Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Система та джерела адміністративного права.

Під системою адміністративного права розуміється внутрішня схема галузі, послідовна розстановка її елементів (норм та правових інститутів), які її складають. Система адміністративного права забезпечує інтеграцію окремих правових норм та інститутів при одночасному їх диференціації.

Система адміністративного права складається з 2 частин:
1. Загальна включає норми, які регулюють управлінські відносини загального характеру. Загальна частина складається з правових норм та правових інститутів, які закріплюють основні принципи державного управління: правове положення суб'єктів адміністративного права; організацію і порядок здійснення державної служби; форми і методи діяльності органів державної виконавчої влади; адміністративний процес; способи забезпечення законності і дисципліни.

2. Особлива частина системи адміністративного права включає норми, які регулюють відносини в окремих галузях та сферах державного управління: економіки, соціальне-культурного будівництва, адміністративно-політичної діяльності; міжгалузевого управління та ін.

Правовий інститут – це сукупність правових норм, що регулюють однотипові відносини в межах конкретної галузі права (наприклад інститут державної служби або адміністративної відповідальності). Кожен правовий інститут може включати до себе одночасно норми з Загальної та Особливої частин. Зміст Загальної та Особливої частин адміністративного права взаємопов'язані і складають єдине ціле.

Джерела адміністративного права – це акти органів державної влади, органів державного управління та інших державних структур, які містять адміністративно-правові норми. Головним джерелом адміністративного права є Конституція України. В Основному Закони держави закріплюються основи конституційного ладу в Україні, правового статусу людини і громадянина, їх права, свободи та обов'язки, організація, поділ та здійснення державної влади та ін.

Систему джерел адміністративного права складають:

1. Конституція України.

2. Закони України та законодавчі акти (програми, концепції, кодекси).

3. Укази, розпорядження Президента України.

4. Постанови Верховної Ради України (що містять адміністративне - правові норми організаційного характеру).

5. Нормативні акти органів державної виконавчої влади (Постанови, розпорядження Кабінету Міністрів України, накази, інструкції міністерств та відомств та ін.).

6. Нормативні акти (розпорядження, накази) керівників державних підприємств, установ, організацій.

Особливу роль серед джерел адміністративного права займають нормативні акти, що регламентують адміністративну відповідальність.
Перед усім це Кодекс України "Про адміністративні правопорушення" прийнятий Верховною Радою УРСР 7 грудня 1984р., (увійшов у дію 1 червня 1985 року).

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  4. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Узагальнення та систематизація знань
  9. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  10. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  11. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  12. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.




Переглядів: 2212

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття адміністративного права, його предмету та методу. | Адміністративне право як наука.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.