МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИОберіть одну або декілька відповідей у кожному тесті: 1. Бюджетування як управлінська технологія реалізується в такій послідовності: а) інформаційне забезпечення, визначення цілей, завдань та методів розроблення бюджетів, формування моделі консолідації бюджетних показників; б) бюджетне планування, організування, мотивування, контролювання, регулювання; в) визначення показників, розроблення заходів, формування бюджетів; г) формування центрів відповідальності, створення бюджетного комітету, здійснення автоматизації бюджетування. 2. Бюджетна система підприємства – це: а) те саме, що і технологія бюджетування; б) процес аналізу бюджетів на підприємстві; в) процес формування бюджетної структури управління організацією; г) сукупність взаємопов’язаних та взаємодіючих елементів, що задіяні у процесі формування та реалізації бюджетів. 3. Основними причинами, що зумовлюють необхідність впровадження бюджетування, є: а) вирішення проблем із платоспроможністью підприємства; б) низька кваліфікація працівників; в) застаріла технологія виробництва; г) нецільове використання ресурсів організації. 4. Найбільш результативним є впровадження та використання бюджетування на: а) великих підприємствах; б) малих підприємствах; в) середніх підприємствах; г) асоціаціях. 5. Бюджетування створює для підприємства такі переваги: а) забезпечує цільове використання та економію ресурсів організації; б) вирішує проблеми технічного переоснащення; в) сприяє модернізації основних виробничих фондів; г) зміцнення фінансової дисципліни на підприємстві. 6. До економічних проблем впровадження та застосування бюджетних систем на підприємствах належать: а) збільшення канцелярської роботи; б) пір працівників; в) відсутність чітко визначених цілей впровадження бюджетування; г) зростання ресурсних потреб. 7. До технічних проблем впровадження та застосування бюджетних систем на підприємствах належать: а) існування часового лагу між впровадженням бюджетування та отриманням результатів; б) незрозумілість процедури консолідування бюджетних показників; в) проблема адаптації програмних і технічних засобів; г) невідпрацьована методологія бюджетування. 8. До організаційних проблем впровадження та застосування бюджетних систем на підприємствах належать: а) проблема вибору адекватних методів розроблення бюджетів; б) відсутність автоматизованих систем для здійснення бюджетних процедур; в) надлишкова деталізація статей бюджету; г) збільшення канцелярської роботи. 9. До соціальних проблем впровадження та застосування бюджетних систем на підприємствах належать: а) значні витрати часу на збільшення ітерацій у процесі бюджетування; б) зростання навантаження на працівників, задіяних у процесі бюджетування; в) неправильна реалізація розробленої методології бюджетування; г) не відпрацьованість мотиваційних механізмів. 10. До часових проблем впровадження та застосування бюджетних систем на підприємствах належать: а) очікування надмірного ефекту від впровадження технічних засобів; б) невідповідне проектування бюджетної структури управління; в) пасивність працівників підприємства; г) існування часового лагу між впровадженням бюджетування та отриманням результатів. 11. Бюджет – це: а) розпис потреб та ресурсів у кількісній формі, що формується на засадах багатоваріантного аналізу для обраного об’єкта з метою пошуку оптимального шляху досягнення встановлених цілей організації; б) кошторис; в) система адресних завдань щодо виробництва продукції відповідного асортименту; г) програма заходів стосовно модернізації основних фондів підприємства. 12. Основними бюджетами на підприємстві є: а) бюджет доходів та витрат; б) інвестиційний бюджет; в) податковий бюджет; г) бюджет руху грошових коштів. 13. Якщо у бюджеті ресурсна частина відповідає частині потреб, то він: а) збалансований; б) дефіцитний; в) профіцитний; г) плинний. 14. Бюджети, які розробляються на визначений бюджетний період та не корегуються протягом періоду виконання, називають: а) гнучкі; б) неперервні; в) фіксовані; г) актуалізовані. 15. Бюджети, які розробляють одночасно для декількох діапазонів ділової активності, називають: а) жорсткі; б) неперервні; в) гнучкі; г) плинні. 16. Бюджети, які перманентно корегуються зі зміщенням бюджетного періоду, називають: а) стабільні; б) операційні; в) гнучкі; г) неперервні. 