МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 8 страница116 вібрація на сидіння зменшилась незначно. Кращі результати отримано із застосуванням гідропневматичної підвіски переднього моста. Малоефективні також індивідуальні захисні пояси зарубіжного виробництва. Такі пояси зменшують переміщення внутрішніх органів черевної порожнини під впливом низькочастотної вібрації, їх доцільно використовувати лише при слабкості м'язів, в іншому випадку пояси зумовлюють «анестезію» цих м'язів. Випробування активних тросогідравлічних підвісок виявилось малоефективним через їх громіздкість і невисоку надійність, хоча ефективність їх порівняно з пасивними у 3-4 рази більша. Перспективною є пневмопідвіска сидіння, яка забезпечує зниження рівня вібрації у 1,5-2 рази в діапазоні частот 1,5-2,5 Гц. Серед сучасних розробок - амортизаційні системи, зокрема, з пневматичними елементами для підресорювання не тільки сидіння, але й усієї кабіни самохідної машини. За допомогою цієї системи можна знизити рівень низькочастотної вібрації у 3-4 рази. При роботі з ручним механізованим електричним і пневматичним інструментом застосовують такі засоби індивідуального захисту рук від дії вібрації, як рукавиці, віброзахисні прокладки або пластини, забезпечені кріпленням у руці. Для захисту робітників від вібрації, яка передається через ноги, використовують спеціальне віброзахисне взуття. Крім технічних заходів щодо зниження вібрації, існують профілактичні, спрямовані на попередження віброхвороби. До роботи з віброінструментом допускаються робітники не молодше 18 років, які пройшли медичний огляд та інструктаж з охорони праці. Робота з віброінструментом повинна виконуватись у приміщенні з температурою вище 16°. При роботі на відкритому повітрі за низьких температур поблизу робочого місця має бути тепле приміщення з температурою повітря вище 16-22 °С. Через кожну годину робітники повинні робити 10-15-хвилинну перерву для обігріву. Загальна тривалість контакту з віброінструментом не повинна перевищувати 2/3 робочої зміни. Щоб не переохолоджувати рук, необхідно вдягати теплі рукавиці, а після роботи приймати теплі водні процедури, ультрафіолетове опромінювання і виконувати комплекс лікувальної гімнастики. Для робітників в умовах вібрації за наявності інших негативних факторів (шум, температура, шкідливі речовини, випромінювання тощо), які 117 перевищують санітарні норми, режим праці і відпочинку повинні встановлюватися на основі вивчення змін працездатності, що від. бивають ступінь негативного впливу всього комплексу факторів на організм людини. При роботі з вібруючим обладнанням рекомендується вводити до робочого циклу технологічні операції, не пов'язані з дією вібрації. Робітники, у яких виявлено вібраційну хворобу, тимчасово, до рішення ВТЕК, повинні бути переведені на роботу, не пов'язану з вібрацією, значним м'язовим напруженням і охолодженням рук. Захист від виробничого шуму Шум - це безладне поєднання звуків різної сили і частоти. Звук -це хвилеподібний рух коливних тіл, які передаються через пружне середовище; газ, повітря, рідину, тверді тіла. Зниження шуму в джерелі його виникнення.Цей метод застосовується на стадії проектування шляхом створення нових конструкцій, удосконалення технологічних процесів й експлуатаційних режимів роботи. Засобами, які знижують шум механічного, вібраційного, аеродинамічного, електромагнітного і гідравлічного походження, є заміна в трансмісіях тракторів і самохідних сільськогосподарських машин прямозубчастих шестерень на косозубчасті, шевронні або черв'ячні передачі, що знижують рівень шуму до 3-6 дБ, а при заміні на гідравлічні і капронові зниження досягає 18 дБ. Заміна кривошипно-шатунного та ексцентричного механізмів на гідравлічний або електричний привід, ланцюгової передачі на зубчасто-пасову знижує рівень шуму на 20 дБ. Зниження шуму у підшипниках коливання досягають шляхом