Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 5 страница

Негативно впливають на стан і працездатність водіїв антибі­отики та сульфаніламідні препарати, деякі з яких при довготри­валому використанні можуть призвести до порушення кольоро-відчуття. Такі препарати, як димедрол і супрастин, можуть ви­кликати почуття втоми, сонливості й запаморочення. Особливо небезпечні очні краплі, що містять атропін, який розширює зіни­цю, що призводить до звуження поля зору й порушення окоміру протягом доби.

Важливу роль у підвищенні ймовірності ДТП відіграє зумовле­не хворобою зниження працездатності водіїв, навіть погіршення самопочуття призводить до збільшення ймовірності ДТП. Це доб­ре ілюструє коефіцієнт ймовірності ДТП (відношення кількості ДТП за три роки на кожні 100 водіїв, які скаржилися на самопочуття, до такої ж кількості водіїв, які не скаржилися) (табл. 2.1).

Ступінь впливу захворювань водіїв на ймовірність ДТП по­казаний на рис. 2.3. Слід зауважити, що ступінь впливу того чи іншого захворювання на ймовірність ДТП значно змінюється за­лежно від багатьох факторів: тяжкості і форми захворювання, умов і напруженості праці, особливостей особистості і т. ін. Зок­рема, ймовірність ДТП при гіпертонічній хворобі підвищується

74


Таблиця 2.1. Коефіцієнт імовірності ДТП при скаргах водія

Скарги водіїв Коефіцієнт імовірності ДТП

Неуважність 183,4

Роздратованість 172,3

Зниження уваги 159,7

Сонливість 157,8

Головний біль 145,9

Сухість у роті 145,9

«Пісок» в очах 145,2

Тривожні сни 145,2

Погіршене засипання, раннє пробудження 122,6

Млявість 121,5

приблизно у 2,5 раза, що можна пояснити як зниженням праце­здатності хворих, так і більш інтенсивним розвитком у них про­цесів утоми.

Наведені факти свідчать про серйозні зміни в регуляції гемо-динамічних функцій у хворих водіїв порівняно зі здоровими під впливом робочого навантаження. Все це, очевидно, знижує пока­зники працездатності і, як наслідок, надійність водіїв.

Рис. 2.3. Імовірність ДТП у водіїв (%) при різних захворюваннях (імовірність ДТП за відсутності захворювань за 100%):

- відсутність захворювань; 2 - серцево-судинні захворювання; 3 - хронічні гастрити; 4 - гіпертонічна хвороба; 5 - радикуліти, люмбаго; 6 - виразкові хвороби; 7 - неврози; 8 - хронічні захворювання органів дихання

7<



 


 


Виявлено, що у машиністів тепловозів уже на І стадії гіперто­нічної хвороби знижуються адаптивні можливості серцево-судинної системи і фізична працездатність. Зі збільшенням тривалості хвороби показники фізичної працездатності знижуються.

На початковій стадії гіпертонічної хвороби виявлено: змен­шення швидкості сенсомоторних реакцій, рухомості основних ? нервових процесів у корі головного мозку, зниження якості за­своєння інформації. Тому водії з початковою стадією гіпертоніч- І ної хвороби знижують ряд важливих професійних функцій, а підтримання необхідного рівня професійної працездатності дося-гається в результаті значного напруження механізмів регуляції фізіологічних функцій.

Розглянемо результати вивчення змін працездатності при ан­гіні та гострих респіраторних захворюваннях, які займають прові­дне місце серед причин захворюваності водіїв. Дослідження прово­дили на 2-3-й день після початку захворювання (гострий період), на 6-7-й (період ранньої реконвалесценції) і на 11-12-й день - і перед виписуванням. У період ранньої реконвалесценції за відсут- * ності скарг на здоров'я, після стійкої нормалізації температури тіла не спостерігалося відновлення всіх психофізіологічних функ­цій, особливо швидкості сенсомоторних реакцій. Після ангіни шви­дкість сенсомоторцих реакцій не нормалізувалася навіть на мо- І мент виписування. Особи, які перенесли ангіну чи гостре респіра- І торне захворювання і пройшли 12-денне лікування в стаціонарі, повинні допускатися до операторської діяльності диференційова­но після психофізіологічних обстежень з обов'язковою оцінкою сенсомоторних реакцій. Медичні працівники повинні більш рете­льно визначити строк тимчасової непрацездатності після ангіни чи гострого респіраторного захворювання для кожного пацієнта.