17. Основними споживачами бюджетної інформації підприємства є: а) власники; б) керівники; в) Державна податкова адміністрація; г) Державна обласна адміністрація. 18. У результаті реалізації бюджетного планування утворюються такі методи менеджменту: а) положення про бюджетну організаційну структуру управління; б) методика аналізу виконання бюджетних показників; в) бюджети; г) кошториси. 19. У результаті реалізації бюджетного організування утворюються такі методи менеджменту: а) модель консолідування бюджетних показників; б) звіти про виконання бюджетів; в) положення про бюджетне планування; г) посадові інструкції працівників бюджетного комітету. 20. У результаті реалізації бюджетного мотивування утворюються такі методи менеджменту: а) норми та цільові ліміти бюджетних показників; б) положення про преміювання працівників центрів відповідальності за виконання та перевиконання бюджетних показників; в) положення про бюджетний комітет на підприємстві; г) графіки формування та виконання бюджетів в організації. 21. Типовий проект автоматизації бюджетування на підприємстві охоплює такі етапи: а) проектування бюджетної системи та створення необхідної технічної архітектури; б) розроблення бюджету руху грошових коштів; в) формування бюджетів центрів відповідальності; г) вибір, встановлення, налагодження та тестування програмної продукції. 22. Бюджетне планування є одним із етапів реалізації: а) стратегічного планування; б) поточного планування; в) перспективного планування; г) державного планування. 23. До принципів побудови бюджетів належать: а) принцип координування; б) принцип партисипативності; в) принцип системності; г) принцип альтернативності. 24. До принципів функціонального призначення бюджетів належать: а) принцип гнучкості; б) принцип цільового використання фінансових ресурсів підприємства; в) принцип інноваційного спрямування; г) принцип цілеспрямованості. 25. До принципів змістового наповнення бюджетів належать: а) принцип збалансованості; б) принцип декомпозиції; в) принцип активізаційної дії; г) принцип координування. 26. Бюджетне планування охоплює такі етапи: а) формування стратегії діяльності підприємства; б) розроблення заходів досягнення обраної стратегії; в) забезпечення консолідування бюджетних показників; г) вибір методів бюджетного планування. 27. Методи бюджетного планування – це: а) способи та прийоми розроблення бюджетів в організації; б) способи впливу керуючої системи організації на керовану; в) інструменти аналізу виконання бюджетних показників; г) процедури корегування бюджетів підприємства. 28. В основі балансового підходу лежить: а) рівноважне узгодження потреб та ресурсів; б) формування адресних завдань з виробництва певних видів продукції; в) виявлення залишків запасів на складах; г) формування програми розвитку підприємства. 29. За порядком розроблення бюджетів виділяють такі методи бюджетного планування: а) стабільний метод; б) фіксований метод; в) синхронний метод; г) послідовний метод. 30. За способом розрахунку планових бюджетних показників виділяють такі методи бюджетного планування: а)нормативний метод; б) оптимізаційно-варіативний метод; в) гнучкий метод; г) неперервний метод. 31. За вхідною базою бюджетного планування виділяють такі методи бюджетного планування: а) з нульової бази; б) за центрами відповідальності; в) динаміко-статистичний; г) факторний. 32. На підприємстві, що характеризується високим рівнем диверсифікації діяльності, при розробленні бюджетів доцільно застосовувати: а) метод бюджетного планування за операціями; б) метод бюджетного планування за центрами відповідальності; в) метод бюджетного планування за видами бізнесу; г) метод бюджетного планування за проектами та програмами. 33. При використанні неперервного методу бюджетного планування: а) бюджети формуються на визначений бюджетний період та не підлягають перегляду протягом періоду виконання; б) бюджети формуються для декількох діапазонів ділової активності з урахуванням оптимістичних та песимістичних прогнозів; в) бюджети перманентно корегуються відповідно до змін середовища функціонування; г) бюджетний період постійно зміщується. 34. При використанні факторного методу бюджетного планування для оцінювання рівня узгодженості експертів, які визначають пріоритетність факторів впливу на підприємство у майбутньому бюджетному періоді, використовують показники: а) коефіцієнт конкордації; б) F – критерій Фішера; в) коефіцієнт кореляції; г) коефіцієнт рентабельності. 