МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
З історії наукиПитання для самоперевірки 1. У чому полягає біологічне значення спинного мозку? 2. Охарактеризуйте загальний план будови спинного мозку. 3. Визначте біологічне значення головного мозку. 4. Поясніть особливості анатомічної та мікроскопічної будови головного мозку 5. Що таке архітектоніка кори? 6. Назвіть і дайте характеристику зон кори головного мозку. 7. Охарактеризуйте ріст і розвиток головного мозку. 8. Назвіть причини порушення стану нервової системи. У чому полягає їхня профілактика? ° 3 папірусів Сміта (близько 1550 р. до н.е.) видно, що центральним органом на той час лікарі Єгипту вважали мозок. Вони були переконані в тому, що зміни у ньому позначаються у всьому організмові. о Еразістрата (близько 300 р. до н.е.) вважають засновником експериментальної фізіології. Він вивчав мозок і перший помітив, що від нього відходять кілька нервових гілок, як і від спинного мозку; одні з них є чутливими, а другі спричиняють скорочення м'язів. ° Па початку епохи Відродження Андреас Везалій (1514—1564), вивчаючи функцію мозку, пов’язував довільні рухи з великими півкулями, а автоматичні з мозочком. На думку Везалія, психічні процеси локалізуються у корі головного мочку, а чутливість у смугастому тілі. о В.О. Бец (1834-1894) перший опік пн великі пірамідні клітини кори великого мозку, які в науці носять його ім’я. Він також перший визначив морфологічно рухову зону мозку. Йот справедливо вважають засновником науки про архітектоніку кори головного мозку. ° Велика заслуга в розвитку світової науки в галузі вивчення провідних шляхів мозку і невропатології взагалі належить видатному вченому В.М. Бехтереву. Йому належить класична праця "Провідні шляхи спинного і головного мозку", в якій уперше приведено в систему все відоме на той час про провідні мозкові шляхи, описано багато нових шляхів і ядер. У семитомній праці на 2500 сторінках Бех терев виклав учення про функції мозку, описав 15 нових рефлексів і 10 нових симптомів ураження нервової системи. Ще в 90-их роках минулого століття він довів роль головного мозку в регулюванні функцій внутрішніх органів. о І.М. Сеченов (1829-1905) зробив сміливу спробу розгадати принципи роботи головного мозку. Свої наслідки багаторічних досліджень він опублікував у праці "Рефлекси головного мозку". У першій частині своєї праці він аналізує механізм мимовільних рухів, у другій довільних. Сеченов приходить до висновку, що всі психічні акти розвиваються шляхом рефлексів. ° В.Я. Данилевський (1852-1939) відкрив центри регуляції вегетативних процесів у головному мозку. ° П.В. Овсянников (1827 1906) описав головний судиноруховий центр і встановив точно його межі в довгастому мозку, довів антагонізм нервів, належних до різних частин вегетативної нервової системи – симпатичної і парасимпатичної. Важливо тати, що... о Електричні потенціали мозку можна записати на приладі, що називається електроенцефалографом. Він малює графічну криву електроенцефалограму. Будь-яке подразнення, переміна настрою людини змінює малюнок цієї кривої. На цьому ґрунтується криміналістичне дослідження на так званому детекторі брехні. Людина, що каже неправду, нервує, і в цей час в неї змінюється форма кривої електроенцефалограми. о Найчастіше травми шийного відділу хребта та спинного мозку трапляються як наслідок пірнання и неглибоку річку і берега вниз головою. Цікаво знати, що: о Головний мозок собаки важчий за спинний у 5 разів, мавпи — у 15, а людини — у 49 разів. ° У головному мозку міститься біля 14 млрд. нервових клітин. Для того, щоб така велика кількість їх могла поміститися у відносно невеликому за об'ємом черепі, й утворилися в процесі історичного розвитку звивини і борозни. ° Маса мозку не впливає на розумові здібності людини, які залежать тільки від кількості міжнейронних контактів. Читайте також:
|
||||||||
|