Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ВИВЧЕННЯ

 

1. Джерела вивчення історії Київської Русі.

2. Економічний та соціальний розвиток Давньоруської держави.

3. Політичні та економічні причини феодальної роздрібненості. Формування удільних князівств;

 

ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

 

1. В чому полягає політична спрямованість “норманської теорії” походження Київської Русі?

2. Обґрунтуйте положення, що українці – корінне населення на сучасній території України?

3. Яку територію називають прабатьківщиною слов’ян? Окресліть її на географічній карті.

4. Чи є зв’язок між такими фактами: зміцнення влади великого князя; створення збірки законів “Руська правда”; загострення боротьби за владу в Київській Русі?

5. Як змінився державний устрій Русі в умовах феодального дроблення? Як змінилася форма правління?

 

ДОДАТКОВА ЛІТЕРАТУРА:

 

1. Брайчевський М.Ю. Утвердження християнства на Русі. – К., 1988.

2. Давня історія України. – К., 1995. – Т. 2.

3. Етнічні процеси в середньовічному світі (матеріали “круглого столу”) // УІЖ. – 2001. – №3. – С. 3-47.

4. Котляр М.Ф. Галицько-Волинське князівство // УІЖ. – 2000. – №1. – С. 3-17.

5. Макарчук С.А. Толочко П.П. Древнерусская народность: воображаемая или реальная // УІЖ. – 2007. – №2. – С. 212-216.

6. Моця О.П. Київська Русь і країни Європи: характерні риси східнослов’янської державності, рівні міжнародних відносин та напрями контактів // УІЖ. – 2007. – №1. – С.4-19.

7. Петров В. Походження українського народу. – К., 1992.

8. Толочко П. Київська Русь. – К.,1996.

9. Толочко П.П. Исторические портреты. – К., 1990. – С.2-62.

10. Шип Н.А. Дискусії про термін “Русь” // УІЖ. – 2002. – №6. – С. 92-107.

 

 

ЗАВДАННЯ ДО ТЕМ 4-5

УКРАЇНСЬКЕ КОЗАЦТВО (ХV – середина ХVІІ ст.). ЗАПОРОЗЬКА СІЧ

ПЛАН

 

1. Формування запорозького козацтва:

- причини виникнення козацтва, уходницька теорія його походження;

- перші писемні згадки про козаків, територія розселення, джерела формування.

2. Запорозька Січ як військове та державне утворення:

- час та місце заснування першої Січі; Д.Вишневецький;

- число та порядок Запорозьких Січей;

- міські, низові і реєстрові козаки; господарська діяльність козаків;

- система січової адміністрації, посади та обов’язки старшини; паланкова організація території Запорозьких Вольностей.

3. Роль козацтва у формуванні української державності.

 


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  4. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Вивчення нового матеріалу.
  7. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
  8. IV. Питання самоконтролю.
  9. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  10. V. Вивчення нового матеріалу.
  11. V. Питання для самоконтолю
  12. V. Питання туристично-спортивної діяльності




Переглядів: 377

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПЕРЕЛІК ЗМІСТОВНИХ МОДУЛІВ | ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.