МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
РЕГУЛЮВАННЯ ТА СТИМУЛЮВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ діяльності – 2 год.
1. Інновації як об’єкт державної політики. 2. Інструменти державної підтримки інноваційної діяльності. 3. Правові аспекти охорони інтелектуальної власності. 4. Внутрішнє регулювання та стимулювання інноваційної діяльності.
Державна інноваційна політика — це сукупність науково-технічних, виробничих, управлінських, фінансово-збутових та інших заходів, пов’язаних з просуванням нової чи поліпшеної продукції на ринок збуту. Важливими засобами державного регулювання інноваційної діяльності — інструментами державної підтримки інноваційної діяльності мають бути: · національні науково-технічні програми; · державне замовлення в науково-технічній сфері; · державна науково-технічна експертиза; · бюджетне фінансування інноваційних процесів; · патентно-ліцензійна діяльність; · стандартизація та сертифікація продукції в науково-технічній сфері; · формування науково-технічних кадрів; · створення системи науково-технічної інформації. Центральне місце в правовому регулюванні інноваційної діяльності посідають правові аспекти охорони інтелектуальної власності, під якими розуміється сукупність авторських і інших прав на результати цієї діяльності, що охороняються законодавчими актами держави. Матеріально-речовинну основу інтелектуальної власності становить інтелектуальний продукт як результат творчих зусиль його творців (окремої особистості або наукового колективу. З огляду на різноманітність об’єктів інтелектуальної власності та вимог щодо їх охорони, правове регулювання поділяється на ряд самостійних функціональних сфер: авторське право, патентне право, комерційна таємниця. Авторське право — це сукупність норм права, що регулюють правові відносини, пов’язані зі створенням і використанням певного інтелектуального продукту. об’єкт авторського права (твір) визначають як нематеріальний продукт духовної творчості людини, що має об’єктивну форму. Суб’єктом авторського права, як правило, є громадянин, творчою працею якого створений твір науки, літератури або мистецтва. Особливо важливо забезпечити правову охорону секретів виробництва — «ноу-хау», що містять результати творчої інтелектуальної діяльності, у тому числі комерційні, технологічні і конструкторські секрети виробництва, усілякі рекомендації до використання, специфікації, формули і рецептури, характеристики технологічного процесу, знання і досвід у сфері маркетингу, розробки планів розвитку і реорганізації виробництва. Засобами правової охорони об’єктів промислової власності є патенти, свідчення і відповідна державна реєстрація таких об’єктів. Патент — це документ, що засвідчує авторство і надає його власнику виключне право на винахід. На закінчення даної теми необхідно розглянути питання, пов’язане з визначенням форм і методів стимулювання інноваційної діяльності. Стимулювання інноваційної діяльності — це процес впливу на людей з метою досягнення загальних цілей підприємства. До загальних цілей підприємства можна віднести: конкурентне чи технологічне лідерство підприємства, утримання ринкових позицій, виробництво нової продукції і задоволення попиту споживачів та ін. Форми і методи стимулювання інноваційної діяльності на підприємстві можна поділити на три групи: 1 група — прямі економічні стимули: оплата праці, премії за раціоналізацію, участь у прибутках, оплата за підготовку та перепідготовку кадрів; 2 група — непрямі економічні стимули: доплата за стаж, пільгові послуги; 3 група — негрошові стимули: сприяння ініціативі, творчому характерові праці.
Контрольні питання 1. Поняття про авторське право і промислову власність? 2. Специфіка захисту авторського права в Україні? 3. Поняття «власник» і «розробник» інноваційної продукції? ТЕСТИ 1. Державна інноваційна політика — це: а) сукупність науково-технічних, виробничих, фінансово-збутових та інших заходів, пов’язаних з виробництвом та просуванням на ринок нової продукції; б) політика, яка пов’язана з вибором пріоритетів у науці та техніці; в) регулювання інноваційної діяльності на рівні держави. 2. До стимулюючих чинників інноваційної діяльності відносять: а) розвиток товарно-грошових відносин; б) конкуренцію на ринку; в) безробіття. 3.Державна інноваційна політика «технологічного поштовху» пов’язана з: а) використанням ринкового механізму розподілення ресурсів і вибору напрямів розвитку науки та техніки; б) участю держави у визначенні пріоритетних напрямів розвитку науки та техніки; в) соціальним регулюванням наслідків науково-технічного прогресу. 4. До інструментів державної підтримки інноваційної діяльності не належать: а) науково-технічна експертиза; б) державне замовлення; в) патентно-ліцензійна діяльність; г) лізинг. 5. Державна інноваційна політика ринкової орієнтації пов’язана з: а) використанням ринкового механізму розподілення ресурсів і вибору напрямів розвитку науки та техніки; б) участю держави у визначенні пріоритетних напрямків розвитку науки та техніки; в) соціальним регулюванням наслідків науково-технічного прогресу. 6. Національним органом, що здійснює і координує роботу із сертифікації продукції в Україні, є: а) Державний комітет України з питань стандартизації, метрології і сертифікації; б) Державна комісія при Уряді України з питань стандартизації, метрології і сертифікації; в) Державна палата з питань сертифікації і стандартизації України; г) Антимонопольний комітет України; ґ) правильні відповіді «а» і «б». 7. Сертифікат продукції — це документ, що: а) необхідний лише для захисту права власності на продукцію; б) дозволяє купувати продукцію; в) свідчить про рівень якості продукції; г) пред’являється покупцю під час продажу продукту; ґ) передбачає реалізацію на біржі через визначений час за визначеною ціною. 8. До загальних умов, що включаються в основну частину договору з приводу інноваційного продукту, належать такі положення: а) предмет договору і кількість продукту; б) відповідальність сторін; в) назва договору; г) форс-мажорні обставини; ґ) підписи сторін (партнерів). 9. Правове регулювання відносин, що виникають у процесі реалізації економічних інтересів партнерів, покладено на особливу галузь права, а саме: а) договірне право; б) цивільне право; в) господарське право; г) адміністративне право; ґ) міжнародне право. 10. Які з нижченаведених нематеріальних ресурсів не є об’єктами промислової власності: а) товарні знаки і знаки обслуговування; б) раціоналізаторські пропозиції; в) винаходи; г) корисні моделі; ґ) промислові зразки. Література 1. Гунин В.Н. и др. Управление инновациями. Модуль 7. — М.: ИНФРА-М, 1999. — 401 с. 2. Инновационный менеджмент: Справ. пособие / Под ред. П. Н. Завлина и др. — М.: ЦИСИН, 1998. — 503 с. 3. Мир управления проектами: Пер. с англ. / Под ред. Х. Оешке, Х. Шели. — М.: Аланс, 1998. — 406 с. 4. Поршнев А. Г. Управление инновациями в условиях перехода к рынку. — М.: Мегаполис-Контакт, 1998. — 402 с. 5. Лапко О. Н. Інноваційна діяльність в системі державного регулювання. — К.: ІЕП НАНУ, 1999. — 386 с. 6. Черваньов Д. М., Нейкова Л. І. Менеджмент інноваційно-інвестиційного розвитку підприємств України. — К.: Знання, 1999. — 492 с. Читайте також:
|
||||||||
|