Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Кадастрова система Канади.

Система кадастру країн пост радянського простору.

Англосаксонська система кадастру.

Системи захисту кадастрової інформації

Моделі кадастрових систем.

Світова практика щодо впровадження кадастрів землі та нерухомості.

4. Наполеонівський кадастр;

5. Німецька система кадастру;

6. Скандинавський кадастр;

Система земельного кадастру функціонує практично у всіх країнах світу. Але, земельно-кадастрові системи кожної країни відрізняються між собою власними національними рисами.

Перша відмінність – різниця у назвах. Наприклад, далеко не у всіх країнах світу орган, що здійснює облік земельних ділянок та їх землевласників, називається так як в Україні Земельним Кадастром. Зокрема, у багатьох державах світу застосовуються поняття „Реєстр”, „Регістр”, „Єдиний Реєстр” та інші.

Слід зазначити, що як правило, „Реєстр власності” містить основну інформацію про нерухомість у вигляді реєстру власності й індексних карт, які в українській термінології визначені як кадастрові. У свою чергу, „Земельний реєстр” містить вичерпну інформацію про власників, а також про всі юридичні права на відповідну земельну ділянку. Друга важлива відмінність – міститься у статусі Кадастру. Мається на увазі правововий статус (обсяг прав, обов'язків і повноважень). Третя відмінність – наявності контролю за кадастром. У деяких країнах існує контроль з боку органів, не пов'язаних з „землею”. Наприклад, контроль з боку Мін’юсту, Мінекономіки або Мінфіну. Слід зазначити, що в світі не існує єдиної універсальної моделі земельного кадастру. Зокрема, немає універсальної земельно-кадастрової системи в Євросоюзі, до якого Україна проголосила стратегічний намір долучитися. Кожна держава світу та і Європи при створенні системи Кадастру керується передусім власними національними інтересами.Взагалі, іноземні країни нараховують майже два сторіччя історії розвитку кадастрових і реєстраційних систем.

Як ми вже зазначали, відповідно до правових груп, умовно можна виділити 5 основних блоків кадастрових світових систем :

v наполеонівський” кадастр (Франція, Іспанія, Італія, інші південні європейські країни);

v німецький кадастр (Німеччина, Австрія, Швейцарія);

v скандинавський кадастр (Швеція, Данія, Норвегія, Фінляндія);

v англосаксонські системи кадастру (Великобританія, США, Канада);

v кадастрова система країн пост радянського простору.

 

Система захисту інформації в Україні. Одним з етапів підготовки до впровадження АС ДЗК є створення надійних каналів зв’язкуЦентру ДЗК як зі своїми філіями, так і з реєстраційними офісами. Центр ДЗК створює корпоративну мережу передачі даних по технології MPLS на основі інфраструктури ВАТ Укртелеком на підставі договору від 27.12.2005 № 1-MPLS/513-333. За три роки створення мережі підключено 364 точки (регіональні філії Центру ДЗК та їх районні відділи) із запланованих 550. Повністю за 2009 рік підключено 2 області – Тернопільську та Чернівецьку. На жаль, технічні умови далеко не завжди дозволяють підключити офіси районних відділів філій Центру ДЗК, а інколи і самі філії через відсутність ліній Укртелекому чи відсутність вільних портів. На даний час проводиться ряд заходів щодо підвищення ефективності використання мережі, а саме: у корпоративній мережі розгорнуті внутрішні мережеві ресурси для обміну даними між структурними відокремленими підрозділами Центру ДЗК за допомогою віртуальної приватної мережі (форум, ftp-сервер, поштовий сервер), інші сервіси знаходяться у стадії аналізу доцільності використання або тестового випробування (Інтернет через ВПМ, IP-телефонія, Active Directory та інші). На кожну програмну та апаратну складову АС ДЗК повинна будуватись комплексна система захисту інформації (далі – КСЗІ), яка включає в себе побудову її технічного та криптографічного захисту. КСЗІ складається з комплексу організаційних заходів та апаратури захисту інформації та повинна затверджуватись державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації згідно з чинним законодавством України. В 2009 році розпочалися роботи зі створення КСЗІ. Ведуться роботи по залученню виконавців, які мають відповідні ліцензії, до побудови комплексної системи захисту інформації АС ДЗК та акредитації центру сертифікації ключів відповідно до законодавства України. На даний час ведуться консультації, вивчаються комерційні пропозиції, готується тендерна документація на закупівлю відповідних послуг.

