МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Відомчий облік дорожньо-транспортних пригод 9 страницаНе викликає сумнівів істотна роль шуму як одного з чинників, що обумовлюють зниження працездатності в реальних умовах діяльності і змін у стані здоров'я водіїв. Показано, що при дії шуму 80 дБА розвиваються гальмівні процеси в корі головного мозку, ознаки невротизації на фоні виснаження функціональних резервів сенсомоторної зони кори, а при шумі 90 дБА в операторів вже з 2-ї години роботи різко збільшується час зорово-рухових реакцій, знижуються функції пізнання, пам'яті і т.д. При шумі 70-72 і 90-92 дБА не виявлено відмінностей в операторській діяльності, проте виражені зрушення функціонального стану ЦНС дозволяють зробити висновок про зниження надійності роботи операторів, підвищення в них імовірності помилок і неприпустиме збільшення часу виконання операцій у складних і аварійних ситуаціях. Рівні звуку та еквівалентні рівні звуку в кабінах вантажних автомобілів не повинні перевищувати 70 дБА, в салонах легкових автомобілів та автобусів - 60 дБА. Відносно недавно порівняно з іншими виробничими чинниками описані рівні інфразвуку і характер його впливу на водіїв. Основними джерелами інфразвуку є сам автомобіль (у першу чергу кузов, ходова частина, вантаж, причіпні середовище руху. Вплив характерних для автотранспорту рівнів інфразвуку на організм водія виявляється в пригніченні центральної нервової, дихальної, ендокринної та інших систем, від стану яких багато у чому залежать його працездатність і, отже, безпека руху. Тому зниження рівня інфразвуку в кабінах автомобілів залишається актуальним завданням у плані вирішення загальної проблеми оптимізації умов праці водіїв сучасних автомобілів. Вібрація робочого місця водія.Вібрація є одним з основних несприятливих виробничих чинників, що впливають на водіїв автомобілів. Основними джерелами локальної вібрації, що передається через органи управління автомобілем, є двигун і трансмісія. Рівень загальної вібрації залежить від якості дорожнього покриття, швидкості руху і конструктивних особливостей сидіння і ходової частини автомобіля. Дослідження специфічного впливу вібронавантаження на водіїв автомобілів у реальних умовах. діяльності однозначно свідчать, що поріг збудливості вестибулярного аналізатора поступово підвищується до кінця робочої зміни. Токсичні речовини в кабінах.Основними джерелами забруднення повітряного середовища кабіни автомобіля токсичними речовинами є двигун, картер, карбюратор, бензобак, повітря придорожньої зони, рідкий вантаж і пасажири. Безумовно, головний забруднювач - відпрацьовані гази двигуна самого автомобіля і гази, що потрапляють в кабіну з придорожньої зони. Проблема зниження забрудненості зони дихання водіїв залишається досить актуальною. Навіть порівняно невеликі концентрації токсичних речовин, особливо в поєднанні з іншими чинниками виробничого середовища, можуть негативно впливати на організм водіїв і, отже, знижувати безпеку дорожнього руху. Встановлений факт збільшення до кінця робочого дня карбо-ксигемоглобіну в крові у всіх, без винятку, обстежених водіїв-Причому у 8 з 32 водіїв, що не курять, його концентрація була вищою 10%, а у 3 навіть більше 20%. Концентрації карбоксигемо-глобіну в крові водіїв (1,7-2,4%) можуть призводити до порушень 132 сенсомоторних реакцій. За даними ВОЗ, концентрації, що перевищують 2,5%, можуть викликати порушення психофізіологічних реакцій організму і небезпечні для осіб, зайнятих водінням автотранспорту. Абсолютно ясно, що концентрації в крові карбокси-гемоглобіну понад 5% недопустимі. У той самий час ВОЗ звертає увагу на те, що необхідне і подальше ретельне дослідження впливу порівняно низьких рівнів ка-рбоксигемоглобіну на якість водіння автомобіля. Це тим більш актуально за існуючої недостатньої кількості відомостей про здатність водіїв адаптуватися до постійного впливу низьких концентрацій оксиду вуглецю, що викликають утворення 2-3% карбо-ксигемоглобіну в крові. Істотність впливу