Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПРАКТИЧНА РОБОТА № 5

 

Тема роботи: Створення звітів з допомогою Майстра звітів.

Мета роботи: навчити створювати звіти в СУБД Access.

КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

1. Що таке звіт?

2. На які три категорії поділяються звіти, що створюються в СУБД Access? (охарактеризуйте кожну категорію)

3. Опишіть спосіб створення звіту за допомогою Майстра звітів.

4. Дайте характеристику звіту, як об’єкту баз даних.

5. Вкажіть основні елементи керування звітом.

6. В яких режимах можна створювати звіт в MS Access?

 

ОСНОВНІ ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ.

 

Звіт є кінцевим результатом виконання багатьох процедур із базою даних і забезпечує видачу даних у будь-якому форматі з різним рівнем деталізації. В нього можуть бути включені лінії, рамки, рисунки, графіки та ін.

У процесі конструювання звіту визначаються склад і зміст його розділів, оформляються заголовки, підписи реквізитів, що визначаються. В разі необхід-ності мати висновок у звіті відомостей з кількох таблиць. В основу звіту конструювання може бути покладений багатотабличний запит.

Всі звіти, що створюються в MS Access, поділяються на три категорії:

Ø рядкові, в яких дані відображаються рядками в кожному окремому стовпці;

Ø стовпцеві, в яких усі поля відображаються одним стовпцем і вирівнюються по лівому краю;

Ø поштові наклейки, призначені для друкування поштових наклейок у різно-манітних форматах.

Для створення звіту необхідно у вікні бази даних вибрати вкладку Отчеты і клацнути лівою кнопкою миші на кнопці Создать, внаслідок чого на екрані з’явиться діалогове вікно Новый отчет.

За допомогою цього вікна можна вибрати один із режимів конструювання звіту:

· Конструктор.

· Мастер очетов.

· Автоотчет.

 

Змінити рівні групування (додати нові чи знищити існуючі) можна у діалоговому вікні Сортировка и груп­ировка,яке з'явиться на екрані після вико­нання команди Вид èСортировка и группировкаабонатискання однойменної кнопки панелі інструментів Конструктор отчетов,у полі Поле/выражение потрібно ви­брати зі списку, який відкриється, назву поля, по якому групують записи, або за допомогою побудовувача виразів створити вираз для обчислювального поля. Поле чи вираз у першому рядку визначатиме перший (найвищий) рівень групування. Тільки-но у рядок буде введено назву поля чи вираз, у наступному полі діалогового вікна з'явиться зна­чення По возрастанию - значення, яке вибирається за замо­вчуванням при сортуванні значень поля. Його також мож­на змінити, вибравши інше значення в списку, який від­криється, у нижній частині вікна відобразяться властивос­ті групування, змінюючи які можна задати необхідний режим групування:

- Заголовок группы- визначає наявність заголовку групи;

- Примечание группы- визначає наявність примітки гру­пи;

- Группировка- задає порядок групування записів;

- Интервал- задає інтервал групування для значень в полі чи виразі;

- Не разрывать- задає параметр представлення групи на одній сторінці.

Для того, щоб створити групу, потрібно задати для властивостей Заголовок группы і/або Примечание группы значення Да.При цьому у області даних проекту звіту ві­добразяться заголовок та примітка відповідної групи. По­руч з полем, яке утворює групу, у діалоговому вікні Сор­тировка и группировказ'явиться відповідний значок, який вказуватиме на наявність групи. Змінюючи послідовність розміщення полів, які беруть участь у групу­ванні (перетягуючи мишкою назви полів у вікні), користу­вач може змінити послідовність рівнів групування. Якщо потрібно знищити якийсь рівень, то знищують рядок з на­звою поля у верхній частині вікна.

 

У діалоговому вікні Сортировка и группировкатакож можна задати параметри сортування да­них у полях звіту (у полі Порядок сортировки).

Сторінки звіту можна пронумерувати. Для цього по­міщають у верхній або нижній колонтитул сторінки текс­тове поле, в якому з'являтиметься номер сторінки. Зміст цього поля визначається виразом, який записують у рядку Данные вікна властивостей поля. У таблиці наведено при­клади виразів, які можуть використовуватися при встанов­ленні параметрів нумерації сторінок звіту.

