Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні вказівки.

Готуючись до відповіді на перше питання необхідно виявити, чому походження і розвиток держав Стародавнього Сходу мають для нас особливе значення, а також фактори, які сприяли розвитку цих держав. Важливим моментом у переході від родового суспільства до класового був розвиток на останньому етапі первіснообщинного ладу особливої організації управління, яка дістала назву військової демократії. Звернути увагу на момент утворення та умови розвитку Стародавнього Єгипта та Вавилона.

При розгляді другого питання плану семінарського заняття необхідно звернути увагу на те, що для Єгипта і Вавилона форма правління була монархічною у вигляді Східної теократії, тому треба знати побудову її механізму, визначивши вихідні елементи цієї форми правління, її складові частини. Користуючись текстом підручника, з’ясуйте яка соціальна структура Єгипту, Вавилона та описати органи державної влади цих держав.

Працюючи над третім питанням слід акцентувати увагу на те які права та обов’язки мали авелуми, мушкенуми, вардуми, тамкари та жреці у Вавилоні. Знайдіть та занотуйте в зошиті правове положення населення Єгипту.

Розглядаючи четверте питання потрібно знати джерела Староєгипетського права (звичаї та закони). Зверніть увагу на головні об’єкти власності і зобов’язальне право. Для повноти характеристики єгипетського права необхідно проаналізувати сімейне та кримінальне право.

Висвітлюючи п’яте питання, потрібно вказати найголовнішою рисою законів Хаммурапі була охорона кастового ладу, який тією або іншою мірою був притаманний усім країнам Стародавнього Сходу. Слід охарактеризувати об’єкти права власності (земля, домівка, сад, раби, худоба та ін.) і суб’єкти права власності (держава, храми, громада, вільна людина). Окремо потрібно розглянути «майно ільку», вказавши його власника, а також кому, на яких правомочностях, за яких умов і протягом якого часу воно належало.

Аналізуючи договір позики, важливо визначити його суб’єктів. Назвати осіб, з якими не можна було укладати дану угоду, а також правові наслідки укладання такої угоди; об’єкти договору, термін, розмір відсотків, відповідальність у разі, коли боржник не виконав зобов’язання та умови, за яких він може відкласти виконання. При розгляді злочинів досить назвати основні об’єкти злочинних посягань (право власності, життя, здоров’я та ін.) навести декілька прикладів (видів) таких посягань. Потрібно вказати види покарань, зазнавши, яка належність людини до тієї або іншої касти на важкість покарання за вчинений злочин. Користуючись текстом Законника дайте характеристику судового процесу та сімейного права.

Словник термінів:

Авілуми – особлива група вільного населення Стародавнього Вавилону, наділена певними перевагами та привілеями.

Адад –Бог грому, блискавки та дощу (Стародавній Вавилон)

Аннали – запис найзначніших подій по рокам.

Вельможа – знатний, багатий сановник.

Види покарань – встановлений законом обов’язків перелік покарань за ступенем їх тяжкості чи за іншим принципом.

Відомства (галузі)– управління стародавньосхідних держав: а) фінансове; б) військове; в) громадських робіт.

Декум, Лубуттум –командні посади в армії вавилонського царя.

Джаті (Чаті) або Візір – найвища посадова особа в стародавньому Єгипті.

Джерела права- офіційний спосіб публічного вираження норми права та її юридичного оформлення.

Ен – титул вождя – жреця Стародавнього Вавилону.

Енсі – правителі окремих міст і територій Стародавнього Вавилону.

Звичаї – правила поведінки людей, що склалися у процесі їх співжиття і закріпилися внаслідок довготривалого їх застосування.

Знать – аристократія, найвищий прошарок привілейованої верхівки суспільства.

Ілька –земля, будинки та інвентар, надані чиновнику або воїну за службу (Стародавній Вавилон). Ця власність не могла відчужуватися (продаватися, заповідатися, даруватися тощо).

Історія –наука про минуле.

Історія держави і права зарубіжних країн –це історико – правова наука, яка вивчає процеси становлення, розвитку, причини загибелі держав і системи права.

Лугаль –військовий вождь Стародавнього Вавилону, згодом – вавилонський цар.

Мушкенум – група вільного населення Стародавнього Вавилону, яка, зазвичай, була позбавлена власних засобів виробництва і жила за рахунок оренди землі.

Надітум, Ентум – жриці вавилонського храму.

Номарх –глава ному (адміністративно – територіальної одиниці Стародавнього Єгипту), що уособлював найвищу судову та адміністративну владу на місцях.

Нубанда – найвищий чиновник Стародавнього Вавилону, доглядач царського палацу.

Патесі –глава Стародавньовавилонського міста – держави (патесіанства).

Право –це система загальнообов’язкових правил поведінки, встановлених або санкціонованих державою.

Причини утворення держави – поява приватної власності, майнової нерівності, рабства, обміну, торгівлі, формування соціально – економічних класів.

Рабіанум – правитель невеликого міста або територіальної общини (Стародавній Вавилон).

Рабовласницька держава –організація влади рабовласників, створена з метою здійснення їх необмеженої диктатури та повновладдя щодо рабів та владних функцій щодо інших суспільних верств.

Рабство – стан повної залежності однієї людини від іншої, за якою раб стає власністю свого господаря – рабовласника.

Рада десяти –найвища судова інстанція Стародавнього Єгипту.

Редум, Баїрум– професійні воїни, які несли царську службу, одержуючи за неї у користування певну нерухомість та рухоме майно (Стародавній Вавилон).

Сар– міра площі – 35 кв.м. (Стародавній Вавилон).

Сикль –одиниця ваги в Стародавньому Вавилоні, що дорівнювала 8,4 г. (1/60 міни).

Система таліону –своєрідна система покарань за принципом «око за око». Головна її відмінність від кровної помсти полягала у тому, що покарання за системою таліону здійснювалося не самим потерпілим чи його родичем, а посадовими особами держави.

Спільні риси перших держав світу– збереження сусідської общини, відсутність (спочатку) приватної власності на землю, наявність колективного рабоволодіння, деспотична форма правління, наявність системи трьох управлінських відомств (військового, фінансового, громадських робіт).

Тамкар– крупний торговець Стародавнього Вавилону, який користувався певними привілеями і покровительством з боку царської влади.

Фараон –титул Стародавньоєгипетських правителів.

Хему –раби в Стародавньому Єгипті.

Шакканаку –обласні правителі у Стародавньому Вавилоні, намісники царя.

Шемалум –дрібний торговець, який одночасно виконував розпорядження тамкара (Стародавній Вавилон).


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  3. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  4. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  5. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  6. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  7. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  8. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  9. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  10. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  11. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
  12. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю




Переглядів: 732

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Семінарське заняття 1. | Іменний покажчик.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.