токсичних речовин на організм водіїв обумовлює необхідність вживання заходів, спрямованих на зниження їх концентрацій у повітрі кабіни. Відповідні заходи можуть бути поділені на 4 основні групи: • зниження токсичності відпрацьованих газів; • зниження забрудненості токсичними речовинами придорожньої зони; • попередження попадання токсичних речовин у кабіну автомобіля зі всіх можливих джерел; • ефективне видалення токсичних речовин з кабіни автомобіля. Таким чином, незважаючи на помітний прогрес у плані зниження концентрацій токсичних речовин в кабінах автомобілів, проблема забруднення повітряного середовища робочого місця водія все ще не вирішена. Основні зусилля для її вирішення мають бути зосереджені в 5 основних напрямах: • вдосконалення конструкцій автомобілів, особливо двигунів, для підвищення їх економічності, більш повного згорання палива і зниження токсичності відпрацьованих газів; • здійснення комплексу гігієнічних, містобудівних, організаційних та інших заходів щодо зниження забрудненості повітря придорожньої зони як одного з основних джерел токсичних речовин на робочому місці водіїв автомобілів; • активне використання альтернативних, екологічно більш виправданих джерел енергії .для автотранспорту; • вдосконалення системи ремонту, технічного обслуговування і контролю за технічним станом вузлів і агрегатів автомобіля, що впливають на забруднення кабіни токсичними речовинами; • навчання водія правильним прийомам управління автомобілем і догляду за ним, що забезпечить мінімальну токсичність відпрацьованих газів і попадання токсичних речовин у кабіну. Вміст шкідливих речовин у повітрі робочої зони водія в кабіні (салоні) не повинен перевищувати гранично допустимих концентрацій табл. З.6. Мікроклімат у кабінах.Однією з найбільш складних проблем автодорожньої медицини є нормування мікроклімату кабін автомобілів. Відомо, що нормування мікроклімату на робочих місцях має свої особливості, зокрема, необхідність урахування су- \ купного впливу на організм декількох чинників (температура, вологість повітря, температура огорож і т.д.), різних реакцій організму в різні сезони року, термічного опору одягу, важкості і напруженості праці. Ще більш специфічна проблема нормування мікроклімату для І осіб, зайнятих операторською працею в приміщеннях малого об'єму. У зв'язку з тим що водій постійно сидить у кріслі поблизу стінок кабіни, зменшується його тепловіддача і змінюється раціональний обмін тепла. Водій зазнає впливу різких перепадів температур при виході з кабіни. Мікроклімат у кабіні залежить від особливостей систем опалювання, вентиляції, а також ряду конструктивних параметрів самого автомобіля (герметичність кабіни, розташування двигуна, його теплоізоляція, теплоємність і теплопровідність матері- 1 алів, ступінь засклення кабіни і т.д.). Істотну роль у формуванні мікроклімату в автобусах і легкових автомобілях може відігра- 1 вати кількість пасажирів, що перевозяться, кількість і частота J зупинок з відкриттям дверей, режим роботи двигуна і т.д. Відмітною особливістю нормування мікроклімату є виділення оптимальних і допустимих його рівнів, що дозволяє адекватно підходити до оцінювання умов праці працюючих і відповідно диференціювати гігієнічні рекомендації. Беручи до уваги, що ціна помилки оператора, в нашому випадку водія автомобіля, може бути дуже великою, дія нормованих чинників, як уже наголошувалося, повинна сприяти підтриманню необхідного рівня працездатності. Отже, мікроклімат кабіни повинен відповідати оптимальним характеристикам, тобто справляти таку дію на організм водія, яка не тільки не викликала б порушень у стані здоров'я, самопочутті водія, але й сприяла підтриманню його високої працездатності. Природно, що такий мікроклімат може підтримуватися лише за допомогою установок кон-диціонування повітря. Встановлено, що при +32,2-33,3 °С знижуються швидкість розумових процесів, асоціативна пам'ять, точність і швидкість дій при моделюванні операторської діяльності. Автори звертають увагу, що вплив цього фактора посилюється при підвищенні і зниженні вологості повітря. Освітленість.