Біологічні ритми людини

Стан організму, окремих його органів і клітин змінюється, повто­рюючись через різні проміжки часу. Прикладами хронобіологічного : функціонування організму можуть бути серцебиття, скорочення і розслаблення м'язів, зміна артеріального тиску, температури тіла, настрою, самопочуття, ділової активності. Як і більшість періодичних процесів, ці зміни характеризуються ритмічністю, а оскільки вони є властивістю живої системи, їх назвали біологічними. Добові ритми.Добовий ритм фізіологічних функцій є природ­ним і доречним. Завдяки йому людина може напружено працювати

76


в години оптимального стану організму, використовуючи періоди порівняно низького рівня активності для відновлення сил, що дуже важливо при організації позмінної праці.

Виявляється, що 45% людей взагалі погано пристосовуються до зміни добових графіків діяльності. В операторів непомітно розвивається стан монотонності: знижуються увага, готовність до дії, зростають апатія і сонливість. Частішають випадки, коли оператор відволікається від роботи на 30-50 с, не помічаючи цього. У результаті він пропускає важливі сигнали і, навіть помі­тивши їх, не реагує потрібним чином через те, що період вхо­дження в нове завдання при монотонності інколи збільшується в 3-4 рази, а точність дій знижується. З'являється і помилкова тривога - реакція на сигнал, якого немає.

Усі ці негативні явища набувають найбільшої вираженості у нічний час або в години природного зниження фізіологічних функцій.

Західноєвропейська асоціація водіїв, вивчивши матеріали чи­сленних соціологічних опитувань водіїв і ознайомившись із ре­зультатами хронобіологічних досліджень, дійшла висновку, що у вечірні години у водіїв не тільки знижується швидкість реакції, виникає сонливість, але й суттєво зменшується гострота зору. У деяких працівників вона падає майже на 70%, насамперед у тих, які носять окуляри. Як вважають експерти, єдина можливість запобігти аварії - їздити вночі утричі повільніше, ніж удень.

Французький хронобіолог Ален Райнберг активно виступає про­ти деяких поїздок на відпочинок на авто вночі. Незважаючи на те, що дороги вночі не завантажені, низька працездатність і низь­кий рівень уваги призводять до тяжких наслідків. Ризик виник­нення дорожньо-транспортних пригод, пов'язаний з людським фактором, найбільш високий уночі і найбільш низький удень. Питання ефективності діяльності в періоди біологічного спаду працездатності (1.00-3.00 години ночі) особливо важливі для тих виробництв, де помилкові дії можуть спричинювати катастрофи.

Профвідбір і профорієнтація

Для безпечної праці важливим є вибір людиною такої професії, яка найкраще відповідала б її психологічним можливостям. У Різних галузях виробництва люди часто не можуть оволодіти Деякими професіями, хоч успішно опановують інші, технологічно

77


не менш складні. Один працівник протягом багатьох років жодного разу не був травмований, а інший за цих же умов -ц| декілька разів протягом року. Це пояснюється антропологічни­ми, фізіологічними чи психологічними особливостями, які в окре­мих ситуаціях можуть призводити до виникнення небезпеки. Вони є постійними чи тимчасовими (погіршення слуху і зору, реакції та орієнтації, невміння зосередитися, погана координація рухів, слабка пам'ять тощо). Для безпечної праці, підвищення її ефективності й успішного розподілу кадрів необхідний професій­ний відбір, який базується на науково обґрунтованих вимогах, що ставляться до працівників різних професій.

До основних чинників підвищення життєдіяльності слід від­нести оздоровчу фізичну культуру, медико-біологічні та психо­логічні засоби.