35. Відповідно до поопераційного методу бюджетного планування під операцією розуміють: а) окрему технологічно однорідну частину виробничого процесу, що виконується на одному робочому місці одним робітником чи групою; б) наскрізну між функціональну систему взаємозалежних споріднених процедур, реалізація яких призводить до використання ресурсів з метою створення певної продукції, що має цінність для внутрішньо організаційних чи зовнішніх споживачів та формування конкурентних переваг підприємства; в) потенційну здатність людини виконувати роботу; г) визначений перелік правил та процедур щодо виконання систематичних робіт. 36. Перевагами динаміко-статистичного методу бюджетного планування є: а) високий рівень точності у розрахунку бюджетних показників; б) не потребує високої кваліфікації розробників бюджетів; в) враховує майбутні умови діяльності підприємства; г) не потребує застосування програмного забезпечення. 37. Вибір методів бюджетного планування залежить від: а) стабільності середовища функціонування; б) кваліфікації розробників бюджету; в) життєвого циклу підприємства; г) стану основних фондів підприємства. 38. Норми – це: а) встановлені величини, що характеризують витрати праці, сировини, матеріалів, використання засобів праці, фінансову стійкість підприємства в умовах найбільш раціонального релевантного діапазону ділової активності з урахуванням організаційних, техніко-технологічних, виробничо-господарських, соціальних, фінансових та інших умов функціонування; б) регламентовані розрахункові величини витрат праці, режимів роботи обладнання, чисельності тощо; в) показники нормативів; г) показники місткості. 39. Нормативи – це: а) встановлені величини, що характеризують витрати праці, сировини, матеріалів, використання засобів праці, фінансову стійкість підприємства в умовах найбільш раціонального релевантного діапазону ділової активності з урахуванням організаційних, техніко-технологічних, виробничо-господарських, соціальних, фінансових та інших умов функціонування; б) регламентовані розрахункові величини витрат праці, режимів роботи обладнання, чисельності тощо; в) показники норм; г) показники віддачі. 40. До сумарних методів розроблення норм належать: а) аналітично-дослідницький метод; б) досвідний метод; в) статистичний метод; г) аналітично-розрахунковий метод. 41. Технічно-обгрунтовані норми розробляють на засадах застосування: а) досвідного методу; б) статистичного методу; в) порівняльного методу; г) аналітично-розрахункового методу. 42. За рівнем формування виділяють норми: а) тимчасові; б) умовно-постійні; в) галузеві; г) внутрішньо організаційні. 43. За ступенем агрегування виділяють норми: а) сезонні; б) укрупнені; в) типові; г) досвідно-статистичні. 44. За обов’язковістю застосування виділяють норми: а) директивні; б) разові; в) індикативні; г) єдині. 45. До норм праці належать: а) норми часу; б) норми виробітку; в) норми платоспроможності; г) норми ліквідності. 46. До норм витрат сировини та матеріалів належать: а) норми чисельності; б) норми керованості; в) норми витрат інструменту; г) норми відходів, браку та втрат. 47. До норм використання засобів праці належать: а) норми обслуговування; б) норми тривалості виробничих циклів виготовлення продукції; в) норми змінності роботи обладнання; г) норми використання середньорічної потужності. 48. До норм організування виробництва належать: а) норми незавершеного виробництва; б) норми ділової активності; в) норми часу на обслуговування; г) норми встановлення обладнання. 49. До норм фінансової стійкості належать: а) норми фінансового левереджу; б) норми трудомісткості; в) норми часу; г) норми інтенсивності використання капіталу. 50. У літературі та на практиці розрізняють такі підходи до визначення витрат: а) бухгалтерський; б) економічний; в) формальний; г) податковий. 51. Відповідно до бухгалтерського підходу витрати – це: а) зменшення економічної вигоди у звітному періоді у формі вибуття або використання активів чи збільшення зобов’язань, що веде до зменшення власного капіталу підприємства, за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені; б) сума будь-яких витрат у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація товарів, робіт, послуг, які придбаються (виготовляються) підприємством для їх подальшого використання у власній господарській діяльності; в) вартість ресурсів, послуг, робіт, що споживаються чи використовуються для певних цілей на різних рівнях підприємства з метою забезпечення необхідного рівня його ділової активності; г) сума грошових потоків, що виплачуються підприємством за зобов’язаннями. 