Однією з важливих гігієнічних характеристик робочого місця водіїв автомобілів є можливість своєчасного виявлення і сприйняття необхідної інформації. Вона залежить як від носія цієї інформації, самої структури інформаційного потоку, функціонального стану зорового аналізатора водія, так і від ряду світлотехнічних характеристик самого середовища, у якому знаходиться цей носій. Якщо врахувати час, потрібний водієві на сприйняття несподіваної інформації, її осмислення, прийняття рішення і здійснення його у вигляді рухової реакції, то відстань, на якій він повинен помітити носія інформації, повинна складати десятки метрів і відповідати дозволеній на даній ділянці дороги максимальній швидкості руху автомобіля, тобто гальмівний шлях повинен бути істотно меншим за дальність видимості. Розглянемо такий параметр середовища руху, як освітлення. Відомо, що кількість ДТП зі смертельними наслідками в нічний час майже в 3 рази вища, ніж удень (відповідно 8 і 3 на ' 100 млн миль пробігу автомобіля). У той самий час поліпшення освітленості доріг приводить до зниження кількості ДТП з участю пішоходів на 45%. У Фінляндії при хорошій освітленості Доріг кількість ДТП зі смертельними наслідками зменшується на 40%, з тяжкими наслідками - на 35%, а загальна кількість ДТП на 30%. Поліпшення освітленості доріг дає також істотний економічний ефект. Внаслідок полегшення управління автомобілем і зниження напруженості праці водія збільшуються швид-ість руху автомобілів, пропускна спроможність доріг, зменшу-ТЬся імовірність засліплення водіїв і т.д. безумовно, освітлюватися в першу чергу повинні ті ділянки, ■ яких найбільш велика імовірність ДТП: перехрестя, пішохід- Переходи, тунелі, ділянки доріг з інтенсивним рухом, з крутими Поворотами, частими сніжними заносами, ожеледдю, а також майданчики для відпочинку, стоянки і т.д. У нормативних докумен/: тах середня горизонтальна освітленість покриття доріг визначається в діапазоні від 2 (при покриттях нижчого типу) до 20 лк на швидкісних дорогах. Враховуючи, що видимість носіїв інформації залежить не тільки від освітленості, але й від яскравості покриття, прийнято норми цього параметра, які коливаються від 0,2 до 1,6 кд/м2. Істотне значення має також рівномірність освітленості дороги, її перепади не повинні перевищувати співвідношення 1:3 в суху погоду і 1:1,6 у дощову. Особливо слід побоюватися перепадів освітленості при в'їзді і виїзді з тунелів; перехід від високих рівнів до низьких повинен бути поступовим і розраховуватися в кожному випадку, виходячи з дозволеної максимальної швидкості і часу, необхідного на переадаптацію зорового аналізатора. Здійснюючи гігієнічну оцінку освітлення доріг, слід звертати увагу на неприпустимість світильників, що коливаються від вітру (тіні від них переміщаються на дорозі), а також розташування джерел світла на одній лінії з носіями інформації і очима водіїв. Сприйняття водієм інформації залежить і від освітленості всередині кабіни, яка повинна бути не менше 10 лк на рівні приладового щитка, а шкали приладів повинні підсвічуватися (не менше 1,2 лк), причому бажане регулювання цього підсвічування і яскравості індикаторів ламп, дисплеїв і т.д. залежно від освітленості середовища руху. Встановлено, що найсприятливішим для водіїв є синьо-зелене або жовте підсвічування шкал. При визначенні вимог до освітленості середовища руху, зокрема розмірів освітленої зони, слід враховувати і таку важливу ,| ергономічну особливість конструкції автомобіля, як оглядовість. В обстановці густого багаторядного міського руху погляд водія звичайно переміщається на 40-50° вліво і вправо від центра дороги і на 20-30° вгору. Недостатня оглядовість автомобіля може негативно позначитися на стані водія в умовах поганої освітле- | ності. Раніше ми вже відзначали парадоксальність ситуації: зовнішня оглядовість (зона, що очищається склоочисником) зменшується саме тоді, коли вона вкрай необхідна для безпеки руху