МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 5 страницаНегативно впливають на стан і працездатність водіїв антибіотики та сульфаніламідні препарати, деякі з яких при довготривалому використанні можуть призвести до порушення кольоро-відчуття. Такі препарати, як димедрол і супрастин, можуть викликати почуття втоми, сонливості й запаморочення. Особливо небезпечні очні краплі, що містять атропін, який розширює зіницю, що призводить до звуження поля зору й порушення окоміру протягом доби. Важливу роль у підвищенні ймовірності ДТП відіграє зумовлене хворобою зниження працездатності водіїв, навіть погіршення самопочуття призводить до збільшення ймовірності ДТП. Це добре ілюструє коефіцієнт ймовірності ДТП (відношення кількості ДТП за три роки на кожні 100 водіїв, які скаржилися на самопочуття, до такої ж кількості водіїв, які не скаржилися) (табл. 2.1). Ступінь впливу захворювань водіїв на ймовірність ДТП показаний на рис. 2.3. Слід зауважити, що ступінь впливу того чи іншого захворювання на ймовірність ДТП значно змінюється залежно від багатьох факторів: тяжкості і форми захворювання, умов і напруженості праці, особливостей особистості і т. ін. Зокрема, ймовірність ДТП при гіпертонічній хворобі підвищується 74 Таблиця 2.1. Коефіцієнт імовірності ДТП при скаргах водія Скарги водіїв Коефіцієнт імовірності ДТП Неуважність 183,4 Роздратованість 172,3 Зниження уваги 159,7 Сонливість 157,8 Головний біль 145,9 Сухість у роті 145,9 «Пісок» в очах 145,2 Тривожні сни 145,2 Погіршене засипання, раннє пробудження 122,6 Млявість 121,5 приблизно у 2,5 раза, що можна пояснити як зниженням працездатності хворих, так і більш інтенсивним розвитком у них процесів утоми. Наведені факти свідчать про серйозні зміни в регуляції гемо-динамічних функцій у хворих водіїв порівняно зі здоровими під впливом робочого навантаження. Все це, очевидно, знижує показники працездатності і, як наслідок, надійність водіїв. Рис. 2.3. Імовірність ДТП у водіїв (%) при різних захворюваннях (імовірність ДТП за відсутності захворювань за 100%): - відсутність захворювань; 2 - серцево-судинні захворювання; 3 - хронічні гастрити; 4 - гіпертонічна хвороба; 5 - радикуліти, люмбаго; 6 - виразкові хвороби; 7 - неврози; 8 - хронічні захворювання органів дихання 7<
Виявлено, що у машиністів тепловозів уже на І стадії гіпертонічної хвороби знижуються адаптивні можливості серцево-судинної системи і фізична працездатність. Зі збільшенням тривалості хвороби показники фізичної працездатності знижуються. На початковій стадії гіпертонічної хвороби виявлено: зменшення швидкості сенсомоторних реакцій, рухомості основних ? нервових процесів у корі головного мозку, зниження якості засвоєння інформації. Тому водії з початковою стадією гіпертоніч- І ної хвороби знижують ряд важливих професійних функцій, а підтримання необхідного рівня професійної працездатності дося-гається в результаті значного напруження механізмів регуляції фізіологічних функцій. Розглянемо результати вивчення змін працездатності при ангіні та гострих респіраторних захворюваннях, які займають провідне місце серед причин захворюваності водіїв. Дослідження проводили на 2-3-й день після початку захворювання (гострий період), на 6-7-й (період ранньої реконвалесценції) і на 11-12-й день - і перед виписуванням. У період ранньої реконвалесценції за відсут- * ності скарг на здоров'я, після стійкої нормалізації температури тіла не спостерігалося відновлення всіх психофізіологічних функцій, особливо швидкості сенсомоторних реакцій. Після ангіни швидкість сенсомоторцих реакцій не нормалізувалася навіть на мо- І мент виписування. Особи, які перенесли ангіну чи гостре респіра- І торне захворювання і пройшли 12-денне лікування в стаціонарі, повинні допускатися до операторської діяльності диференційовано після психофізіологічних обстежень з обов'язковою