Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТМО вивчення нерівностей, що містять змінну.

4. Які ж завдання повинен виконати вчитель відносно формування уявлень молодших школярів про нерівності, що містять змінну? –1) сприяти формуванню поняття про змінну; 2) познайомити дітей із розв’язуванням нерівностей методом підбору. У курсі математики початкової школи дітей знайомлять з найпростішими нерівностями, що містять змінну, наприклад: х+7<26, у●23>89 тощо. Але слід пам’ятати, що у початкових класах не ставиться завдання знайти множину розв’язків нерівності. Саме тому в 1–4-х класах майже не застосовується термін “розв’язати нерівність”. Всі нерівності, які є у підручниках, розглядаються і розв’язуються за допомогою методу підбору.

Відповідно до ТМО навчання математики формування уявлень дітей про нерівності, що містять змінну, включає в себе три етапи. На підготовчому етапі діти знайомляться із числовими нерівностями, їх символікою і термінологією та розв’язують вправи виду 5>‘, 5+3>‘. Останній вид вправ є фактично нерівністю, що містить змінну, яка позначена віконцем. Відносно таких вправ ставиться завдання знайти числа, при підстановці яких у віконце ми одержимо правильну нерівність. При розв’язуванні таких вправ треба звертати увагу на наступне: вимагати від дітей, щоб вони підставляли у віконце різні числа. Крім того, підводити дітей до узагальнень. Наприклад: для вправи 5+3<’ проводимо таку бесіду: що записано у лівій частині нерівності? – сума. Якою повинна бути ця сума порівняно з числами? – меншою. Що слід записати у віконце? – число, яке більше за суму чисел 5 і 3. А чому дорівнює ця сума? - 8. Які числа треба підставити у віконце? - більші, ніж 8.

Коли ж розпочинається систематична робота з формування уявлень дітей про нерівності, що містять змінну? - на другому етапові, коли учні ознайомлюються із нерівностями, що містять змінну. Саме тут замість віконця починає використовуватися змінна, наприклад: 5+х<7. Відшукання значень змінної можна проводити двома шляхами. Покажемо це на наступному прикладі: 12·к<96. Першим способом є метод підбору, користуючись яким дітей треба привчати міркувати так: нехай к=1, тоді 12·1=12<96. Число 1 підходить. При другому способові розв’язування нерівності зводиться до розв’язування рівняння. Замінимо нерівність 12·к<96 рівнянням 12·к=96. Розв’язавши це рівняння, отримаємо, що к=8. Яким повинен бути добуток 12 і к? - меншим за 96. Що треба зробити з співмножником, щоб зменшити добуток? – зменшити. Які ж числа слід підставляти замість к? – менші за 8.

Працюючи над формуванням уміння розв'язувати нерівності та поняття змінної, важливо так організувати спостереження учнів, щоб вони змогли узагальнити з допомогою буквеної символіки часткові факти, зв’язки і залежності, які багато разів спостерігалися. Вивчення досвіду роботи вчителів, аналіз методичної літератури, проведені експерименти свідчать, що з метою особистісної орієнтації навчального процесу слід використовувати обидва способи знаходження розв’язків нерівності. Крім того, особистісній орієнтації навчального процесу значною мірою допомагає використання алгоритмів чи алгоритмічних приписів. Алгоритм розв'язування нерівностей може мати вигляд, який для прикладу а+18>24 представлений у таблиці № 12.8.

 

Таблиця № 12.8. Алгоритм розв'язування нерівності а+18<24
1. Прочитай нерівність. 2. Підстав замість а числа, починаючи з одиниці: 1, 2, 3 тощо. 3. Обчисли значення одержаних виразів. 4. Порівняй їх із заданим числом. 5. Запиши ті значення букви а, при яких нерівність правильна. Якщо а=1, то 1+18=19, а 19<24 і число 1 не підходить. Якщо а=7, то 7+18=25, а 25>24 і число 7 підходить.

У міру вивчення правил знаходження невідомих компонентів арифметичних дій та з метою особистісної орієнтації навчального процесу використовується опорна схема (див. малюнок № 12.1.), з допомогою якої можна виконувати наступні завдання: 1) за якими правилами можна знайти х у кожному окремому випадку? 2) знайти х за даними числами на схемі тощо.

 
 
ÿ = ÿ - Х ÿ = Х - ÿ ÿ = ÿ + Х ÿ = Х + ÿ

 



Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  4. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Вивчення нового матеріалу.
  7. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
  8. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  9. V. Вивчення нового матеріалу.
  10. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  11. В результаті вивчення дисципліни студент повинен
  12. В результаті вивчення курсу




Переглядів: 773

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТМО вивчення числових рівностей і нерівностей. | Малюнок № 12.1.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.