Щ при погіршенні видимості. Зменшення зони очищення до площі менш як 0,4 м2 призводить до різкого підвищення аварійності'І на дорогах. Дискусійне твердження, що в умовах поганої видимості зменшується «робоча зона видимості», тобто зона середовища 136 ху, забезпечення огляду якої дозволяє «упевнено контролювати положення автомобіля на смузі руху». Мабуть, в умовах поганої видимості відбувається протилежне: зменшення зони видимості змушує водія знизити швидкість для забезпечення безпеки руху. Очевидно, розміри зони очищення повинні розраховуватися з урахуванням як заданої швидкості руху автомобіля, так і особливостей середовища руху, у тому числі й освітленості, що визначає параметри видимості. Органи керування автомобілем повинні мати справні ущільнювачі, що перешкоджають проникненню відпрацьованих газів до кабіни (салону). Системи живлення, змащення та охолодження повинні бути справними і не мати течі палива, масла, антифризу, води. У відділеннях, призначених для пасажирів та водія, не має бути ніяких пристроїв та елементів паливної системи. Розміщення елементів паливної системи повинно бути таким, щоб у разі витікання паливо попадало тільки на дорогу і була повністю виключена можливість його попадання на елементи вихлопної системи. Елементи і з'єднання системи випуску відпрацьованих газів повинні знаходитися в справному стані. Вентиляція картера двигуна повинна працювати справно, не допускаючи прориву газів у підкапотний простір. Стоянкова гальмівна система повинна забезпечувати нерухомий стан транспортного засобу повної маси на шляху з ухилом не менше 16%, а для легкових автомобілів, їх модифікацій для перевезення пасажирів, а також автобусів у спорядженому стані - не менше 23% і для вантажних автомобілів та автопоїздів у спорядженому стані - не менше 31%. Диски колес повинні надійно кріпитися на маточинах. Замкові кільця мають бути справними і правильно встановленими на своїх місцях. Не допускається наявності тріщин та погнутості дисків колес. Технічний стан електрообладнання автомобіля повинен забезпечувати пуск двигуна за допомогою стартера, безперебійне та своєчасне запалювання суміші в циліндрах двигуна, безвідмовну роботу приладів освітлення, сигналізації та електричних контрольних приладів, а також виключати можливість іскроутворення У проводах і затискачах. Усі проводи електрообладнання повинні бути закріплені і мати надійну непошкоджену ізоляцію, що виключає можливість їх обриву, перетирання, зношення або короткого замикання. Запобіжники системи електрообладнання, які 137 застосовуються для заміни спрацьованих, повинні відповідати технічним вимогам. Акумуляторна батарея має бути надійно закріплена. Не допускається течі електроліту з моноблока акумуляторної батареї. Кожний автомобіль повинен бути укомплектований упорними колодками не менше 2 шт., вогнегасником, медичною аптечкою, знаком аварійної зупинки (миготливим червоним ліхтарем). Автобуси та вантажні автомобілі, що призначені для перевезення людей і спеціально обладнані для цієї мети, повинні укомплектовуватися додатково другим вогнегасником, при цьому один вогнегасник повинен знаходитися в кабіні водія, інший - у пасажирському салоні автобуса або кузові автомобіля. При відправленні в рейс тривалістю більше однієї доби вантажні автомобілі та автобуси повинні додатково укомплектовуватися підставками (козелками), лопатою, буксирним пристроєм, запобіжною вилкою (переносним пристроєм) для замкового кільця колеса, а взимку -додатково ланцюгами протиковзання. Храповик колінчастого вала повинен мати неспрацьовані прорізи, а пускова рукоятка - пряму шпильку відповідної довжини та міцності. Ручка пускової рукоятки повинна бути гладкою, без задирок. Двері кабін (салонів), капоти повинні бути зі справними обмежувачами відкривання і фіксаторами відкритого та закритого положення. Не допускається обладнання салону автобуса додатковими елементами конструкції, що обмежують вільний доступ до аварійних виходів. Аварійні виходи повинні бути позначені та мати таблички з правилами їх використання. Забороняється двері основних та аварійного (запасного) виходів утримувати у непрацездатному стані, заварювати, запирати на замки, болти тощо. Підніжки, буфери, спеціальні площадки повинні мати незношену ри-флену поверхню і бути надійно закріплені в місцях, передбачених конструкцією транспортного засобу. Додаткові вимоги до вантажних автомобілів, причепів, напівпричепів.