підвищення точності виготовлення цих деталей і своєчасного їх змащення або шляхом заміни підшипників коливання підшипниками ковзання, оскільки останні знижують шум на 10-15 дБ. До технологічних заходів належать: удосконалення технології виготовлення деталей і вузлів; підвищення точності і чистота обробки деталей; підвищення точності статичного і динамічного балансування вузлів; підвищення якості збирання вузлів та дотримання технологічних допусків і посадок; використання сучасної контрольно-вимірювальної апаратури; обкатка зібраних вузлів і машин. Відомо, що довідні операції при виготовленні деталей знижують рівень шуму вузлів: шовінгування - на 5- 10 дБ, притирка -на 5 дБ, шліфування і полірування - на 2-3 дБ. Конструктивний і технологічний методи найчастіше застосовують на стадії проектування і виготовлення експериментальних зразків. До експлуатаційних методів боротьби з шумом належить своєчасне проведення планово-попереджувальних ремонтів і технічних доглядів; регулювання і змащення; зберігання стабільності регулювань у період експлуатації техніки на номінальних режимах роботи; усунення перекосів, люфтів і осьових натіків; зберігання техніки відповідно до діючих стандартів. Шум обертових вузлів і механізмів (барабанів, роторів, муфт тощо) виникає внаслідок неправильного їх центрування і нерів-новаги обертових мас. Зменшення шуму в таких випадках досягається якісним виготовленням і монтажем, а також динамічним балансуванням обертових частин на електробалансувальних верстатах. Зниження шуму на шляхах його розповсюдження.Зниження шуму на шляхах його розповсюдження є домінуючим методом захисту в існуючих конструкціях машин, технологічному обладнанні та у виробничих приміщеннях. Метод звукоізоляції ґрунтується на відбитті звукової хвилі, яка падає на огородження. Відомо, що кут падіння дорівнює куту відбиття. Тому панель кабін, передні і задні стінки повинні мати якомога більший нахил для збільшення звукової ізоляції. Але звукова енергія не тільки відбивається від огородження, а й частково поглинається ним. Поглинання повітряного шуму в кабінах тракторів і комбайнів Досягається нанесенням на тонкостінні панелі звукопоглинальних матеріалів, таких, як бітумні мастики 579, 580, БПМ, листові матеріали на полімерно-бітумній основі з клейовим шаром. Властивість поглинати звук мають усі будівельні матеріали. Але звукопоглинальними матеріалами і конструкціями називають лише ті, у яких коефіцієнт звукопоглинання (а) на середніх частотах перевищує.0,2 (у таких матеріалів, як цегла, бетон, становить лише 0,01-0,05). Процес поглинання звуку відбувається внаслідок переходу енергії коливання повітря в теплоту внаслідок втрат енергії на тертя в порах металу. Тому для ефективного звукопоглинання матеріал повинен мати пористу структуру, причому пори повинні бути незамкненими, щоб не перешкоджати проникненню звукової хвилі у товщу матеріалу. Нині використовують такі звукопоглинальні матеріали, як ультратонке капронове і скловолокно, мінеральну вату, деревноволокнисті, мінераловатні плити, пористий полівінілхлорид, пористі тверді плити та інші матеріали. Звукопоглинальні властивості певного пористого матеріалу залежать від товщини шару, частоти звуку, наявності повітряного проміжку між шаром, і відбивною стінкою, на якій він встановлений. Пористі звукопоглинальні облицювання вкривають перфорованим екраном (фанера, картон, пластмаса) з отворами діаметром від 3 до 10 мм. Сумарна площа отворів повинна досягати 15-20% , але не більше 30% . Звукопоглинальні конструкції не повинні мати щілин і бути розділені внутрішніми перегородками. Встановлення звукопоглинальних облицювань знижує шум за сумарним рівнем на 6-8 дБ поблизу джерела шуму. Важливо також усунути нещільності в кабіні або зменшити їх площу. Наприклад, отвори в підлозі кабіни, призначені для важелів та педалей, повинні мати щільні і пружні прокладки. Доцільно