Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



РОЗДІЛ І

Л. А. Мацко, М. Д. Прищак, В. Ю. Годлевська

 

ОСНОВИ

ПСИХОЛОГІЇ ТА ПЕДАГОГІКИ

 

 

Міністерство освіти і науки України

Вінницький національний технічний університет

 

 

Л. А. Мацко, М. Д. Прищак, В. Ю. Годлевська

 

ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ ТА ПЕДАГОГІКИ

 

 

Навчальний посібник

 

Вінниця

ВНТУ

УДК [159.9+37.0] (075)

М 36

 

 

Рекомендовано до видання Вченою радою Вінницького національного технічного університету Міністерства освіти і науки України (протокол № 8 від 26 березня 2009 р.)

Рецензенти:

В. І. Клочко,доктор педагогічних наук, професор

А. М. Коломієць, доктор педагогічних наук, доцент

І. О. Головашенко,кандидат філософських наук, доцент

 

Мацко, Л. А.

М 36 Основи психології та педагогіки:навчальний посібник для студентів заочної форми навчання./ Л. А. Мацко, М. Д. Прищак, В. Г. Годлевська. – Вінниця: ВНТУ, 2009. – 163 с.

 

Посібник розроблений у відповідності з програмою дисципліни “Основи психології та педагогіки”. В ньому розкрито загальні засади курсу психології та педагогіки. Посібник містить матеріали до проведення практичних занять, теми контрольних робіт, тестові завдання для самоперевірки, список використаної та рекомендованої літератури, короткий термінологічний словник.

Може бути використаний студентами, які навчаються заочно при написанні контрольних робіт, підготовці до складання заліків; студентами стаціонарної форми навчання, для самоосвіти.

УДК [159.9+37.035](075.8)

 

©Л. А. Мацко, М. Д. Прищак,

В. Ю. Годлевська, 2009

ЗМІСТ

  Передмова. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
     
  РОЗДІЛ І ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ КУРСУ  
1.1. Завдання та предмет курсу. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.2. Сучасні теорії психології особистості. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.3. Пізнавальні процеси психіки. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.4. Емоційні та вольові процеси психіки. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.5. Психічні стани. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.6. Психічні властивості. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.7. Самооцінка особистості. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.8. Соціальна психологія. Вчення про соціальні групи. . . . . . . . . . . .
1.9. Соціально-психологічні аспекти взаємовідносин у соціальних групах. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.10. Педагогіка. Основи теорії навчання. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.11. Основи теорії виховання. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
     
  РОЗДІЛ ІІ ПРАКТИЧНІ ЗАНЯТТЯ  
2.1. Дослідження особливостей характеру особистості. . . . . . . . . . . .
2.2. Визначення темпераменту особистості. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.3. Визначення самооцінки особистості. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.4. Психогеометричне дослідження. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.5. Проективні тести для дослідження особистості. . . . . . . . . . . . . . .
     
  РОЗДІЛ ІІІ МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ  
3.1. Питання та література до контрольних робіт. . . . . . . . . . . . . . . . .
3.2. Питання до заліку. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.3. Тестові завдання для самоконтролю. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Література. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Короткий термінологічний словник. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

ПЕРЕДМОВА

 

Студенти заочної форми навчання всіх спеціальностей вивчають курс “Основи психології та педагогіки” протягом одного триместру. З цього курсу передбачається залік.

Враховуючи специфіку заочного навчання, особливий наголос робиться на самостійній роботі студентів.

Даний посібник стане у пригоді при виконанні студентами всіх видів робіт для успішного опанування основних складових курсу. Навчальний посібник включає матеріали як для самостійного опрацювання теоретичного курсу, складання заліку, матеріали до виконання контрольної роботи, так і тести, завдання та методики для роботи на практичних (семінарських) заняттях. Ці тести можна використовувати як для самопізнання, так і для здійснення психологічних досліджень близьких, колег по роботі.

Огляд загальної структури курсу та роз’яснення особливо складних питань проводиться під час установчих лекцій.

Поглибити уявлення про теоретичні засади курсу можна, звернувшись до розділу посібника “Теоретичні основи курсу”. Ті, хто матиме бажання більш глибоко опанувати психологію та педагогіку, можуть звернутися до підручників і додаткової літератури, перелік якої наводиться. Радимо при знайомстві з науковим підходом до психології та педагогіки, на відміну від побутового слововживання педагогічних термінів, частіше звертатися до словника, що входить до посібника. Не намагайтесь механічно запам’ятати основні визначення. В кожному з них виділіть 5-7 ключових слів, без яких втрачається зміст наукового визначення. Запитайте себе також: “Чим це визначення відрізняється від інших, схожих з ним? Чим відрізняється наукове визначення від розуміння, до якого ми звикли в розмовній мові?” Все це дозволить краще зорієнтуватися в теорії психології та педагогіки і дасть змогу успішно підготуватися до заліку. В посібнику наводяться питання для самоперевірки, відповідь на які дасть вам уявлення про рівень засвоєння теоретичного курсу. Як правило, залік проводиться у вигляді роботи з перевірочними тестами, зразок яких наводиться в даному посібнику.

Умовою допуску до заліку є написання і захист контрольної роботи. На лекціях та семінарських заняттях викладач пояснює, як обираються питання з переліку питань до контрольних робіт та як здійснюватиметься захист контрольної роботи. Як правило, контрольна робота містить чотири питання, відповідь на кожне з них складає 5-6 сторінок формату А4. Зміст відповіді має відповідати сформульованому питанню. На початку роботи приводиться номер варіанта, перелік питань, в кінці – перелік використаної літератури. В навчальному посібнику наводиться література по розділах, до яких відносять питання, що їх отримав студент.

В посібник включені переважно тести, які, не зважаючи на їх простоту, мають науково обґрунтований характер. Ці тести та методики покликані хоча б частково навчити студентів використовувати їх в професійній сфері, особливо якщо студент є керівником, дозволять краще зрозуміти членів своєї родини, друзів, а також більш глибоко і всебічно здійснити процес самопізнання.

 

 

РОЗДІЛ І


Читайте також:

  1. IV розділ. Сегментація ринку та вибір цільового сегменту
  2. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  3. V розділ. Товарна політика підприємства
  4. VI розділ. Маркетингова цінова політика
  5. VII розділ. Маркетингові рішення з розподілу та збуту товару
  6. VIII розділ. Маркетингова політика комунікацій
  7. А) Роздільне складання таблиць (За підручником Богдановича М.В.)
  8. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  9. Актив і пасив балансу складаються також з певних розділів.
  10. Активи, що реалізуються повільно (А3) – це статті 2-го розділу активу балансу, які включають запаси та інші оборотні активи (рядки 100 до 140 включно, а також рядок 250).
  11. Аналіз бойових дій пожежних підрозділів
  12. Б – розділення гелю на дві фази




Переглядів: 374

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методики для самостійних психологічних досліджень | ТЕОРЕТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ ДО КУРСУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.