Вантажні автомобілі з переднім розміщенням кабін (кабіни яких підіймаються) повинні мати для їх фіксації справні заскочки на упорах. Кузов вантажного бортового автомобіля, причепа та напівпричепа не повинен мати поламаних брусів та дощок; технічний стан бортів повинен виключати можливість випадання вантажу під час руху автомобіля. Борти кузовів повинні вільно відкриватися, мати справні петлі та запори. Для перевезення пасажирів кузов бортового вантажного автомобіля повинен бути обладнаний драбиною або скобами для посадки та висадки, сидіннями на відстані не менше 0,3 м від верхнього краю борту та 0,3-0,5 м від підлоги; задні та поздовжньо розташовані біля бокових бортів сидіння повинні мати міцні спинки. Бортові запори повинні надійно закріплюватися. Вантажний автомобіль, який використовується для постійного перевезення людей, повинен бути обладнаний: • тентом або іншим пристроєм, що захищає людей, яких перевозять, від атмосферного впливу; • освітленням усередині кузова; • рівною підлогою, без наскрізних отворів та щілин; • звуковою та світловою сигналізацією, сполученою з кабіною; • стаціонарною або знімною драбиною для посадки та висадки людей збоку заднього борту; • випускною трубою глушника, яку виведено за габарити кузова на 30-50 мм. Поворотне обладнання причепів та напівпричепів (поворотні візки або керовані колеса) повинне мати справні блокувальні пристрої для зручності маневрування під час руху автомобіля заднім ходом. Причепи (крім одновісних та розпусків) повинні мати справні пристрої, що підтримують зчіпну петлю дишля в положенні, яке полегшує зчеплення та розчеплення з тяговим автомобілем. При зміцненні конструкції дишля в процесі ремонту повинна бути забезпечена висота його положення, передбачена заводом-виробником. Зчіпний пристрій тягача і причепа має бути справним. Одновісні причепи (крім розпусків) повинні мати справні опорні стояки, що забезпечують стійкість причепів у відчепленому стані, та механізми їх підіймання-опускання. Всі причепи та напівпричепи, за винятком одновісних, повинні мати справне стоя нкове гальмо, яке забезпечує утримання їх після від'єднання від тягача, а також не менше двох упорних колодок. Напівпричепи мають бути обладнані й мати справні опорні пристрої для підтримання їх передньої частини у відчепленому стані та забезпечення зручності зчеплення (розчеплення) напівпри- ещв..Замок сідельно-зчіпного пристрою повинен після зчеплення закриватися автоматично. Розблокування замка сідельно-зчіпного пристрою повинно здійснюватися вручну за допомогою рукоятки. При розчепленні замок повинен залишатися у відкритому положенні. Автомобілі-самоскиди та причепи-самоскиди повинні мати справні пристрої необхідної міцності, що виключають можливість самочинного опускання піднятого кузова. На бортах авто-мобіля-самоскида повинен бути нанесений яскравою незмивною фарбою напис: «Піднявши кузов, установи упори», - а для авто-мобіля-самоскида марки КамАЗ, на якому для фіксації кузова передбачені стопорні пальці, такий: «Піднявши кузов, установи стопорні пальці!» "Борти, що відкриваються, повинні мати пристрої, які не допускають самочинного їх відкривання і забезпечують щільне закриття. Технічний стан і укомплектованість автомобілів для перевезення небезпечних вантажів повинні відповідати вимогам Правил перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом. Додаткові вимоги до газобалонних автомобілів.