Стан доріг

Як зазначалося, в більшості випадків (до 70-80%) винуватцями ДТП є водії, які порушили правила дорожнього руху. Але вони дуже часто зумовлені поганим станом доріг і несприятливими погодними умовами, які в 50-80% випадків є однією з активних і непрямих причин, а в 15-20% випадків - головною причиною ДТП. Вивчення аварійності на автомобільних шляхах за склад­них погодних умов (закономірності розподілу ДТП за різними порами року; стан поверхні дороги; роль метеорологічних факто­рів у підвищенні аварійності на автомобільних шляхах) показує, що в несприятливі періоди року, за складних погодних умов стан автомобільних доріг і умови руху значно відрізняються від літ­ніх. Отримані закономірності руху транспортних потоків пока­зують, що найбільше значення в забезпеченні безпеки умов руху мають технічний рівень та якість дороги. Тому при проектуванні доріг слід враховувати комплекс організаційних і конструктив­них рішень, що дозволяють забезпечити за будь-яких погодно-кліматичних умов рух автомобілів з високою швидкістю і висо­ким ступенем безпеки. Ця проблема може бути вирішена тільки зусиллями ряду галузей науки і техніки, таких, як дорожнє буді­вництво, автомобілебудування, організація руху, економіка, клі­матологія, інженерна психологія і фізіологія та інші.

78

\


Розділ З

Виробнича санітарія і гігієна прані

3.1. Вимоги безпеки до території виробничих і допоміжних приміщень

Вимоги виробничої санітарії обов'язково враховують при проек­туванні виробничих приміщень, процесів і технологічного облад­нання. При цьому зазначається, що в процесі виробництва ма­ють бути відсутні або зведені до мінімуму (нижче допустимих значень):

• виділення в повітря приміщень, атмосферу і стічні води шкідливих або з неприємним запахом речовин, а також виділення теплоти і вологості в робочих приміщеннях;

• шум, вібрація, ультразвук, електромагнітні хвилі радіочас­тот, статична електрика та іонізуюче випромінювання.

При розробленні технологічної частини проекту слід перед­бачити:

• заміну шкідливих речовин нешкідливими або менш шкід­ливими, сухих способів переробки пилоподібних матеріа­лів - мокрими;

• заміну в технологічних операціях процесів, пов'язаних з виникненням шуму, вібрації та інших шкідливих факто­рів, процесами або операціями, за яких відсутня або знач­но знижена інтенсивність цих факторів;

• заміну твердого і рідкого палива - газоподібним нагрівання за допомогою полум'я - електричним нагріванням;

• герметизацію і максимальне ущільнення стиків і з'єднань, у технологічному обладнанні і трубопроводах;

• теплову ізоляцію поверхонь обладнання, повітро- і трубо­проводів, що нагріваються;

79


комплексну механізацію, автоматизацію і сигналізацію про перебіг окремих процесів і операцій, пов'язаних з можли­вістю шкідливих виділень;

• безперервність процесів виробництва;

• сховище для механічного транспорту, а також застосуван­ня гідро- і пневмотранспорту для транспортування пило-подібних матеріалів;

• очищення технологічних викидів від шкідливих речовин;

• переважне застосування обладнання з технічним паспортом;

• автоматичне блокування технологічного обладнання і са- І нітарно-технічних пристроїв, застосування обладнання з вмонтованими місцевими відсмоктувальними пристроями

і світильниками;

• шумоглушіння і амортизацію вібрації;

• раціональну організацію робочих місць і захист їх від впли­ву електромагнітних хвиль радіочастот та іонізуючого ви­промінювання;

• застосування процесів з найменшою кількістю стічних вод.

Територія і місця зберігання автомобілів

Територія підприємства повинна бути огородженою і впорядко­ваною, освітлюватися в нічний час, постійно утримуватися в чис­тоті і порядку. В огородженні території підприємства, де передба­чено 10 і більше постів профілактичного обслуговування та ре­монту або зберігання 50 і більше автомобілів, необхідно передба­чати не менше двох воріт для в'їзду (виїзду). Ворота основного в'їзду на територію підприємства слід розташовувати на відстані, не меншій від найбільшої довжини автомобілів, що експлуату­ються на підприємстві, включаючи автопоїзди, від основного про­їзду вулиці, дороги. Ширину в'їзних воріт на територію підпри­ємства необхідно вибирати за найбільшою шириною автомобілів, що використовуються, плюс 1,5 м, але не менше 4,5 м.