здійснювати подвійне скління у кабіні, при цьому рекомендується силікатне зовнішнє і внутрішнє авіаційне скло товщиною 6 мм. Таке скло не деформує зображення і має втричі більше звукопоглинання, ніж промислове силікатне або оргскло. Для щільності дверей кабіни необхідно по периметру встановити подвійну гумову прокладу із пористої гуми типу Г-1. Двері кабіни повинні відкриватись, оскільки вони спричинюють менше шуму, ніж ковзаючі (при належній обробці їх гумою). Якщо встановлювати машини з високим рівнем шуму обладнання в ізольованих приміщеннях, то цей рівень знижується, при низьких частотах на 25-33 дБ, при високих - на 40-50 дБ. Крім того, на стінах і стелі приміщень встановлюють звукопоглинальні матеріали. Рівень шуму L, дБ, після встановлення ізолюючих стін приблизно можна визначити за такими емпіричними формулами: - при масі 1 м2 до 200 кг Ьіз = Ьф - (23 lg Q + 13); . - при масі 1 м2 понад 200 кг L, - Ьф - (23 lg Q - 9), де L - фактичний рівень шуму в приміщенні, дБ; Q - маса 1 м ізолюючої стіни, кг/м2. 120 Рівні звукового тиску під укриттям або в боксах одиничних машин з урахуванням звукопоглинання стінами і стелею дорівнюють: ґі В ) Lt3 = Ьф ~ Ю lg В + 6 + 10 lg J 1 + ^TJ де В - постійна приміщення, що характеризує його звукопоглинальні властивості; г - відстань від центра джерела шуму до внутрішньої поверхні конструкції (бокси, укриття тощо). Для постійного приміщення становить: В^М^\ 1-CCj де S., та а, - відповідно площа і коефіцієнт звукопоглинання конструкцій приміщення, боксів або укриття. Посилити звукоізоляцію можна виготовленням стін із подвійних перегородок з повітряним прошарком. У цьому випадку при відстані між перегородками 80-100 мм рівень шуму L^, дБ, визначається за формулою: І„ - Ьф - [26 lg (Qt - Q2) - 6], де Qj та Q2 - відповідно маса 1 м2 першого і другого огороджень, кг/м2. Максимальна звукоізоляція подвійною стінкою досягається при повітряному зазорі до 1/4 довжини хвилі між стінками. Для розрахунку величини зазору І, м, необхідно знати частоту звуку. Тоді: j _ (х h _ с h Де X - довжина звуку, м; с - швидкість звуку, м/с; / - частота, Гц; h - товщина перегородки. Звукоізолюючі кожухи та акустичні екрани.Найбільш шумні вузли на самохідних збиральних машинах, а також на стаціонарних сільськогосподарських машинах (трансмісії, транспортери тощо) укривають звукоізолюючими кожухами - з каркасом або без каркаса, за необхідності - розбірними. Для виготовлення кожухів використовують щільні матеріали (метал, пластмаса, дерево), враховуючи, що звукоізолюючі якості його збільшуються з підвищенням питомої ваги при однаковій товщині. Найчастіше застосовують залізні листи, звукоізолююча здатність яких при товщині 0,7 мм досягає 25 дБ, а при 2 мм - 33 дБ (рис. 3.9). Внутрішню поверхню стінок кожуха облицьовують звукопоглинальним матеріалом. Доцільно для цього використовувати склоповсть товщиною 30 мм або повсть вовняну (25-75 мм), мінеральну вату (до 100 мм), коефіцієнт звукопоглинання їх на високих частотах становить 0,63-0,81. Віброізол і мастики - також вібродемпферні матеріали. Кожух повинен закривати джерело шуму і не з'єднуватись з ним жорстко. Потрібна частотна ефективність звукоізоляції повітряного шуму стінками кожуха, дБ, у приміщеннях розраховується за формулою: ч - J де І - октавний рівень звукового тиску на робочому місці, дБ; Lgm - допустимий рівень звукового тиску, дБ; Ьобл - коефіцієнт звукопоглинання облицювання внутрішньої поверхні кожуха; г - відстань від джерела шуму до розрахункової точки, м; В -площа кожуха, м2; Вп - постійна ізолюючого приміщення, м2. За відсутності звукопоглинального облицювання кожуха член Ю lg а„бл тРеба замінити на 10 (S /SK), де S - площа поверхні джерела; SK - площа поверхні кожуха. Одним із засобів зниження шуму в ремонтних майстернях є застосування акустичних екранів. Акустичний екран - перепона, яка встановлюється між джерелом шуму і робочим місцем, що захищають від шуму. Зниження шуму за екраном на 4-15 дБ відбувається в результаті звукової тіні, область розповсюдження якої залежить від співвідношення довжини звукової хвилі до поперечного розміру екрана. Акустичні екрани облицьовують звукопоглинальним матеріалом і використовують у поєднанні з акустичною обробкою приміщення. Звукопоглинання акустичним екраном АЬек визначається за формулою: m ^екр = а,Кр£,3<>кр> де ссекр - ревербераційний коефіцієнт звукопоглинального екрана; SeK - площа екрана, м2; т - кількість екранів.