В інформаційному суспільстві інформація стає товаром, необхідним та таким що потребує чіткої системи захисту, адже поряд з відкритою та публічною інформацією існує і інформація, що стосується особистих прав, а відповідно являється інформацією з обмеженим доступом. В 1994 році ВРУ ухвалила Закон України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах». У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

· блокування інформації в системі - дії, внаслідок яких унеможливлюється доступ до інформації в системі; · виток інформації - результат дій, внаслідок яких інформація в системі стає відомою чи доступною фізичним та/або юридичним особам, що не мають права доступу до неї; · власник інформації - фізична або юридична особа, якій належить право власності на інформацію; · власник системи - фізична або юридична особа, якій належить право власності на систему; · доступ до інформації в системі - отримання користувачем можливості обробляти інформацію в системі; · захист інформації в системі - діяльність, спрямована на запобігання несанкціонованим діям щодо інформації в системі; · знищення інформації в системі - дії, внаслідок яких інформація в системі зникає; · інформаційна (автоматизована) система - організаційно-технічна система, в якій реалізується технологія обробки інформації з використанням технічних і програмних засобів; · інформаційно-телекомунікаційна система - сукупність інформаційних та телекомунікаційних систем, які у процесі обробки інформації діють як єдине ціле; · комплексна система захисту інформації - взаємопов'язана сукупність організаційних та інженерно-технічних заходів, засобів і методів захисту інформації; · користувач інформації в системі (далі - користувач) - фізична або юридична особа, яка в установленому законодавством порядку отримала право доступу до інформації в системі; · криптографічний захист інформації - вид захисту інформації, що реалізується шляхом перетворення інформації з використанням спеціальних (ключових) даних з метою приховування/відновлення змісту інформації,підтвердження її справжності, цілісності, авторства тощо; · несанкціоновані дії щодо інформації в системі - дії, що провадяться з порушенням порядку доступу до цієї інформації, установленого відповідно до законодавства; · обробка інформації в системі - виконання однієї або кількох операцій, зокрема: збирання, введення, записування, перетворення, зчитування, зберігання, знищення, реєстрації, приймання, отримання, передавання, які здійснюються в системі за допомогою технічних і програмних засобів; · порушення цілісності інформації в системі - несанкціоновані дії щодо інформації в системі, внаслідок яких змінюється її вміст; · порядок доступу до інформації в системі - умови отримання користувачем можливості обробляти інформацію в системі та правила обробки цієї інформації; · телекомунікаційна система - сукупність технічних і програмних засобів, призначених для обміну інформацією шляхом передавання, випромінювання або приймання її у вигляді сигналів, знаків, звуків, рухомих або нерухомих зображень чи в інший спосіб; · технічний захист інформації - вид захисту інформації, спрямований на забезпечення за допомогою інженерно-технічних заходів та/або програмних і технічних засобів унеможливлення витоку, знищення та блокування інформації, порушення цілісності та режиму доступу до інформації. Отже,об'єктами захисту в системі є інформація, що обробляється в
ній, та програмне забезпечення, яке призначено для обробки цієї інформації. Суб'єктами відносин, пов'язаних із захистом інформації в системах, є: власники інформації; власники системи; користувачі; спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань організації спеціального зв'язку та захисту інформації і підпорядковані йому регіональні органи. Порядок доступу до інформації, перелік користувачів та їх
повноваження стосовно цієї інформації визначаються власником інформації. Порядок доступу до інформації, яка є власністю держави, або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, перелік користувачів та їх повноваження стосовно цієї інформації визначаються законодавством.
Інформація, яка є власністю держави, або інформація з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, повинна оброблятися в системі із застосуванням комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю. Підтвердження відповідності здійснюється за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством. Для створення комплексної системи захисту інформації, яка є власністю держави, або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, використовуються засоби захисту інформації, які мають сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері технічного та/або криптографічного захисту інформації. Відповідальність за забезпечення захисту інформації в системі покладається на власника системи. Власник системи, в якій обробляється інформація, яка є власністю держави, або інформація з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, утворює службу захисту інформації або призначає осіб, на яких покладається забезпечення захисту інформації та контролю за ним. Про спроби та/або факти несанкціонованих дій у системі щодо інформації, яка є власністю держави, або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, власник системи повідомляє відповідно спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань організації спеціального зв'язку та захисту інформації або підпорядкований йому регіональний орган. Основні види інформації подані в Законі України «Про інформацію», вони поділяються на : Статистична інформація - це офіційна документована державна інформація, яка дає кількісну характеристику масових явищ та процесів, що відбуваються в економічній, соціальній, культурній та інших сферах життя. Адміністративна інформація (дані) - це офіційні документовані дані, що дають кількісну характеристику явищ та процесів, що відбуваються в економічній, соціальній, культурній, інших сферах життя і збираються, використовуються, поширюються та зберігаються органами державної влади (за винятком органів державної статистики), органами місцевого самоврядування, юридичними особами