Стулчасті ворота виробничих приміщень повинні відкривати­ся назовні, а для в'їзду на територію підприємства і виїзду з неї усередину. Ворота повинні бути обладнані пристроями, що ви­ключають їх самовільне закриття або відкриття. Виїзд (в'їзд) автомобілів із цокольних або підвальних поверхів будівлі через перший поверх не допускається (дозволяється тільки через зов­нішні ворота). Підйомні ворота повинні бути обладнані уловлюва-' чами (фіксаторами), що забезпечують утримання воріт у піднятому

80


положенні у випадку обриву тросів або несправності механізму підйому і спуску.

За наявності у виробничих приміщеннях профілактичного об­слуговування і ремонту транспортних засобів конвеєрів, управ­ління зовнішніми воротами, через які передбачається виїзд і в'їзд автомобілів, має бути зблоковане з роботою конвеєрів і управлін­ням тепловими завісами. Повітряні завіси (рис. 3.1) застосову­ють для запобігання надходженню холодного повітря з вулиці через ворота в приміщення. Такі установки можуть подавати холодне або підігріте за допомогою калориферів повітря. Швид­кість повітря у таких установках досягає 10-15 м/с, а потік повітря подається під певним кутом до площини воріт або ін­шого проходу.

В'їзди у виробничі приміщення не повинні мати порогів і виступів, а в'їзний уклон повинен бути не більше 5°.

Територія підприємства повинна бути обладнана водовідво­дами і водостоками. Люки водостоків та інших підземних споруд повинні бути в закритому положенні.

При виконанні ремонтних, земляних та інших робіт на терито­рії підприємства відкриті люки, траншеї і ями повинні бути ого­роджені. В місцях переходу через траншеї встановлюються перехід­ні містки шириною не менше 1,0 м з перилами висотою 0,9 м.

81

На території підприємства повинні бути проїзди для руху автомобілів і пішохідні доріжки, що мають тверде покриття. Влі­тку їх необхідно очищати від бруду, а взимку - від снігу і льоду. Ширина проїздів на території підприємства повинна бути не менше


6 м при двосторонньому русі і не менше Зм - при односторон­ньому. Ширина пішохідної доріжки повинна бути не менше 1 w. Для проходження працюючих на територію підприємства пови­нна бути влаштована прохідна. Проходження працюючих через ворота забороняється. В місцях пересічення під'їзних шляхів канавами, траншеями, залізничними коліями тощо повинні вста­новлюватися настили або мости для переїздів.

Для стоянки власного транспорту слід передбачати місце на окремих майданчиках поза межами території підприємства. Рух особистого транспорту по території підприємства забороняється.

Автомобілі та агрегати, що підлягають списанню або ремонту, при зберіганні їх поза приміщеннями повинні розміщуватись на окремих рівних площадках з твердим покриттям. Для попере­дження падіння агрегатів, самовільного руху автомобілів і падін­ня вивішених їх частин необхідно встановлювати спеціальні під­ставки, упори.

Зберігання деталей, вузлів, агрегатів і різного металу у вироб­ничих приміщеннях і на території має бути організовано в окре­мих місцях на стелажах.

Виробничі відходи, сміття, непридатні деталі, вузли і агрегати повинні своєчасно прибиратися і накопичуватися на спеціально . відведених майданчиках.

Небезпечні зони і дільниці на території і у виробничих примі­щеннях, перебування та виконання робіт на яких пов'язане з небезпекою для працюючих, повинні позначатися сигнальними-кольорами і знаками безпеки, дорожніми знаками згідно з ГОСТ 12.4.026-76, Правилами дорожнього руху України та чинними галузевими нормативними документами.

На території і у виробничих приміщеннях підприємств забо­роняється:

• палити поза межами спеціально відведених для цього місць;

• користуватися відкритим полум'ям у непередбачених для цього місцях без прийняття відповідних протипожежних заходів;

• завалювати запасні ворота як зсередини, так і ззовні, під­хід та під'їзд до них завжди повинен бути вільним;

• безладно розміщувати і зберігати (привалювати, упирати) матеріали, агрегати, запчастини тощо до елементів будин­ків, споруд, устаткування і огородження.