оцінкою сенсомоторних реакцій. Медичні працівники повинні більш ретельно визначити строк тимчасової непрацездатності після ангіни чи гострого респіраторного захворювання для кожного пацієнта. Біологічні ритми людини Стан організму, окремих його органів і клітин змінюється, повторюючись через різні проміжки часу. Прикладами хронобіологічного : функціонування організму можуть бути серцебиття, скорочення і розслаблення м'язів, зміна артеріального тиску, температури тіла, настрою, самопочуття, ділової активності. Як і більшість періодичних процесів, ці зміни характеризуються ритмічністю, а оскільки вони є властивістю живої системи, їх назвали біологічними. Добові ритми.Добовий ритм фізіологічних функцій є природним і доречним. Завдяки йому людина може напружено працювати 76 ■ в години оптимального стану організму, використовуючи періоди порівняно низького рівня активності для відновлення сил, що дуже важливо при організації позмінної праці. Виявляється, що 45% людей взагалі погано пристосовуються до зміни добових графіків діяльності. В операторів непомітно розвивається стан монотонності: знижуються увага, готовність до дії, зростають апатія і сонливість. Частішають випадки, коли оператор відволікається від роботи на 30-50 с, не помічаючи цього. У результаті він пропускає важливі сигнали і, навіть помітивши їх, не реагує потрібним чином через те, що період входження в нове завдання при монотонності інколи збільшується в 3-4 рази, а точність дій знижується. З'являється і помилкова тривога - реакція на сигнал, якого немає. Усі ці негативні явища набувають найбільшої вираженості у нічний час або в години природного зниження фізіологічних функцій. Західноєвропейська асоціація водіїв, вивчивши матеріали численних соціологічних опитувань водіїв і ознайомившись із результатами хронобіологічних досліджень, дійшла висновку, що у вечірні години у водіїв не тільки знижується швидкість реакції, виникає сонливість, але й суттєво зменшується гострота зору. У деяких працівників вона падає майже на 70%, насамперед у тих, які носять окуляри. Як вважають експерти, єдина можливість запобігти аварії - їздити вночі утричі повільніше, ніж удень. Французький хронобіолог Ален Райнберг активно виступає проти деяких поїздок на відпочинок на авто вночі. Незважаючи на те, що дороги вночі не завантажені, низька працездатність і низький рівень уваги призводять до тяжких наслідків. Ризик виникнення дорожньо-транспортних пригод, пов'язаний з людським фактором, найбільш високий уночі і найбільш низький удень. Питання ефективності діяльності в періоди біологічного спаду працездатності (1.00-3.00 години ночі) особливо важливі для тих виробництв, де помилкові дії можуть спричинювати катастрофи. Профвідбір і профорієнтація Для безпечної праці важливим є вибір людиною такої професії, яка найкраще відповідала б її психологічним можливостям. У Різних галузях виробництва люди часто не можуть оволодіти Деякими професіями, хоч успішно опановують інші, технологічно 77 не менш складні. Один працівник протягом багатьох років жодного разу не був травмований, а інший за цих же умов -ц| декілька разів протягом року. Це пояснюється антропологічними, фізіологічними чи психологічними особливостями, які в окремих ситуаціях можуть призводити до виникнення небезпеки. Вони є постійними чи тимчасовими (погіршення слуху і зору, реакції та орієнтації, невміння зосередитися, погана координація рухів, слабка пам'ять тощо). Для безпечної праці, підвищення її ефективності й успішного розподілу кадрів необхідний професійний відбір, який базується на науково обґрунтованих вимогах, що ставляться до працівників різних професій. До основних чинників підвищення життєдіяльності слід віднести оздоровчу фізичну культуру, медико-біологічні та психологічні засоби. Стан доріг Як зазначалося, в більшості випадків (до 70-80%) винуватцями