52. Відповідно до податкового підходу витрати – це: а) зменшення економічної вигоди у звітному періоді у формі вибуття або використання активів чи збільшення зобов’язань, що веде до зменшення власного капіталу підприємства, за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені; б) сума будь-яких витрат у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація товарів, робіт, послуг, які придбаються (виготовляються) підприємством для їх подальшого використання у власній господарській діяльності; в) вартість ресурсів, послуг, робіт, що споживаються чи використовуються для певних цілей на різних рівнях підприємства з метою забезпечення необхідного рівня його ділової активності; г) сума грошових потоків, що виплачуються підприємством за зобов’язаннями. 53. Відповідно до економічного підходу витрати – це: а) зменшення економічної вигоди у звітному періоді у формі вибуття або використання активів чи збільшення зобов’язань, що веде до зменшення власного капіталу підприємства, за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені; б) сума будь-яких витрат у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація товарів, робіт, послуг, які придбаються (виготовляються) підприємством для їх подальшого використання у власній господарській діяльності; в) вартість ресурсів, послуг, робіт, що споживаються чи використовуються для певних цілей на різних рівнях підприємства з метою забезпечення необхідного рівня його ділової активності; г) сума грошових потоків, що виплачуються підприємством за зобов’язаннями. 54. Видатки підприємства – це: а) зменшення економічної вигоди у звітному періоді у формі вибуття або використання активів чи збільшення зобов’язань, що веде до зменшення власного капіталу підприємства, за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені; б) сума будь-яких витрат у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація товарів, робіт, послуг, які придбаються (виготовляються) підприємством для їх подальшого використання у власній господарській діяльності; в) вартість ресурсів, послуг, робіт, що споживаються чи використовуються для певних цілей на різних рівнях підприємства з метою забезпечення необхідного рівня його ділової активності; г) сума грошових потоків, що виплачуються підприємством за зобов’язаннями. 55. План реалізації може формуватись із застосуванням методів: а) експертних; б) статистичних; в) фінансових; г) технічних. 56. За способом перенесення витрат на продукцію вони поділяються на: а) прямі; б) змінні; в) непрямі; г) постійні. 57. За методами обчислення витрати поділяють на: а) номінальні; б) маржинальні; в) середні; г) продуктивні. 58. За характером інфляційного очищення витрати поділяють на: а) реальні; б) поточні; в) умовно-постійні; г) номінальні. 59. За ступенем впливу обсягу виробництва на рівень витрат виділяють витрати: а) непродуктивні; б) непрямі; в) прогресивні; г) пропорційні. 60. За елементами виділяють витрати: а) матеріальні; б) на оплату праці; в) загально виробничі; г) поза виробничі. 61. За калькуляційними статтями виділяють витрати: а) амортизацію; б) паливо й енергію на технологічні цілі; в) реальні; г) загально виробничі. 62. За економічним змістом виділяють витрати: а) умовно-постійні; б) накладні; в) на засоби праці; г) на живу працю. 63. За спрямуванням для забезпечення цілей бюджетування виділяють витрати: а) на мотивування; б) інновації; в) живу працю; г) капітальні. 64. Кредиторська заборгованість – це: а) підприємству не сплатили кошти за відвантажену продукцію; б) підприємству надали аванс на виготовлення продукції; в) підприємство не розрахувалось вчасно з оплати праці із працівниками; г) підприємство заплатило аванс постачальникам за продукцію. 65. Дебіторська заборгованість – це: а) підприємству не сплатили кошти за відвантажену продукцію; б) підприємству надали аванс на виготовлення продукції; в) підприємство не розрахувалось вчасно з оплати праці із працівниками; г) підприємство заплатило аванс постачальникам за продукцію. 66. У плані реалізації за періодами відображається продукція: а) відвантажена; б) частково оплачена; в) цільовий рівень запасів готової продукції; г) повністю оплачена. 