2) ,

3) , 4) ,

5) , 6) ,

7) , 8) .

 


Читайте також:

  1. IV. Перевірка розв’язання і відповідь
  2. Алгоритм розв’язання задачі
  3. Алгоритм розв’язання розподільної задачі
  4. Аналогія величин і рівнянь поступального і обертального руху. Кінетична енергія обертання тіла
  5. Визначення коефіцієнтів рівнянь лінійної регресії для багатофакторної задачі
  6. Визначення оптимального варіанта розв’язання проблеми на основі порівняльного аналізу можливих варіантів
  7. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
  8. Властивості та графіки тригонометричних функцій
  9. Властивості тригонометричних функцій
  10. Гіпотеза як один із важливих варіантів розв’язання наукової проблеми.
  11. Для складання системи нормальних рівнянь
  12. Довільні системи лінійних алгебраїчних рівнянь




Переглядів: 1004

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розв’язання найпростіших тригонометричних рівнянь | Розділ 2

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.