ДТП є водії, які порушили правила дорожнього руху. Але вони дуже часто зумовлені поганим станом доріг і несприятливими погодними умовами, які в 50-80% випадків є однією з активних і непрямих причин, а в 15-20% випадків - головною причиною ДТП. Вивчення аварійності на автомобільних шляхах за складних погодних умов (закономірності розподілу ДТП за різними порами року; стан поверхні дороги; роль метеорологічних факторів у підвищенні аварійності на автомобільних шляхах) показує, що в несприятливі періоди року, за складних погодних умов стан автомобільних доріг і умови руху значно відрізняються від літніх. Отримані закономірності руху транспортних потоків показують, що найбільше значення в забезпеченні безпеки умов руху мають технічний рівень та якість дороги. Тому при проектуванні доріг слід враховувати комплекс організаційних і конструктивних рішень, що дозволяють забезпечити за будь-яких погодно-кліматичних умов рух автомобілів з високою швидкістю і високим ступенем безпеки. Ця проблема може бути вирішена тільки зусиллями ряду галузей науки і техніки, таких, як дорожнє будівництво, автомобілебудування, організація руху, економіка, кліматологія, інженерна психологія і фізіологія та інші. 78 ■ \ Розділ З Виробнича санітарія і гігієна прані 3.1. Вимоги безпеки до території виробничих і допоміжних приміщень Вимоги виробничої санітарії обов'язково враховують при проектуванні виробничих приміщень, процесів і технологічного обладнання. При цьому зазначається, що в процесі виробництва мають бути відсутні або зведені до мінімуму (нижче допустимих значень): • виділення в повітря приміщень, атмосферу і стічні води шкідливих або з неприємним запахом речовин, а також виділення теплоти і вологості в робочих приміщеннях; • шум, вібрація, ультразвук, електромагнітні хвилі радіочастот, статична електрика та іонізуюче випромінювання. При розробленні технологічної частини проекту слід передбачити: • заміну шкідливих речовин нешкідливими або менш шкідливими, сухих способів переробки пилоподібних матеріалів - мокрими; • заміну в технологічних операціях процесів, пов'язаних з виникненням шуму, вібрації та інших шкідливих факторів, процесами або операціями, за яких відсутня або значно знижена інтенсивність цих факторів; • заміну твердого і рідкого палива - газоподібним нагрівання за допомогою полум'я - електричним нагріванням; • герметизацію і максимальне ущільнення стиків і з'єднань, у технологічному обладнанні і трубопроводах; • теплову ізоляцію поверхонь обладнання, повітро- і трубопроводів, що нагріваються; 79 • комплексну механізацію, автоматизацію і сигналізацію про перебіг окремих процесів і операцій, пов'язаних з можливістю шкідливих виділень; • безперервність процесів виробництва; • сховище для механічного транспорту, а також застосування гідро- і пневмотранспорту для транспортування пило-подібних матеріалів; • очищення технологічних викидів від шкідливих речовин; • переважне застосування обладнання з технічним паспортом; • автоматичне блокування технологічного обладнання і са- І нітарно-технічних пристроїв, застосування обладнання з вмонтованими місцевими відсмоктувальними пристроями і світильниками; • шумоглушіння і амортизацію вібрації; • раціональну організацію робочих місць і захист їх від впливу електромагнітних хвиль радіочастот та іонізуючого випромінювання; • застосування процесів з найменшою кількістю стічних вод. Територія і місця зберігання автомобілів Територія підприємства повинна бути огородженою і впорядкованою, освітлюватися в нічний час, постійно утримуватися в чистоті і порядку. В огородженні території підприємства, де передбачено 10 і більше постів профілактичного обслуговування та ремонту або зберігання 50 і більше автомобілів, необхідно передбачати не менше двох воріт для в'їзду (виїзду). Ворота основного в'їзду на територію підприємства