82


Контрольно-технічний пункт (КТП) повинен мати:

• приміщення для контролера (механіка) технічного стану транспортних засобів;

• приміщення (навіс) і оглядові канави або естакади для огляду транспортних засобів.

Ухил при заїзді та з'їзді з контрольно-технічного пункту не повинен перевищувати 5%.

При в'їзді на контрольно-технічний пункт повинні бути вивішені:

• дорожні знаки: «Проїзд без зупинки заборонено», «Обме­ження максимальної швидкості» - 10 км/год; ,

• знак безпеки «Вхід (прохід) через ворота КТП заборонено».

Площадка для перевірки гальм повинна бути рівною, з твер­дим покриттям, без вибоїн і ухилів. Розташування і розміри майданчика повинні виключати наїзд автотранспорту на людей, будівлі тощо.

Паливозаправні пункти та пости випуску і зливу газу, що розташовані на території підприємства, повинні відповідати ви­могам чинних нормативних документів і забезпечувати безпечну заправку автомобілів. Для розміщення роздавальних колонок необхідно передбачати острівці, що мають підвищення над при­леглою проїзною частиною на 0,15—0,20 м. За наявності на па-ливозаправному пункті декількох роздавальних колонок вони повинні розміщуватися так, щоб забезпечувалися безпечний про­їзд і заправка автомобілів одночасно на всіх колонках. Будівни­цтво та розташування наземних резервуарів для зберігання па­лива на території підприємства забороняється. Планування те­риторії паливозаправного пункту і розташування водоприймаль­них пристроїв повинні виключати попадання стічної води і наф­топродуктів за межі його території. Майданчики для пересувних паливозаправних пунктів повинні розташовуватися не ближче 12 м від виробничих будівель і споруд.

На території підприємства, яке експлуатує автомобілі, що пра­цюють на газовому паливі, потрібно передбачати окремий майда­нчик під навісом із негорючих матеріалів для поста зливу зрід­женого нафтового газу або випуску стиснутого природного газу в акумулюючі ємності з подальшою дегазацією балонів, установле­них на автомобілі, негорючим (інертним) газом.

При сумісній експлуатації на підприємстві автомобілів, що пРацюють на зрідженому нафтовому газі і стиснутому природному

83


газі, пости випуску і зливу газу можуть розміщуватися на одній площадці за умов роз'єднання їх глухою негорючою перегород­кою, яка перевищує висоту транспортних засобів не менше ніж на 0,5 м. Відстань від майданчика (поста) зливу зрідженого нафто­вого газу або випуску стиснутого природного газу до виробничих, адміністративних і побутових будівель повинна бути не менше 20 м.

Приміщення для зберігання автомобілів не повинні безпосе­редньо з'єднуватися з іншими виробничими і допоміжними при­міщеннями, де постійно знаходяться люди. За необхідності таке сполучення має здійснюватися через тамбур-шлюз. Приміщення для зберігання автомобілів повинні мати безпосередній виїзд че­рез ворота, які відкриваються назовні. Підлога в приміщеннях для зберігання автомобілів повинна мати ухил не менше 1% у бік трапів і лотків.

Автомобілі залежно від габаритних розмірів поділяються на чотири категорії згідно з табл. З.1.

Приміщення і відкриті майданчики для зберігання транспор­тних засобів уздовж стін і огородження території, де установлю­ються автомобілі, повинні мати колесовідбійні пристрої.

Висота колесовідбійних пристроїв має становити для автомобілів:

I категорії - 0,12 м;

II і III категорії - 0,3 м;
IV категорії - 0,4 м.

Таблиця 3.1: Визначення категорії транспортних засобів залежно від розмірів

Категорія Розмір автомобіля, м ____

транспортного засобу ---------------------------- 1--------------------------------

г * довжина ширина

I категорія до 6,0 включно до 2,1 включно

II категорія 6,0-8,0 2, 1-2,5

III категорія 8,0-12,0 2,5-2,8

IV категорія більше 12,0 більше 2,8

Примітки:

1. Для автомобілів і автобусів з розмірами довжини та ширини, що відрі­зняються від розмірів, наведених у таблиці, категорія визначається найбіль­шим розміром.

