Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Scanning practice

6.6.1. Read the questions. Be sure you've got them well in mind.

1. Who was murdered once?

2. Who guarded the body?

3. What did the king order to do with the body and the dog?

4. What did the dog do when he saw the murder­ers?

6.6.2. Start scanning the text. Don't fail to note your time.

Crime Will Be Out Sooner of Later

Once during the civil wars of Rome a slave was murdered in one of the city squares, and nobody knew who committed the crime. The murdered slave's dog guarded the body and didn't allow anybody to touch it. The king, travelling that way, saw the animal watching the body. When he learnt that the dog had been there for three days without food or drink he ordered to bury the body and bring the dog to him.

After some time the review of the king's troops took place, and every soldier had to march past the king. All this time the dog lay quietly by the king's side, but on seeing the murderers of his late master, he flew at them with extraordinary fury barking and tearing their clothes. The king took notice of it. He ordered to make an inquest and the criminals confessed the crime. Later they were tried and sentenced to death.

(160 words)

6.6.3. Answer the questions in 6.6.1. (Books closed.)

Listening practice

6.7.1. Look at the following questions. You'll have to answer them after listening to the text.

1. What famous people are there (their profes­sions)?

2. What is the first question of the professor?

3. Has he got any special diplomas?

4. What is he?

6.7.2. Listen to the dialogue.

6.7.3. Answer the questions in 6.7.1.

6.7.4. Look through the list of words. They will help you to understand the text. give a big hand — поаплодировать

6.7.5. Listen to the story. Be ready to give the contents of it in Russian.

6.7.6. Tell the contents of the story in Russian as close to the text as possible.

Time for fun

6.8.1. Read and then tell it in Russian.


Читайте також:

  1. Control Engineering Practice
  2. Conversational Practice
  3. Conversational Practice
  4. Conversational Practice
  5. Conversational Practice
  6. Conversational Practice
  7. Conversational Practice
  8. Conversational Practice
  9. Conversational Practice
  10. Conversational Practice
  11. II. Listen to the following words and practice their pronunciation
  12. II. Listen to the following words and practice their pronunciation




Переглядів: 661

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The man who escaped | Sound right

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.144 сек.