МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 6. Система доходів бюджету.1. Методи та джерела формування доходів бюджету. 2. Склад і структура доходів бюджету України. 0.
1. Методи та джерела формування доходів бюджету Доходи бюджету можуть формуватися на основі чотирьох методів централізації грошових коштів: - пряме вилучення доходів з державного сектора; - отримання доходів від державних угідь, майна і послуг; - перерозподіл доходів юридичних і фізичних осіб за допомогою - залучення позик. У державному секторі функціонування держави характеризує її підприємницьку діяльність. Як і будь-який підприємець, держава має право на отримання підприємницького доходу – прибутку. Весь створений у державному секторі прибуток за правом власності належить державі. Однак певні права на цей прибуток належать і колективу підприємств. Тому практично ніколи весь прибуток державного сектора не вилучається до бюджету. При цьому у взаємовідносинах державних підприємств з бюджетом може застосовуватись як пряме вилучення доходів (шляхом платежів з прибутку), так і оподаткування прибутку на загальних засадах. В умовах ринкової економіки, коли переважає приватний сектор, застосовується податковий метод. В умовах адміністративної економіки домінує пряме вилучення доходів. Надходження від державного сектора, зазвичай, незначні. Це пояснюється двома причинами: а) держава, як правило, працює в непривабливих для приватного бізнесу сферах діяльності; б) у більшості випадків діяльність державних підприємств носить неприбутковий характер, вона спрямована на виробництво певних товарів чи послуг, а не на отримання прибутку. Доходи від державних угідь, майна і послуг формуються на основі прав власності держави. В Україні дотепер існує загальнонародна власність на землю. Отже, всі угіддя, надра, корисні копалини належать державі. Тому доходи від їх використання спрямовуються до бюджету держави. Формою таких доходів є платежі за ресурси: лісовий дохід, плата за спеціальне використання прісних водних ресурсів, плата за спеціальне використання надр при видобуванні корисних копалин. Надходження від державних прав власності навіть в Україні мінімальні – 2%. Податковий метод формування доходів бюджету характеризує перерозподіл доходів юридичних і фізичних осіб. На відміну від прямого вилучення доходів в державному секторі, може здійснюватись тільки на підставі законів. Позичковий метод означає формування доходів бюджету на поворотній основі. За нормальних умов основу доходів бюджету складають податки (95–98%) і позики (2–5%). Крім реальних доходів, які формуються на основі вказаних методів, держава може використовувати емісійний дохід. Щодо поточного року – це дохід, що забезпечує фінансування поточних видатків. Однак під час емісії внаслідок інфляції збільшується тільки номінальна кількість грошей, а реальна вартість фінансових ресурсів не змінюється. Джерелами формування доходів виступають: – створений ВВП; – національне багатство (відображає накопичені матеріальні цінності і розвідані природні ресурси). Використовується тоді, коли не вистачає ВВП чи є певний надлишок природних ресурсів. Найнадійніше джерело – створений ВВП. Джерела формування доходів бюджету також поділяються на внутрішні і зовнішні. Зовнішні характеризують міжнародний перерозподіл фінансових ресурсів і можуть формуватись на основі таких методів: 1) прямий перерозподіл (наприклад, репарація); 2) міжнародний кредит; 3) оподаткування експортно-імпортної діяльності; 4) валютне регулювання – відхилення встановленого курсу валют від реального їх співвідношення; 5) ціновий механізм – у світі склався певний масштаб цін, який призводить до міжнародного перерозподілу ресурсів. 2. Склад і структура доходів бюджету України0. Система доходів бюджету України відображає практично всі методи їх формування. Вона характеризується такими надходженнями: 1. Податкові надходження – прямі податки – податок на прибуток підприємств; прибутковий податок з громадян; земельний податок (плата за землю); податок на промисел; – непрямі податки – податок на додану вартість; акцизний збір; мито; – платежі за спеціальне використання природних ресурсів – лісовий дохід; плата за воду; плата за корисні копалини; – плата за державні послуги, рентні та компенсаційні доходи – державне мито; рентні платежі за нафту і газ, що видобуваються в Україні, та різниця в цінах на природний газ; відрахування на геолого-розвідувальні роботи; відрахування на дорожні роботи; інші надходження; – місцеві податки і збори. 2. Неподаткові надходження: від приватизації майна державних підприємств; від реалізації дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння; від реалізації державних матеріальних резервів; інші. 3. Внески до цільових фондів. 4. Державні позики. Останнім часом податкові надходження становлять 55–60%, неподаткові – до 10%, внески у цільові фонди – 10–25%, державні позики на покриття бюджетного дефіциту – 15%. У складі податкової системи прямі податки дорівнюють 50–55%, непрямі – 40–45%, платежі за ресурси – близько 1%, плата за державні послуги і компенсаційні доходи – 2–5%, місцеві податки і збори – до 2%.
Читайте також:
|
||||||||
|