відповідно до законодавства з метою виконання адміністративних обов'язків та завдань, що належать до їх компетенції. Масова інформація - це публічно поширювана друкована та
аудіовізуальна інформація. Інформація державних органів та органів місцевого і регіонального самоврядування - це офіційна документована інформація, яка створюється в процесі поточної діяльності законодавчої, виконавчої та судової влади, органів місцевого і регіонального самоврядування. Основними джерелами цієї інформації є: законодавчі акти України, інші акти, що приймаються Верховною Радою та її органами, акти Президента України, підзаконні нормативні акти, ненормативні акти державних органів, акти органів місцевого і регіонального самоврядування. Правова інформація - це сукупність документованих або публічно оголошених відомостей про право, його систему, джерела, реалізацію, юридичні факти, правовідносини, правопорядок, правопорушення і боротьбу з ними та їх профілактику тощо. Інформація про особу - це сукупність документованих або публічно оголошених відомостей про особу. Основними даними про особу (персональними даними) є: національність, освіта, сімейний стан, релігійність, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження. Джерелами документованої інформації про особу є видані на її
ім'я документи, підписані нею документи, а також відомості про особу, зібрані державними органами влади та органами місцевого і регіонального самоврядування в межах своїх повноважень.Забороняється збирання відомостей про особу без її попередньої згоди, за винятком випадків, передбачених законом. Кожна особа має право на ознайомлення з інформацією, зібраною про неї. Інформація довідково-енциклопедичного характеру - це систематизовані, документовані або публічно оголошені відомості про суспільне, державне життя та навколишнє природне середовище. Основними джерелами цієї інформації є: енциклопедії, словники, довідники, рекламні повідомлення та оголошення,
путівники, картографічні матеріали тощо, а також довідки, що даються уповноваженими на те державними органами та органами місцевого і регіонального самоврядування, об'єднаннями громадян, організаціями, їх працівниками та автоматизованими інформаційними системами. Соціологічна інформація - це документовані або публічно оголошені відомості про ставлення окремих громадян і соціальних груп до суспільних подій та явищ, процесів, фактів. Документ - це передбачена законом матеріальна форма одержання, зберігання, використання і поширення інформації шляхом фіксації її на папері, магнітній, кіно-, відео-, фотоплівці або на іншому носієві. Первинний документ - це документ, що містить в собі вихідну інформацію. Вторинний документ - це документ, що являє собою результат аналітико-синтетичної та іншої переробки одного або кількох документів. За режимом доступу інформація поділяється на відкриту інформацію та інформацію з обмеженим доступом. Інформація з обмеженим доступом за своїм правовим режимом
поділяється на конфіденційну і таємну. Конфіденційна інформація - це відомості, які знаходяться у володінні, користуванні або розпорядженні окремих фізичних чи юридичних осіб і поширюються за їх бажанням відповідно до передбачених ними умов. Стосовно інформації, що є власністю держави і знаходиться в користуванні органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, з метою її збереження може бути відповідно до закону встановлено обмежений доступ - надано статус конфіденційної. Порядок обліку, зберігання і використання документів та інших носіїв інформації, що містять зазначену інформацію, визначається Кабінетом Міністрів України. До таємної інформації належить інформація, що містить відомості, які становлять державну та іншу передбачену законом таємницю, розголошення якої завдає шкоди особі, суспільству і державі. Віднесення інформації до категорії таємних відомостей, які становлять державну таємницю, і доступ до неї громадян здійснюється відповідно до закону про цю інформацію. Інформація з обмеженим доступом може бути поширена без згоди її власника, якщо ця інформація є суспільно значимою, тобто якщо вона є предметом громадського інтересу і якщо право громадськості знати цю інформацію переважає право її власника на її захист. Під інформаційним запитом (надалі - запитом) щодо доступу до офіційних документів розуміється звернення з вимогою про надання можливості ознайомлення з офіційними документами. Запит може бути індивідуальним або колективним. Він подається у письмовій формі. Термін вивчення запиту на предмет можливості його задоволення не повинен перевищувати десяти календарних днів. Протягом вказаного терміну державна установа письмово доводить до відома запитувача, що його запит буде задоволено або що запитуваний документ не підлягає наданню для ознайомлення.Задоволення запиту здійснюється протягом місяця, якщо інше не передбачено законом.
Отже, перед Україною постала проблема обрання власної моделі кадастрової системи, яка повинна забезпечуватися надійною та продуманою системою захисту.