слід розташовувати на відстані, не меншій від найбільшої довжини автомобілів, що експлуатуються на підприємстві, включаючи автопоїзди, від основного проїзду вулиці, дороги. Ширину в'їзних воріт на територію підприємства необхідно вибирати за найбільшою шириною автомобілів, що використовуються, плюс 1,5 м, але не менше 4,5 м. Стулчасті ворота виробничих приміщень повинні відкриватися назовні, а для в'їзду на територію підприємства і виїзду з неї усередину. Ворота повинні бути обладнані пристроями, що виключають їх самовільне закриття або відкриття. Виїзд (в'їзд) автомобілів із цокольних або підвальних поверхів будівлі через перший поверх не допускається (дозволяється тільки через зовнішні ворота). Підйомні ворота повинні бути обладнані уловлюва-' чами (фіксаторами), що забезпечують утримання воріт у піднятому 80 положенні у випадку обриву тросів або несправності механізму підйому і спуску. За наявності у виробничих приміщеннях профілактичного обслуговування і ремонту транспортних засобів конвеєрів, управління зовнішніми воротами, через які передбачається виїзд і в'їзд автомобілів, має бути зблоковане з роботою конвеєрів і управлінням тепловими завісами. Повітряні завіси (рис. 3.1) застосовують для запобігання надходженню холодного повітря з вулиці через ворота в приміщення. Такі установки можуть подавати холодне або підігріте за допомогою калориферів повітря. Швидкість повітря у таких установках досягає 10-15 м/с, а потік повітря подається під певним кутом до площини воріт або іншого проходу. В'їзди у виробничі приміщення не повинні мати порогів і виступів, а в'їзний уклон повинен бути не більше 5°. Територія підприємства повинна бути обладнана водовідводами і водостоками. Люки водостоків та інших підземних споруд повинні бути в закритому положенні. При виконанні ремонтних, земляних та інших робіт на території підприємства відкриті люки, траншеї і ями повинні бути огороджені. В місцях переходу через траншеї встановлюються перехідні містки шириною не менше 1,0 м з перилами висотою 0,9 м.
На території підприємства повинні бути проїзди для руху автомобілів і пішохідні доріжки, що мають тверде покриття. Влітку їх необхідно очищати від бруду, а взимку - від снігу і льоду. Ширина проїздів на території підприємства повинна бути не менше 6 м при двосторонньому русі і не менше Зм - при односторонньому. Ширина пішохідної доріжки повинна бути не менше 1 w. Для проходження працюючих на територію підприємства повинна бути влаштована прохідна. Проходження працюючих через ворота забороняється. В місцях пересічення під'їзних шляхів канавами, траншеями, залізничними коліями тощо повинні встановлюватися настили або мости для переїздів. Для стоянки власного транспорту слід передбачати місце на окремих майданчиках поза межами території підприємства. Рух особистого транспорту по території підприємства забороняється. Автомобілі та агрегати, що підлягають списанню або ремонту, при зберіганні їх поза приміщеннями повинні розміщуватись на окремих рівних площадках з твердим покриттям. Для попередження падіння агрегатів, самовільного руху автомобілів і падіння вивішених їх частин необхідно встановлювати спеціальні підставки, упори. Зберігання деталей, вузлів, агрегатів і різного металу у виробничих приміщеннях і на території має бути організовано в окремих місцях на стелажах. Виробничі відходи, сміття, непридатні деталі, вузли і агрегати повинні своєчасно прибиратися і накопичуватися на спеціально . відведених майданчиках. Небезпечні зони і дільниці на території і у виробничих приміщеннях, перебування та виконання робіт на яких пов'язане з небезпекою для працюючих, повинні позначатися сигнальними-кольорами і знаками безпеки, дорожніми знаками згідно з ГОСТ 12.4.026-76, Правилами дорожнього руху України та чинними галузевими нормативними документами. На території і у виробничих приміщеннях підприємств забороняється: • палити поза межами спеціально відведених для цього місць; • користуватися відкритим полум'ям у непередбачених для цього місцях без прийняття відповідних протипожежних заходів; • завалювати запасні ворота як зсередини, так і ззовні, підхід та під'їзд до них завжди повинен бути вільним; • безладно розміщувати і зберігати (привалювати, упирати) матеріали, агрегати, запчастини тощо до елементів будинків, споруд, устаткування і огородження. 