67. У кошторис витрат на збут включаються витрати: а) на оплату праці продавцям та комісійні; б) на маркетингові комунікації; в) витрати на заробітну плату керівникам інституційного рівня управління; г) амортизація адміністративних будівель. 68. У кошторис адміністративних витрат включаються: а) витрати на зв’язок та оренду адміністративних приміщень; б) витрати на транспортування, перевалку та страхування продукції; в) прямі витрати на оплату праці основних робітників; г) витрати на банківське та юридичне обслуговування. 69. Бюджет руху грошових коштів підприємства відображає: а) доходи і витрати; б) активи і пасиви; в) находження і видатки; г) грошові потоки. 70. Для бюджету доходів та витрат характерними є такі ризики: а) втрати чи недоотримання доходів; б) втрати платоспроможності; в) негативної зміни структури капіталу; г) отримання збитків. 71. До ресурсних бюджетних ризиків належать: а) економічні ризики; б) матеріальні ризики; в) майнові ризики; г) маркетингові ризики. 72. До виробничо-господарських ризиків належать: а) інноваційні ризики; б) соціальні ризики; в) торгівельні ризики; г) енергетичні ризики. 73. До комерційних ризиків належать: а) технічні ризики; б) політичні ризики; в) транспортні ризики; г) науково-технічні ризики. 74. До методів управління ризиками належать: а) уникнення ризиків; б) екстраполяція; в) локалізація ризику; г) лімітування. 75. Центри відповідальності за обсягом повноважень та відповідальності поділяють на: а) обслуговуючі; б) тотожні; в) центри вартості; г) збутові. 76. Центри відповідальності за функціональним принципом поділяють на: а) центри інвестицій; б) центри обороту; в) центри прибутку; г) матеріальні. 77. Бюджетний комітет – це: а) планово-економічний відділ; б) бухгалтерія; в) спеціальна постійно діюча формальна група; г) спеціальна тимчасово діюча формальна група. 78. Бюджетний комітет складається із: а) керівників інституційного рівня управління; б) основних робітників; в) спеціально залучених експертів з бюджетування; г) допоміжних робітників. 79. За етапами контролю бюджетних процесів виділяють: а) попередній бюджетний контроль; б) кількісний бюджетний контроль; в) суцільний бюджетний контроль; г) перманентний бюджетний контроль. 80. За рівнем охоплення контролем об’єктів виділяють: а) поточний бюджетний контроль; б) вибірковий бюджетний контроль; в) децентралізований бюджетний контроль; г) якісний бюджетний контроль. 81. За періодичністю проведення виділяють: а) завершальний бюджетний контроль; б) суцільний бюджетний контроль; в) централізований бюджетний контроль; г) перманентний бюджетний контроль. 82. До об’єктів бюджетного контролю належать: а) суб’єкти бюджетного контролю; б) інструментарій бюджетного контролю; в) методи бюджетного контролю; г) складові та результати бюджетних процесів. 83. В інструментарій бюджетного контролю включаються: а) об’єкти бюджетного контролю; б) методи бюджетного контролю; в) процедури бюджетного контролю; г) технологія бюджетного контролю. 84. До принципів здійснення бюджетного контролю належать: а) системність; б) економічність; в) попередження порушень та зловживань; г) виявлення нецільового використання ресурсів організації. 85. До показників майнового стану підприємства належать: а) коефіцієнт зносу основних засобів; б) коефіцієнт бюджетної автономії; в) коефіцієнт оборотності активів; г) коефіцієнт покриття. 86. До показників ліквідності належать: а) чистий оборотний капітал; б) коефіцієнт рентабельності реалізації; в) коефіцієнт покриття; г) коефіцієнт фінансування. 87. До показників фінансової стійкості належать: а) коефіцієнт оновлення основних засобів; б) коефіцієнт покриття; в) коефіцієнт оборотності активів; г) коефіцієнт маневреності власного капіталу. 88. До показників ділової активності належать: а) коефіцієнт вибуття основних засобів; б) коефіцієнт швидкої ліквідності; в) коефіцієнт фінансування; г) період погашення дебіторської заборгованості. 89. Для визначення функції витрат можуть застосовуватися методи: а) технологічний аналіз; б) метод аналізу рахунків; в) спрощений статистичний аналіз; г) функціонально-вартісний аналіз. 90. Накладні витрати промислового підприємства включають: а) загальновиробничі витрати; б) адміністративні витрати; в) витрати на збут; г) прямі витрати на оплату праці.
Читайте також:
|
||||||||
|