Системи та прилади, пов'язані з контролем та зниженням тиску, відбором та перетворенням газового палива, а також з передаванням газу в карбюратор-змішувач, повинні бути у справному стані. Ущільнювачі органів керування автомобілів, перегородки, що відокремлюють двигун від кабіни вантажного автомобіля, салону автобуса або легкового автомобіля, повинні перешкоджати проникненню газів на робоче місце водія та в салон. У легкових автомобілів, що працюють на зрідженому нафтовому газі, заправний пристрій, з'єднаний з балоном перехідною трубкою, повинен бути ізольований від багажного відділення гумовим ущільнювачем та ущільнювальними шайбами. У ніші заправного люку має бути установлений дренажний шланг, виведений під автомобіль через отвір у підлозі багажника і призначений для зливання пролитого під час заправки газу. Трубки газопроводу високого тиску повинні бути пофарбовані у червоний колір. Балони для газу, які встановлені на автомобілі, повинні бути міцно закріплені та герметично приєднані до вихідних газопроводів. Балони для зрідженого нафтового газу місткістю більше 100л повинні мати паспорт за формою, установленою для посудин, що працюють під тиском. Балони, які встановлені на автомобілі, повинні бути пофарбовані в червоний колір і мати нанесені на них паспортні дані відповідно до вимог Правил будови та експлуатації посудин, що працюють під тиском, та напис білою фарбою «Пропан-бутан» або «Метан» і «Вогненебезпечно». На кожному автомобілі, що працює на газовому паливі, спереду та ззаду повинен бути нанесений розпізнавальний знак, що являє собою попереджувальний знак згідно з ГОСТ 13.4.026-76 зі смисловим значенням «Обережно! Інші небезпеки». Під знаком має бути розташована пояснювальна табличка з написом ГАЗ». Порядкові номери балонів заводу-виробника повинні бути внесені в технічний паспорт автомобіля. Переобладнання автомобілів для роботи на газовому паливі проводиться відповідно до технічної документації заводів-виробників газобалонного обладнання та технічних умов на переобладнання. Додаткові вимоги до спеціалізованих транспортних засобів.Усі спеціалізовані транспортні засоби повинні відповідати технічній документації на їх виготовлення та експлуатацію. Всі драбини, поручні, перехідні містки та робочі площадки на транспортних засобах повинні утримуватися в справному стані. Опорні поверхні зазначених елементів мають бути рифлені. Робочі площадки, що знаходяться на висоті більше 0,7 м, повинні бути обладнані справним огородженням (поруччям). Кожний панелевіз повинен бути укомплектований двома козелками для підставки під раму напівпричепа при вантажно-розвантажувальних роботах. Для закріплення вантажів на панелевозах повинні бути справними лебідка, страхувальні ланцюги з крюками, а також троси з косинцями. Автоцистерни для перевезення легкозаймистих та горючих рідин, а також бітуму повинні мати «дихальні» клапани, що забезпечують герметичність цистерн у заданих межах. Зливна арматура автоцистерн повинна виключати можливість підтікання рідин під час транспортування. Автоцистерни повинні мати справні пристрої для контролю рівня рідини. Автоцистерни для перевезення рідин та сипучих вантажів повинні мати пристрої для заземлення. Автоцистерни для перевезення сипучих матеріалів з пневматичним розвантаженням повинні бути обладнані справними манометрами, які добре видно з пульта керування. Пульти керування повинні мати освітлення., На повітроводах автоцистерн, що заповнюються за допомогою вакууму, повинні бути справними запобіжний та зворотний клапани. Кришки завантажувальних люків повинні мати справні швидкодіючі запори, що забезпечують герметичність цистерн. Автоцистерни, що перебувають під тиском більше 0,7 кг/см2, повинні відповідати вимогам Правил будови і експлуатації посудин, що працюють під тиском. Внутрішні стінки кузовів автомобілів або напівпричепів-ре-фрижераторів не повинні мати задирок та гострих кромок. Напівпричепи з кузовом типу «фургон» повинні мати справне освітлення всередині кузова, що забезпечує освітленість не менше 5 лк. Підйомні механізми, обладнання керування підійманням (опусканням) кузова, бортів тощо на спеціалізованих транспортних засобах повинні бути справними. Рухомі деталі (шестерні, ланцюги, паси тощо) повинні мати справне огородження. Органи керування повинні виключати можливість їх самочинного включення або виключення. Органи керування, дія на які одночасно або не в установленій черговості може призвести до аварії, повинні взаємно блокуватися. 