82 Контрольно-технічний пункт (КТП) повинен мати: • приміщення для контролера (механіка) технічного стану транспортних засобів; • приміщення (навіс) і оглядові канави або естакади для огляду транспортних засобів. Ухил при заїзді та з'їзді з контрольно-технічного пункту не повинен перевищувати 5%. При в'їзді на контрольно-технічний пункт повинні бути вивішені: • дорожні знаки: «Проїзд без зупинки заборонено», «Обмеження максимальної швидкості» - 10 км/год; , • знак безпеки «Вхід (прохід) через ворота КТП заборонено». Площадка для перевірки гальм повинна бути рівною, з твердим покриттям, без вибоїн і ухилів. Розташування і розміри майданчика повинні виключати наїзд автотранспорту на людей, будівлі тощо. Паливозаправні пункти та пости випуску і зливу газу, що розташовані на території підприємства, повинні відповідати вимогам чинних нормативних документів і забезпечувати безпечну заправку автомобілів. Для розміщення роздавальних колонок необхідно передбачати острівці, що мають підвищення над прилеглою проїзною частиною на 0,15—0,20 м. За наявності на па-ливозаправному пункті декількох роздавальних колонок вони повинні розміщуватися так, щоб забезпечувалися безпечний проїзд і заправка автомобілів одночасно на всіх колонках. Будівництво та розташування наземних резервуарів для зберігання палива на території підприємства забороняється. Планування території паливозаправного пункту і розташування водоприймальних пристроїв повинні виключати попадання стічної води і нафтопродуктів за межі його території. Майданчики для пересувних паливозаправних пунктів повинні розташовуватися не ближче 12 м від виробничих будівель і споруд. На території підприємства, яке експлуатує автомобілі, що працюють на газовому паливі, потрібно передбачати окремий майданчик під навісом із негорючих матеріалів для поста зливу зрідженого нафтового газу або випуску стиснутого природного газу в акумулюючі ємності з подальшою дегазацією балонів, установлених на автомобілі, негорючим (інертним) газом. При сумісній експлуатації на підприємстві автомобілів, що пРацюють на зрідженому нафтовому газі і стиснутому природному 83 газі, пости випуску і зливу газу можуть розміщуватися на одній площадці за умов роз'єднання їх глухою негорючою перегородкою, яка перевищує висоту транспортних засобів не менше ніж на 0,5 м. Відстань від майданчика (поста) зливу зрідженого нафтового газу або випуску стиснутого природного газу до виробничих, адміністративних і побутових будівель повинна бути не менше 20 м. Приміщення для зберігання автомобілів не повинні безпосередньо з'єднуватися з іншими виробничими і допоміжними приміщеннями, де постійно знаходяться люди. За необхідності таке сполучення має здійснюватися через тамбур-шлюз. Приміщення для зберігання автомобілів повинні мати безпосередній виїзд через ворота, які відкриваються назовні. Підлога в приміщеннях для зберігання автомобілів повинна мати ухил не менше 1% у бік трапів і лотків. Автомобілі залежно від габаритних розмірів поділяються на чотири категорії згідно з табл. З.1. Приміщення і відкриті майданчики для зберігання транспортних засобів уздовж стін і огородження території, де установлюються автомобілі, повинні мати колесовідбійні пристрої. Висота колесовідбійних пристроїв має становити для автомобілів: I категорії - 0,12 м; II і III категорії - 0,3 м; Таблиця 3.1: Визначення категорії транспортних засобів залежно від розмірів Категорія Розмір автомобіля, м ____ транспортного засобу ---------------------------- 1-------------------------------- г * довжина ширина I категорія до 6,0 включно до 2,1 включно II категорія 6,0-8,0 2, 1-2,5 III категорія 8,0-12,0 2,5-2,8 IV категорія більше 12,0 більше 2,8 Примітки: 1. Для автомобілів і автобусів з розмірами довжини та ширини, що відрізняються від розмірів, наведених у таблиці, категорія визначається найбільшим розміром. 