Приклади задання нумерування сторінок звіту

Вираз Результат
= [Page] 1,2,3
="Стор."& [Page] Стор.1, Стор.2,
=[Page]&" з "& [Pages] 1з25,2з25
="Стop."&[Page]&" 3 "&[Pages] &" cтop." Стор.1 з 25 стор., Стор.2 з 25 cтор.
=Format ([Page]"000") 001, 002, 003

 

 

Розроблення багатотабличного звіту в режимі Мастер отчетов

 

Конструювання звітів за допомогою Майстра зводиться до діалогового режиму його створення, коли система задає ряд запитань про звіт і на підставі відповідей конструює його. Майстер використовується для створення звітів з групуванням і без нього, а також підсумкових, багато- й однотабличних звітів і т.д.

Для створення звітів у цьому режимі необхідно в діалоговому вікні Новый отчет клацнути лівою кнопкою миші на пункті Мастер отчета, а в списку джерел даних вибрати таблицю або запит, дані з яких будуть використовуватися у звіті. Якщо в ньому потрібно використати дані з кількох таблиць, необхідно вибрати первинну таблицю (наприклад, Покупець).

Після клацання лівою кнопкою миші на Ok відкривається перше діало-гове вікно Создание отчетов.

У цьому вікні відображаються список таблиць і запитів, що розкрива-ється, для вибору їх як джерела даних, а також списки Выбранные поля та Доступные поля для додавання у звіт потрібних полів. Відбирання цих полів здійснюється за допомогою кнопок >, >>, <, <<.

Якщо у звіті використовуються дані більш як однієї таблиці або одного запиту, то необхідно зі списків таблиць та запитів вибрати потрібні і додати відповідні поля. Набравши таким чином усі необхідні для звіту поля, треба клацнути по кнопці Далее.

В новому вікні з’являється елемент керування – список Выберите тип представления данных,який в нашому випадку має елементи: Товар, За-мовлення, Покупець. Виберемо елемент Замовлення для якого всі імена полів звіту подаються однією групою. Після цього слід клацнути лівою клавішею миші на кнопці Далее, внаслідок чого у діалоговому вікні з’являється список Добавить уровни группировки?, з якого виділимо і перенесемо до правої частини почергово поля Прізвище та Ім’я, задаючи тим самим рівні групування даних по прізвищу та імені.

Натиснувши кнопку далее одержимо вікно, в якому написано: Выберите порядок сортировки записей в возрастающем или убывающем порядке. В нашому випадку сортування проводити не будемо, а натиснемо на керуючу кнопку Итоги. В результаті одержимо нове діалогове вікно Итоги, в якому в рядку Замовлена кількість проставимо прапорець в керуючому елементі, розміщеному в стовпці Sum.Це означає, що для кожної групи та для всієї бази даних будуть підводитися підсумки, які полягають в сумуванні даних по вибраному полю Замовлена кількість. В командному елементіПоказать виберемо режим Данные и итоги, при якому буде виводитися максимум інформації.

Натиснувши кнопки Ok та Далее одержимо діалогове вікно якому про-понується вибрати вид макета для звіту. Виберемо з наявного списку елемент По левому краю 2. В цьому вікні також можна вибрати орієнтацію сторінки для друкування – книжкову чи альбомну.

Після натискування кнопки Далее в новому вікні пропонується вибрати стиль звіту. Виберемо, для прикладу, стиль Спокойный. Натиснувши кнопку Готово одержимо сформований звіт.

Якщо якісь елементи одержаного звіту не задовольняють нас, наприклад титульний заголовок, звіт можна відкрити в режимі Конструктор і скорегувати його.

З А В Д А Н Н Я.

 

1. Згідно описаній технології створіть за допомогою Майстра звітів звіт з іменем Відомість 1.

 



Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. III. Практична частина.
  3. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  4. IV. Практична робота.
  5. IV. Практична частина
  6. VI. Домашня робота.
  7. VI. Практична робота .
  8. VI. Практична робота .
  9. VI. Практична робота.
  10. VI. Практична робота.
  11. VI. Практична робота.
  12. VI. Практична робота.




Переглядів: 377

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПРАКТИЧНА РОБОТА № 4 | ПРАКТИЧНА РОБОТА № 6

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.