4.1.2. Підготовка до виїзду, рух по території підприємства та робота на лінії При експлуатації транспортних засобів на лінії можуть мати місце такі основні небезпечні та шкідливі виробничі фактори: • наїзди проїжджаючих транспортних засобів; • наїзди при зчепленні або розчепленні автомобілів з причепом (напівпричепом), запуску двигуна, самовільному русі транспортних засобів; • термічні фактори (пожежі, вибухи при подачі палива в карбюратор двигуна самопливом, перевірці наявності палива в баці з використанням відкритого полум'я, витіканні газу з газобалонної установки; опіки парою, водою з радіатора); • злочинні дії пасажирів та інших осіб; • падіння піднятого кузова автомобіля-самоскида, перекидної кабіни вантажного автомобіля, підвішених на домкраті частин автомобілів; • підвищені рівні шуму і вібрації; • підвищена температура і швидкість руху повітря в теплий період року; • наявність у повітрі робочої зони шкідливих речовин (вуглецю і азоту оксидів, акролеїну, вуглеводнів, аліфатичних граничних, формальдегіду, метилмеркаптанів). 142 Перед запуском двигуна необхідно переконатися, що автомобіль загальмований стоянковим гальмом, а важіль перемикання передач (контролера) поставлений у нейтральне положення. Запуск двигуна має здійснюватися за допомогою стартера. Використовувати пускову рукоятку дозволяється тільки у виняткових випадках. При запусканні двигуна автомобіля пусковою рукояткою слід додатково додержуватися таких вимог: • встановити упорні колодки з обох боків колеса; • пускову рукоятку прокручувати знизу догори; • не брати рукоятку в обхват; • при ручному регулюванні випереджання запалювання встановлювати пізнє запалювання; • не включаючи запалювання, провернути колінчастий вал, переконавшись, що важіль перемикання передач знаходиться у нейтральному положенні, включити запалювання; • не застосовувати будь-яких важелів та підсилювачів, що діють на пускову рукоятку або храповик колінчастого вала. Забороняється здійснювати запуск двигуна шляхом буксирування автомобіля та перемикання ланцюга живлення стартера. Перед запуском двигуна автомобіля, який підключений до системи підігрівання, необхідно відключити та від'єднати елементи підігрівання. Заправку автомобілів слід проводити відповідно до вимог Правил технічної експлуатації стаціонарних, контейнерних і пересувних автозаправних станцій. При заправленні автомобілів забороняється: • палити та користуватися відкритим вогнем; • проводити ремонтні та регулювальні роботи; • заправляти автомобіль паливом при працюючому двигуні; • допускати перелив та розлив палива; • перебування пасажирів у кабіні, салоні або кузові. Власник зобов'язаний випускати на лінію технічно справні транспортні засоби, укомплектовані, що підтверджується підписом у подорожньому листі особи, яка відповідальна за випуск автомобіля на лінію, та водія. Водій може виїжджати на лінію тільки після проходження медичного огляду і відповідної відмітки пРо це в подорожньому листі. 143
Власник перед виїздом зобов'язаний проінформувати водія про умови праці на лінії, місцях вантажно-розвантажувальних робіт та особливостях вантажу, що перевозиться. Власник не має права: • примушувати водія (водій не має права) виїжджати на автомобілі, якщо його технічний стан та додаткове обладнання не відповідає Правилам дорожнього руху, Правилам технічної експлуатації рухомого складу автомобільного транспорту; • направляти водія в рейс, якщо він не мав до виїзду відпочинку, передбаченого чинними нормативними актами. Направляючи водія в рейс тривалістю більше 1 доби, власник зобов'язаний: • перевірити укомплектованість автомобіля необхідними пристроями, устаткуванням та інвентарем та їх справність; Читайте також:
|
||||||||
|