Рис. 3.9. Схема звукопоглинального кожуха: 1 - звукопоглинальний матеріал; 2 - глушник шуму; 3 - джерело шуму 122 Рис. 3.10. Встановлення акустичних екранів на робочому місці обкатника ДВЗ: _ витяжний зонт; 2 - акустичний екран; 3 - глушник; 4 - затискний пристрій; 5 - вихлопний патрубок; 6 - обкатний стенд із двигуном 123 Повне зниження рівня звукового тиску на робочому місці при дії джерел шуму після встановлення екрана визначається за формулою: AL = 101g£lO' -101g£l0 де Lk - рівень звукового тиску в розрахунковій точці від k-тъ джерела до встановлення екрана. Акустичні екрани для захисту обкатних стендів наведені на рис. 3.10. Встановлення акустичного екрана і глушника-іскро-гасника дозволяє знизити рівень шуму при обкатці двигуна на 12 дБА і збільшити продуктивність праці на 10-15%. Глушники шуму. Вимоги до глушників шуму та їх характеристики. Для виробничих машин, двигунів і установок, які використовують атмосферне повітря, - вентиляторів, повітродувок, пнев-моінструменту, газотурбінних і дизельних установок та інших -суттєвим є гасіння шуму. Найефективнішим засобом боротьби з таким шумом є встановлення глушників шуму в повітроводи. Глушники шуму повинні, з одного боку, перетинати шлях шуму, з іншого - не перешкоджати переміщенню робочого середовища по газоводу (повітроводу). Остання вимога визначає вибір можливостей конструкції глушника. Крім того, до глушників залежно від умов їх установлення й експлуатації висувають специфічні вимоги щодо обмеження їх габаритів, форми, маси, використання тих чи інших конструкційних і поглинаючих звук матеріалів тощо. 3.3. Вимоги безпеки при застосуванні шкідливих речовин Застосування етилованого бензину. На підприємствах, що застосовують етилований бензин, повинен бути чітко встановлений порядок його відпуску, зберігання, витрачання та перевезення, ЩО виключає можливість його використання не за призначенням. Підприємства, що застосовують етилований і звичайний бензин, повинні мати окремі ємності для їх зберігання і перевезення, а також окремі паливопроводи і бензоколонки. Перевозити і зберігати етилований бензин треба тільки в справних резервуарах, 124 цистернах чи металевих бочках з кришками або пробками на бензостійких прокладках, які щільно закриваються. При цьому на тарі повинен бути напис великими літерами: «ЕТИЛОВАНИЙ БЕНЗИН». Заповнювати резервуари етилованим бензином необхідно не більше як на 90% ємності. Причини, що викликають підтікання та «потіння» тари, наповненої бензином, слід негайно усувати. Якщо це неможливо, етилований бензин необхідно перелити в справну тару, дотримуючись усіх заходів перестороги, щоб він не розлився, не потрапив на тіло або одяг робітника тощо. Забороняється: • перевозити етилований бензин в салонах легкових автомобілів, автобусів, у кабінах автомобілів усіх типів, а також на вантажних автомобілях, причепах і напівпричепах разом з людьми і тваринами; • особа, яка супроводжує вантажний автомобіль з етилованим бензином, повинна знаходитися в кабіні; • транспортувати етилований бензин разом із харчовими продуктами і промисловими товарами; • використовувати цистерну або тару з-під. етилованого бензину після очищення для перевезення і зберігання харчових продуктів. У місцях зберігання, навантаження, розвантаження етилованого бензину і роботи з ним для знешкодження