2. Категорія автопоїздів визначається габаритними розмірами автомобі-лів-тягачів.

3. Зчленовані автобуси належать до III.категорії.

84


Відстань від стіни до краю колесовідбійного пристрою пови­нна бути не менше:

а) при установленні автомобілів паралельно до стіни:

I категорії - 0,4 м;

II категорії - 0,5 м; III і IV категорії - 0,7 м:

б) при установленні автомобілів перпендикулярно до стіни:
для всіх категорій - на 0,5 м більше від заднього або
переднього звисання автомобілів залежно від схеми їх роз­
становки.

Майданчики для зберігання транспортних засобів повинні мати тверде, рівне покриття і уклон в поздовжньому напрямку осі автомобіля не більше 1% і поперечному - не більше 4%.

Майданчики і підлога в приміщеннях для зберігання автомо­білів повинні мати розмітку, що виконана незмивною фарбою або іншим способом і визначає місця установлення автомобілів і проїздів. При нанесенні розмітки слід враховувати, що відстань між двома автомобілями, що стоять паралельно, повинна бути достатньою для вільного відчинення дверей кабіни.

Майданчики для зберігання автомобілів, що перевозять от­руйні та інфіковані речовини, фекальні рідини і сміття, повинні розташовуватися на відстані не менше 10 м одна від одної і від майданчиків для зберігання інших автомобілів. Майданчики для зберігання автомобілів, що перевозять паливно-мастильні мате­ріали, повинні розташовуватися на відстані не менше 12 м одна від одної і від майданчиків для зберігання інших автомобілів.

Для полегшення запуску двигуна в холодний період року (при температурі повітря нижче - 15 °С) майданчики для відкри­того зберігання автомобілів повинні бути обладнані засобами для їх підігрівання. Обладнання, яке полегшує запуск двигуна в хо­лодний період року, має забезпечувати безпеку обслуговуючого персоналу і водіїв.

При обладнанні засобами підігрівання майданчиків для збе­рігання автомобілів, що працюють на стиснутому природному і зрідженому нафтовому газі, конструкція підігріваючих пристроїв повинна виключати можливість нагрівання газових балонів.

Для зберігання електронавантажувачів повинно бути перед­бачене спеціальне приміщення. Зберігання їх у виробничих та Допоміжних приміщеннях допускається як виняток, на спеціаль­но відведених місцях і за умови, що електронавантажувачі не будуть захаращувати проїзди.

85


Виробничі і допоміжні приміщення та споруди необхідно ви­користовувати тільки за їх призначенням, яке передбачене прое­ктом. Використання їх не за прямим призначенням дозволяєть­ся у виняткових випадках за погодженням з територіальними органами державного нагляду. Розташування виробничих і до­поміжних будівель, споруд має відповідати технологічному проце­су обслуговування та ремонту транспортних засобів. На всі буді­влі і споруди повинна бути документація (паспорти, акти, техніч­ні журнали, проекти тощо).

Підлога в приміщеннях будь-якого призначення повинна бути рівна, з твердим покриттям, непроникна для ґрунтових вод, без виступів і вибоїн. Матеріали, що застосовуються для покриття підлоги, повинні мати гладку і неслизьку поверхню, зручну для очищення, відповідати експлуатаційним вимогам даного примі­щення.

Ззовні при вході у виробничі і допоміжні приміщення пови­нні встановлюватися металеві решітки або інші пристрої для очищення взуття від бруду.

Приміщення для профілактичного обслуговування, діагносту­вання, ремонту і зберігання автомобілів, що працюють на газі, повинні відповідати категоріям, класам і групам, які встановлю­ються згідно з Переліком категорій приміщень і споруд автотра­нспортних і авторемонтних підприємств за вибухопожежною та пожежною небезпечністю і класів вибухонебезпечних та поже-жонебезпечних зон за правилами будови електроустановок. При цьому в разі повного випуску газу із однієї секції, яка містить максимальну кількість балонів найбільшої ємності одного авто­мобіля (аварійна ситуація), концентрація газу в приміщенні не повинна перевищувати 2,267 г/м3 вільного об'єму приміщення для стиснутого природного газу і 2,713 г/м3 - для зрідженого нафтового газу.

