МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Макроекономічні показники, що використовуються при оцінці рівня податкового навантаження на фізичних осіб в Україні за період2003-2010 рр. [26]
Продовження таблиці 2.6
Виходячи із даних таблиці, можна бачити, що рівень податкового навантаження в Україні за роки постійно змінювався. Якщо аналізувати тенденцію за 2009-2010 роки, то слід відмітити, що відбувалось зменшення податкового навантаження. Так, у 2010 році рівень бюджетного податкового навантаження становив 21,4 %, що на 1,4 % менше ніж у 2009 році. Однак, як свідчать розрахунки у 2011 році податкове навантаження досягло найвищого рівня – 25,5%. Також рівень податкового навантаження можна побачити на рис. 2.11)
Рис. 2.11.Рівень податкового навантаження2007-2012 рр. Необхідно відзначити, що найбільше податкове навантаження припадає на доходи, одержані у вигляд заробітної плати, тобто більшу питому вагу вилучень доходів у населення у вигляді податківмають менш заможні верстви населення, оскільки вони фактично не отримують пасивних доходів і основним джерелом їхнього статку є заробітна плата. Крім того, єдина ставка податку на доходи фізичних осіб є відчутнішою в незначних доходах населення, ніж у доходах, які значно перевищують середню заробітну плату по країні. Так, податкове навантаження на всьому діапазоні отриманих доходів зменшувалося, незважаючи навіть на помітне розширення бази оподаткування згідно з нормами Податкового кодексу. Тому найбільшу вигоду від запровадження плоскої шкали отримали платники податків зі значними доходами. При цьому громадяни, що мають низькі доходи не відчувають помітного зменшення податкового навантаження [31,c.67]. Поширеним вважається уявлення про те, що більша частина надходжень податку з доходів фізичних осіб сплачується бідним і середнім класом (близько 80 – 90 %) населення, а інша частина, значно менша за першу – заможним класом. А як відомо з теорії, для бідного індивідуума гранична корисність грошової одиниці більша, ніж для багатого. Таким чином є всі підстави вважати, що існує реальна проблема нерівності розподілу податкового навантаження серед населення. Отже, можна зробити висновок, що вплив оподаткування на пересічних громадян є значним. З одного боку, вони зменшують доходи сьогодні, проте покликані натомість дати певний соціальний ефект у майбутньому. Податок з доходів фізичних осіб являється прогнозованим у чинній податковій системі, оскільки основним джерелом сплати податку до бюджету залишається заробітна плата громадян. Негативним явищем є те, що в Україна мінімальна заробітна платає нижчою за прожитковий мінімум, хоча сьогодні можемо спостерігати тенденцію покращення цієї ситуації. Що стосується рівня податкового навантаження, то слід відмітити, що рівень являється достатньо високим, що негативно впливає на життя громадян. Це все зумовлено невідпрацьованістю і неузгодженістю податкового законодавства, яке визначає склад податкової системи та механізм визначення і сплати податків. Проте не все залежить лише від податкового законодавства. Значний вплив на громадян як платників податку чинить податкова культура. Населення повинне усвідомити, що різні ухилення від податків лише будуть перешкоджати виходу України з економічної кризи [3,c. 242-243].
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|