Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні вказівки.

На що слід звернути увагу, розглядаючи перше питання? В першу чергу необхідно знати, що Індія та Китай були економічно розвинутими країнами. Процес економічного розвитку супроводжувався зростанням соціальних суперечностей, що знаходило свій вияв як у поглибленні розколу суспільства на вільних та рабів, так і більшому відособленні різних соціальних груп серед вільного населення. По-друге держава розумілась, як цілісний організм, даний самою природою, як чинний орган, здійснення вищих ідеалів правди і добра, яким людина зобов’язана служити. Користуючись текстом підручника, знайдіть та законспектуйте в зошиті процес утворення Стародавніх держав Індії та Китаю.

Працюючи над другим питанням потрібно приділити увагу на те, що суспільний лад Індії сформувався під впливом ідеології брахманізму, а Китай у цей час був клановим суспільством. За текстом підручника студенту потрібно визначити правовий статус кожної із суспільних верств Індії і Китаю, та змальовувати структуру органів управління.

Аналіз джерел старокитайського права та його характерні риси становлять сутність третього питання семінарського заняття. Слід зазначити, що перші писані закони з’явилися у Х ст. до н.е., коли ніби - то існував кримінальний кодекс, в якому було три тисячі статей. Фактично писане право з’явилося в ІV столітті до н.е. сановник царства Вей, якого звали Лі Куй, підготував «Книгу законів царства Вей». Студенту треба дати аналіз цього кодексу.

Четверте питання варто розпочати з історії походження Законів Ману та її характеристики. Користуючись текстом Законника, знайдіть та занотуйте у конспекті такі питання як: право власності (царську, храмову, общину, приватну); зобов’язально – правові відносини, які стосувалися насамперед процедури укладення договорів (наявність свідків, складання судових клятв, умови договорів); шлюбно – сімейні правовідносини (мали як правове, так і обрядово – релігійне підґрунтя); норми кримінального права й види злочинів (злочини проти релігії, державні, проти особи, сім’ї, моралі, майнові злочини). Знайдіть у тесті Законника Ману норми, які регулювали досудові та судові процедури.

Словник термінів:

Веди – священні книги (Стародавня Індія).

«Бо», «Изи»- титули чиновників у Стародавньому Китаї, що означає «дід» і «син».

Брахмани – жрецька знать та їх родичі (Стародавня Індія).

Вайшії – селяни – общинники та дрібні торговці (Стародавня Індія).

Варни – особливі соціальні групи вільного населення Стародавньої Індії, нерівні за своїм суспільним становищем, правами та обов’язками: замкнуті соціальні стани.

Ван– ранг царів у Стародавньому Китаї.

Гана – родова община у Стародавній Індії, яка згодом трансформувалась у територіальну общину.

Дафу – у Стародавньому Китаї, начальники кланів, не мали родових маєтків, жили за рахунок військової служби.

Двічі народжені– у Стародавній Індії представники трьох вищих варн, над якими здійснювався спеціальний обряд «другого народження», що надавало їм особливого привілейованого становища у суспільстві.

Джерело права– офіційний спосіб публічного вираження норми права та її юридичного оформлення.

Дхармашастри – збірник релігійно – правових приписів – дхарм.

Касти – особливі замкнуті суспільні групи населення в Стародавній Індії, які розрізнялися за своїми професійними заняттями і місцем в економічному житті держави.

Кшатрії – військова знать на чолі з раджою (Стародавня Індія).

Линьши – чиновник, який веде розслідування (Стародавній Китай).

Мушепишум – помічники чиновників, наглядачі (Стародавня Індія).

Релігія – світогляд і світовідчування, а також відповідна поведінка і специфічні дії (культ), що ґрунтуються на вірі в існування Бога чи богів.

Сикун – начальник землеробства (Стародавній Китай).

Сима – у Стародавньому Китаї командувач армії.

Ситу – начальник податкового відомства (Стародавній Китай).

Сян – керівник центрального управління держави Стародавнього Китаю.

Сорорат – у Стародавньому Китаї перетворення на побічних жінок сестер основної дружини.

Небо – верховне божество (Стародавній Китай).

Чандали – «недоторканні», відкинуті суспільством – найнижчий прошарок населення Стародавньої Індії (м’ясники, кати, сміттярі, працівники кладовищ, тощо).

Чжухоу – знать, наділена князівськими титулами, присягами вану на вірність були зобов’язані ділитися з ними військовими трофеями та виконувати його розпорядження.

Шастри – збіднілі й витіснені з общини селяни, чужаки, потомки військовополонених, взятих у міжусобних війнах. Найнижча варна Стародавньої Індії.

Ші – глави великих патріархальних сімей Стародавнього Китаю, з яких складалися клани.

Шудри – збіднілі й витіснені з общини селяни, чужаки, потомки військовополонених, взятих у міжусобних війнах. Найнижча варна Стародавньої Індії.

Шужень – у Стародавньому Китаї простолюдини, пересічні члени патріархальної сім’ї.

 


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  3. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  4. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  5. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  6. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  7. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  8. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  9. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  10. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  11. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
  12. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю




Переглядів: 437

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Семінарське заняття 2. | Іменний покажчик.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.