2. Категорія автопоїздів визначається габаритними розмірами автомобі-лів-тягачів. 3. Зчленовані автобуси належать до III.категорії. 84 Відстань від стіни до краю колесовідбійного пристрою повинна бути не менше: а) при установленні автомобілів паралельно до стіни: I категорії - 0,4 м; II категорії - 0,5 м; III і IV категорії - 0,7 м: б) при установленні автомобілів перпендикулярно до стіни: Майданчики для зберігання транспортних засобів повинні мати тверде, рівне покриття і уклон в поздовжньому напрямку осі автомобіля не більше 1% і поперечному - не більше 4%. Майданчики і підлога в приміщеннях для зберігання автомобілів повинні мати розмітку, що виконана незмивною фарбою або іншим способом і визначає місця установлення автомобілів і проїздів. При нанесенні розмітки слід враховувати, що відстань між двома автомобілями, що стоять паралельно, повинна бути достатньою для вільного відчинення дверей кабіни. Майданчики для зберігання автомобілів, що перевозять отруйні та інфіковані речовини, фекальні рідини і сміття, повинні розташовуватися на відстані не менше 10 м одна від одної і від майданчиків для зберігання інших автомобілів. Майданчики для зберігання автомобілів, що перевозять паливно-мастильні матеріали, повинні розташовуватися на відстані не менше 12 м одна від одної і від майданчиків для зберігання інших автомобілів. Для полегшення запуску двигуна в холодний період року (при температурі повітря нижче - 15 °С) майданчики для відкритого зберігання автомобілів повинні бути обладнані засобами для їх підігрівання. Обладнання, яке полегшує запуск двигуна в холодний період року, має забезпечувати безпеку обслуговуючого персоналу і водіїв. При обладнанні засобами підігрівання майданчиків для зберігання автомобілів, що працюють на стиснутому природному і зрідженому нафтовому газі, конструкція підігріваючих пристроїв повинна виключати можливість нагрівання газових балонів. Для зберігання електронавантажувачів повинно бути передбачене спеціальне приміщення. Зберігання їх у виробничих та Допоміжних приміщеннях допускається як виняток, на спеціально відведених місцях і за умови, що електронавантажувачі не будуть захаращувати проїзди. 85 Виробничі і допоміжні приміщення та споруди необхідно використовувати тільки за їх призначенням, яке передбачене проектом. Використання їх не за прямим призначенням дозволяється у виняткових випадках за погодженням з територіальними органами державного нагляду. Розташування виробничих і допоміжних будівель, споруд має відповідати технологічному процесу обслуговування та ремонту транспортних засобів. На всі будівлі і споруди повинна бути документація (паспорти, акти, технічні журнали, проекти тощо). Підлога в приміщеннях будь-якого призначення повинна бути рівна, з твердим покриттям, непроникна для ґрунтових вод, без виступів і вибоїн. Матеріали, що застосовуються для покриття підлоги, повинні мати гладку і неслизьку поверхню, зручну для очищення, відповідати експлуатаційним вимогам даного приміщення. Ззовні при вході у виробничі і допоміжні приміщення повинні встановлюватися металеві решітки або інші пристрої для очищення взуття від бруду. Приміщення для профілактичного обслуговування, діагностування, ремонту і зберігання автомобілів, що працюють на газі, повинні відповідати категоріям, класам і групам, які встановлюються згідно з Переліком