Якщо розрахункова кількість газу, який надходить, переви­щує зазначені величини, то приміщення необхідно додатково об­ладнати:

• системою автоматичного контролю повітряного середови­ща, яка оснащена світловою і звуковою сигналізацією;

• системою аварійної вентиляції і аварійного освітлення У • вибухозахисному виконанні.

Приміщення для профілактичного обслуговування та ремонту транспортних засобів повинні забезпечувати безпечне виконання

86


vcix технологічних операцій. Повітря робочої зони, шум, вібрація, освітлення тощо на робочих місцях виробничих приміщень по­винні відповідати вимогам чинних нормативних актів. При роз­міщенні в спільному виробничому приміщенні дільниць (робочих місць), на яких під час технологічного процесу виділяються шкі­дливі речовини (газ, пил, аерозолі тощо), тепло, створюється шум, такі дільниці повинні розташовуватися в окремих приміщеннях, ізольованих від інших стінами до стелі.

Висота виробничих приміщень постів профілактичного об­слуговування та ремонту автомобілів повинна бути такою, щоб відстань від верху автомобіля, що знаходиться на підйомнику, або від верху піднятого кузова автомобіля-самоскида, який сто­їть на підлозі, до низу конструкцій покриття або перекриття, або до низу частин вантажопідіймального обладнання, що виступа­ють, була не менше 0,2 м. Найменша висота цих приміщень повинна бути не менше 3,0 м.

У приміщеннях фарбувальних, фарбоприготувальних і аку­муляторних дільниць для виконання протикорозійних робіт і ремонту паливної апаратури, а також для ацетиленових генера­торів підлога повинна бути виконана з матеріалів, які не дають іскри при ударі по них.

Для регулювання приладів газової системи живлення безпо­середньо на автомобілі виділяється окреме від інших приміщення.

Дільниці, пости, майданчики для мийки автомобілів повинні мати уклон не менше 2% в бік приймальних колодязів і лотків, розташування яких виключає попадання стічної води (від миття автомобілів) на територію (у приміщення) підприємства. Пости миття автомобілів відокремлюються від інших приміщень (пос­тів) глухими стінками з пароізоляцією і водотривким покриттям.

Міжповерхові отвори у виробничих приміщеннях повинні бути огороджені. Висота перил повинна бути не менше 0,9 м при одному проміжному горизонтальному елементі, низ перил пови­нен мати бортову обшивку висотою від підлоги не менше ОД м.

Входи в приміщення для виконання акумуляторних робіт і ремонту паливної апаратури необхідно відокремлювати від ін-Щих суміжних приміщень, коридорів і сходових кліток тамбур-Шлюзами. Двері цих приміщень повинні відчинятися назовні. Для виконання робіт з кислотними і лужними акумуляторами Необхідно передбачати окремі приміщення, в кожному з яких Мають бути три поєднані між собою відділення, ізольовані від

87


інших виробництв: перше - для ремонту, друге - для заряджання, третє - для зберігання кислоти (лугу) і приготування електроліту.

Для виконання фарбувальних робіт слід передбачати два при­міщення: перше - для приготування фарби, друге - для постів фарбування і сушіння. Якщо фарбування здійснюється поза фа­рбувальними камерами або в камерах з відкритим отвором, то прорізи воріт у фарбувальне приміщення (із суміжного) повинні бути обладнані тамбур-шлюзом довжиною, що дорівнює половині ширини воріт, збільшеній на 0,2 м.


Читайте також:

  1. I. ОБРАЗОВАНИЕ СОЕДИНЕННЫХ ШТАТОВ 14 страница
  2. IX. Відомості про військовий облік
  3. IX. Відомості про військовий облік
  4. А. В. Дудник 1 страница
  5. А. В. Дудник 10 страница
  6. А. В. Дудник 11 страница
  7. А. В. Дудник 12 страница
  8. А. В. Дудник 2 страница
  9. А. В. Дудник 3 страница
  10. А. В. Дудник 4 страница
  11. А. В. Дудник 5 страница
  12. А. В. Дудник 6 страница




Переглядів: 488

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 4 страница | Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 8 страница

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.029 сек.