пролитого бензину і очищення забруднених ним автомобілів, устаткування, підлоги мають знаходитися в достатній кількості потрібні засоби (гас, розчин хлорного вапна або дихлорамін, тирса, ганчір'я тощо). При проливанні етилованого бензину і попаданні його на автомобілі, устаткування, майданчики, підлогу та інші місця їх слід негайно очищати або знешкоджувати. Для цього необхідно засипати піском або тирсою забруднену підлогу або майданчики, а металеві поверхні протерти ганчір'ям, змоченим гасом. Використовувати цистерну і тару з-під етилованого бензину для перевезення нехарчових вантажів дозволяється тільки після видалення та знешкодження залишків етилованого бензину. Для знешкодження тари з-під етилованого бензину необхідно звільнити ц від залишків бензину, промити гасом, а зовні обтерти ганчір'ям, змоченим гасом. Операції з переливання, приймання та відпускання 125 етилованого бензину мають бути механізованими. Насоси, пали-вопроводи, бензоколонки, шланги та інші пристрої, що застосовуються, повинні бути справними і не мати підтікання. При ремонті паливозаправних колонок, насосів та іншої заправної апаратури з-під етилованого бензину без демонтажу необхідно максимально захистити працюючих від вдихання парів бензину (працювати слід на відкритому повітрі з навітряної сторони або в добре вентильованому приміщенні). У кінці роботи необхідно знезаражувати інструмент, обладнання і робоче місце старанним очищенням і обтиранням їх ганчір'ям, змоченим гасом. Миття, розбирання та ремонт двигунів або системи живлення автомобілів, що працюють на етилованому бензині, дозволяється цроводити тільки після нейтралізації відкладень тетраетилсвин-цю гасом або іншими нейтралізуючими рідинами. Заправку автомобілів етилованим бензином слід проводити з бензоколонки шлангом, який має роздавальний пістолет. Забороняється заправляти автомобілі етилованим бензином за допомогою відер, лійок тощо, а також відпускати етилований бензин у тару (каністри). Оператор заправних станцій і водій повинні знаходитися при заправленні з навітряного боку автомобіля. Забороняється: • при продувці системи живлення або переливанні етилованого бензину засмоктувати його ротом; • використовувати етилований бензин у двигунах, що працюють усередині приміщень (внутрішньоцеховий транспорт, стаціонарні двигуни тощо); • застосовувати етилований бензин для роботи паяльних ламп, бензорізів, чищення одягу, промивання деталей тощо; • застосовувати етилований бензин на випробувальних станціях підприємства без обладнання додатковою надійно діючою вентиляцією; • зберігати етилований бензин поза межами спеціально обладнаних складів, сховищ тощо. Робітники (у т.ч. водії), які стикаються з етилованим бензином, повинні бути забезпечені на час роботи засобами індивідуального захисту відповідно до встановлених норм. У разі попадання етилованого бензину на руки та інші частини тіла необхідно вимити ці місця гасом, а потім теплою водою з милом. Б інструкціях з охорони праці для операторів заправних станцій, а також на виконання окремих видів робіт, при яких робітники мають контакт з етилованим бензином,, повинні бути зазначені вимоги особистої безпеки при роботі з етилованим бензином. - Застосування антифризу та гальмівних рідин.На підприємствах для попередження отруєння гальмівною рідиною або антифризом повинен бути чітко встановлений порядок їх відпускання, зберігання та витрачання за призначенням. Антифриз (низькозамерзаючі рідини) та гальмівні рідини слід зберігати і перевозити в справних, герметично закритих ємностях (бочках та споживчій тарі). Перед тим як налити антифриз або гальмівну рідину, необхідно ретельно очистити тару від твердих осадів, нальотів та іржі, промити лужним розчином і пропарити. У тарі не повинно бути залишків нафтопродуктів. Антифриз і гальмівну рідину наливають у тару не більше як на 90% її ємності. На тарі, в якій зберігають (перевозять) антифриз та гальмівну рідину, і на порожній тарі з-під них повинен бути незмивний напис великими літерами «ОТРУТА», а також знак, установлений для отруйних речовин. Тару з антифризом і гальмівною рідиною зберігають у сухому приміщенні, яке не опалюється. Забороняється: • наливати антифриз і гальмівну рідину в тару, яка не відповідає зазначеним вище вимогам; • переливати антифриз і гальмівну рідину шлангом шляхом засмоктування ротом; • застосовувати тару з-під антифризу і гальмівної рідини для перевезення і зберігання харчових продуктів; • перевозити антифриз і гальмівну рідину разом з людьми, тваринами, харчовими продуктами. Злитий із системи охолодження двигуна антифриз повинен бути зданий за актом на склад для зберігання. Вимоги до зберігання відпрацьованого антифризу такі, як і для свіжого. Перед заправкою системи охолодження антифризом необхідно: • перевірити, чи немає в системі охолодження (в з'єднувальних шлангах, радіаторі, сальниках водяного насоса тощо) течі, за наявності її необхідно ліквідувати; • промити систему охолодження чистою гарячою водою. Заправку системи охолодження двигуна антифризом і гальмівної системи гальмівною рідиною слід проводити тільки за допомогою спеціально призначеної для цієї мети посудини. Заправна посудина повинна бути очищена і промита і мати відповідний напис: «Тільки для антифризу» або «Тільки для гальмівної рідини». При роботі з цими рідинами слід вживати заходів, що виключають попадання в них нафтопродуктів (бензину, дизельного палива, масла тощо). Заливати антифриз у систему охолодження без розширювального бачка слід не до горловини радіатора, а на 10% менше об'єму системи охолодження, тому що під час роботи двигуна (при нагріванні) антифриз розширюється більше води, що може призвести до його витікання. Після кожної операції з гальмівною рідиною та антифризом (одержання, видача, заправка автомобіля, перевірка якості) треба ретельно мити руки водою з милом. При випадковому заковтуванні антифризу або гальмівної рідини потерпілому слід негайно надати медичну допомогу. Забороняється допускати до роботи з антифризом і гальмівною рідиною осіб, які не пройшли інструктажу з вимог техніки безпеки при їх використанні та зберіганні. 3.4. Водопостачання і каналізація Підприємства повинні бути обладнані господарчо-питним і виробничим водопостачанням, а також фекальною і виробничою каналізацією згідно зі СНиП 2.04.01-85 «Внутренний водопровод и канализация зданий». Виробничі дільниці повинні забезпечуватися питною водою. Для постачання питною водою слід передбачати автомати, фонтанчики, закриті бачки з фонтануючими насадками та інші пристрої. Улаштування внутрішнього господарчо-питного водопроводу у виробничих і допоміжних приміщеннях обов'язкове за відсутності централізованого джерела водопостачання і при кількості працюючих у зміну не більше 25 чоловік; у цих випадках забезпечення працюючих питною водою здійснюється з урахуванням місцевих умов. Відстань від робочих місць до джерел питного водопостачання повинна бути у виробничих приміщеннях не більше 75 м, на відкритих площадках - не більше 50 м. Температура питної води повинна бути не вище > 20 °С і не нижче +8 °С. Робітники кузні повинні забезпечуватися газованою підсоленою водою (із 128 вмістом кухонної солі до 5 г на 1 л води) із розрахунку 3-5 л води на одного працюючого в зміну. Забезпечення працюючих газованою підсоленою водою не звільняє адміністрацію підприємства від обов'язків забезпечення робітників прісною водою на загальних підставах. Температура води під час ручного миття автомобілів при температурі навколишнього повітря нижче О °С повинна бути не нижче +20 °С. Підприємства, які не мають можливості підключення до каналізаційної системи, повинні передбачати влаштування (будівництво) зовнішніх убиралень з вигрібними ямами або ємностями. Вигрібні ями необхідно своєчасно очищати, а