категорій приміщень і споруд автотранспортних і авторемонтних підприємств за вибухопожежною та пожежною небезпечністю і класів вибухонебезпечних та поже-жонебезпечних зон за правилами будови електроустановок. При цьому в разі повного випуску газу із однієї секції, яка містить максимальну кількість балонів найбільшої ємності одного автомобіля (аварійна ситуація), концентрація газу в приміщенні не повинна перевищувати 2,267 г/м3 вільного об'єму приміщення для стиснутого природного газу і 2,713 г/м3 - для зрідженого нафтового газу. Якщо розрахункова кількість газу, який надходить, перевищує зазначені величини, то приміщення необхідно додатково обладнати: • системою автоматичного контролю повітряного середовища, яка оснащена світловою і звуковою сигналізацією; • системою аварійної вентиляції і аварійного освітлення У • вибухозахисному виконанні. Приміщення для профілактичного обслуговування та ремонту транспортних засобів повинні забезпечувати безпечне виконання 86 vcix технологічних операцій. Повітря робочої зони, шум, вібрація, освітлення тощо на робочих місцях виробничих приміщень повинні відповідати вимогам чинних нормативних актів. При розміщенні в спільному виробничому приміщенні дільниць (робочих місць), на яких під час технологічного процесу виділяються шкідливі речовини (газ, пил, аерозолі тощо), тепло, створюється шум, такі дільниці повинні розташовуватися в окремих приміщеннях, ізольованих від інших стінами до стелі. Висота виробничих приміщень постів профілактичного обслуговування та ремонту автомобілів повинна бути такою, щоб відстань від верху автомобіля, що знаходиться на підйомнику, або від верху піднятого кузова автомобіля-самоскида, який стоїть на підлозі, до низу конструкцій покриття або перекриття, або до низу частин вантажопідіймального обладнання, що виступають, була не менше 0,2 м. Найменша висота цих приміщень повинна бути не менше 3,0 м. У приміщеннях фарбувальних, фарбоприготувальних і акумуляторних дільниць для виконання протикорозійних робіт і ремонту паливної апаратури, а також для ацетиленових генераторів підлога повинна бути виконана з матеріалів, які не дають іскри при ударі по них. Для регулювання приладів газової системи живлення безпосередньо на автомобілі виділяється окреме від інших приміщення. Дільниці, пости, майданчики для мийки автомобілів повинні мати уклон не менше 2% в бік приймальних колодязів і лотків, розташування яких виключає попадання стічної води (від миття автомобілів) на територію (у приміщення) підприємства. Пости миття автомобілів відокремлюються від інших приміщень (постів) глухими стінками з пароізоляцією і водотривким покриттям. Міжповерхові отвори у виробничих приміщеннях повинні бути огороджені. Висота перил повинна бути не менше 0,9 м при одному проміжному горизонтальному елементі, низ перил повинен мати бортову обшивку висотою від підлоги не менше ОД м. Входи в приміщення для виконання акумуляторних робіт і ремонту паливної апаратури необхідно відокремлювати від ін-Щих суміжних приміщень, коридорів і сходових кліток тамбур-Шлюзами. Двері цих приміщень повинні відчинятися назовні. Для виконання робіт з кислотними і лужними акумуляторами Необхідно передбачати окремі приміщення, в кожному з яких Мають бути три поєднані між собою відділення, ізольовані від 87 інших виробництв: перше - для ремонту, друге - для заряджання, третє - для зберігання кислоти (лугу) і приготування електроліту. Для виконання фарбувальних робіт слід передбачати два приміщення: перше - для приготування фарби, друге - для постів фарбування і сушіння. Якщо фарбування здійснюється поза фарбувальними камерами або в камерах з відкритим отвором, то прорізи воріт у фарбувальне приміщення (із суміжного) повинні бути обладнані тамбур-шлюзом довжиною, що дорівнює половині ширини воріт, збільшеній на 0,2 м. Читайте також:
|
||||||||||
|