вбиральні утримувати в належному санітарному стані. Стічні води від миття автомобілів, миття підлоги в приміщеннях для зберігання або обслуговування автомобілів, які містять горючі рідини та завислі речовини, перед злиттям у каналізаційну мережу повинні очищатися в місцевих очисних установках. Після очищення стічних вод від миття автомобілів вміст завислих речовин і нафтопродуктів не повинен перевищувати встановлених норм. Видалення осаду з очисних установок пропускною здатністю більше 1,5 л/с має бути механізованим. Осади і зібрані нафтопродукти з очисних споруд видаляються в міру їх накопичення. Забороняється передбачати систему зворотного водопостачання для миття асенізаційних автомобілів і тих, що перевозять отруйні та інфіковані речовини. Бензо- і маслоуловлювачі повинні мати справні гідрозатвори і природну вентиляцію. Для відведення стічних вод на підприємствах, які обслуговують автомобілі, що працюють на зрідженому нафтовому газі, слід передбачати: • гідрозатвори на трубопроводі від мийки автомобілів в місцеві очисні споруди; • колодязі з гідрозатворами перед приєднанням каналізаційної мережі для дощових вод до міської мережі. 129 Розділ 4 Техніка безпеки 4.1. Вимоги безпеки при експлуатації транспортних засобів 4.1.1. Вимоги безпеки до технічного стану та обладнання транспортних засобів Технічний стан, обладнання та укомплектованість автомобілів, причепів, напівпричепів усіх типів, марок, призначень, а також усіх механічних засобів з робочим об'ємом циліндрів більше 50 см3, що перебувають в експлуатації, повинні відповідати Правилам технічної експлуатації рухомого складу автомобільного транспорту, Правилам дорожнього руху України, Санітарним правилам з гігієни праці водіїв автомобілів, інструкціям заводів-виробників. До робочого місця водія автомобіля ставляться такі вимоги: • огородження робочого місця водія в салоні легкового ав-томобіля-таксі (захисний екран) та автобуса, якщо воно ; передбачено, має бути в справному стані; • вітрове та бокове скло не повинно мати тріщин та затемнень, не допускається використовувати додаткові предмети або наносити покриття, що обмежують оглядовість із місця водія, погіршують прозорість скла; • бокові шибки повинні плавно пересуватися від руки або склопідйомними механізмами; • на сидінні та спинці сидіння не допускаються провали, рвані місця, виступні пружини та гострі кути; сидіння та спинка повинні мати справне регулювання, що забезпечує зручну посадку водія; • ручки біля дверного прорізу, замки всіх дверей кузова або кабіни, а також привід керування дверима, сигналізація роботи дверей (відкрито, зачинено), аварійні виходи автобусів та пристрої приведення їх у дію повинні бути справними; • підлога кабіни (салону) автомобіля повинна застилатися килимком, що не має випадкових отворів та інших пошкоджень. Шум і інфразвук у кабіні.До несприятливих виробничих чинників у кабінах автомобілів належать шум. Основними його джерелами є двигун з вентилятором системи охолоджування і випускним трубопроводом, ходова частина, кузов і вантаж. Істотний внесок у загальний рівень шуму можуть здійснювати причіп і шумовий клімат середовища руху. Практично всі дослідники підтверджують виявлену закономірність збільшення шуму зі зростанням швидкості руху і зношеності автомобілів, причому при розгоні переважає шум від вихлопної системи двигуна. У зношених автомобілях серед інших джерел шуму зростає роль кузова. Результати численних досліджень впливу шуму на організм людини показують, що зазначені вище рівні можуть викликати у водіїв зниження слухової чутливості, зміни в серцево-судинній, ендокринній, центральній і вегетативній нервових системах і т.д. Встановлені істотні зміни слуху у великої групи водіїв вантажних автомобілів, як тимчасові після зміни, так і постійні при тривалому професійному стажі, особливо у водіїв у віці 50 років і більше. Читайте також:
|
||||||||
|