Наполеонівський кадастр - Франція, Італія. У країнах з так званою «наполеонівською» (централізованою) адміністративною системою розвиток кадастру розпочався у XIXстолітті. Наприклад, у Франції – кадастр було створено у 1807 році, а у Італії – у 1886 році. А основні засади сучасного французького кадастру зазначені у Законі від 18 липня 1974 року , а італійського кадастру вказані у Декреті № 650 від 1972 року. Головною метою „наполеонівського” кадастру є забезпечення оподаткування об’єктів власності. Імператор Наполеон Бонапарт, створюючи кадастр земель та нерухомості, мав на меті, щоб кадастрова система слугувала длязабезпечення юридичного захисту власності. Але, як виявилося пізніше, ця ідея так й не була реалізована за всю історію існування системи.

Як наслідок, „наполеонівський” кадастр є, перш за все, „фіскальним” кадастром, а не держустановою, котра встановлює юридичні факти виникнення права власності на землю. З часом, до фіскальної функції кадастру, у зв’язку з переходом до ринкових відносин, у багатьох країнах з „наполеонівською” системою виникає гостра необхідність створення, окрім кадастрового реєстру, ще й спецреєстру прав власності стосовно нерухомості. Таким чином, фактично була реалізована не система реєстрації прав, а система їх публікації перед сторонніми особами. (для порівняння: у Німеччині, Великій Британії реєстрація є основою для визнання прав та гарантується державою).

У країнах з „наполеонівською” системою кадастр підпорядковується міністерствам, котрі регулюють національну економіку та фінанси. Через це у кадастрі збирається тільки та інформація, котра необхідна для цілей керування оподаткуванням. У той час, як інформація про землю, її якості, природні ресурси зібрана у інформаційних системах Мінсільськгоспу чи Мінекономіки.

Не менш важливим фактом є й те, що у „наполеонівській” системі національний кадастр – централізована система, котра керується виключно державою на основі законодавчих актів країни. При цьому функції практичного виконання робіт передані на рівень муніципалітетів (областей), де знаходяться відповідні підрозділи кадастрової служби.

Взагалі ж, „наполеонівська” кадастрова система складається з двох частин – картографічної та документальної (текстової) підсистем.

У реєстрі нерухомості, котрий є окремим органом, хоча й тісно зв’язаним з кадастровим реєстром, зазначені:

· реальні права власника стосовно нерухомості;

· юридичні акти (купівлю-продаж, рішення про трансакції, цензи, право на надра, сервітути);

· інтереси третіх осіб;

· обмеження прав власності;

· іпотека, кредити.

Реєстр нерухомості базується на базі комп’ютерних технологій, котрі дозволяють легко оперувати оперувати записами про 40 млн. власників та біля 94 млн. парцелл.

Крім того, у автоматизованому режимі користувачі кадастрової системи отримають усю необхідну інформацію та можуть роздрукувати необхідні документи.

У Франціїсистема реєстрації фактично складається з 353 реестрів, що об’єднані у 6 групах. Реєстр нерухомості передбачає наявність Головного реєстратора, котрий несе особисту відповідальність за правильність даних у реєстрі. Крім того, оцінки нерухомості у „наполеонівській” системі базується на основі рентної, а не ринкової вартості. Правда, за висновками багатьох експертів, зазначений підхід відживає себе, оскільки вимагає громіздкої не ефективної системи оцінки.

Іспанія.Такий самий підхід, як і у Франції, котрий базується на «кадастровій ренті»,застосовується у Іспанії. Наприклад, у цій країні до 1985 року фактично не існувало кадастру у його європейському розумінні.

В Іспанії багато разів робилися спроби встановити кадастрову систему європейського типу, але в умовах авторитаризму вони стикалися на спротив великих землевласників та владних структур. Впровадження сучасної системи європейського типу Мадрид розпочав лише у 1987 році, практично через 9 років після прийняття Конституції 1978 року. Тільки після цього у країні розпочалися глибокі економічні реформи.

Офіційно іспанський кадастр було засновано у 1845 році. Проте, лише у 1906 році закон про кадастр (Law of Саdаstrе) встановив правила виконання робіт. Головна мета закону полягала у створенні земельного реєстру. Потім до 1964 року був тільки сільський кадастр, а з часом розпочалися роботи по міському кадастру. Як наслідок, на даний момент міський кадастр є найважливішим внаслідок високого прибутку від оподаткування.

У 1978 році під час реформи системи оподаткування було встановлено, що податки на нерухомість повинні збиратися місцевою владою. У свою чергу, податок на нерухомість складає основний річний дохід для місцевої влади, а система оподаткування заснована на кадастрових даних. Ця причина разом з важливістю кадастрових даних для багатьох застосувань, стала для уряду Іспанії приводом розпочати у 1982 році комплексне відновлення кадастру з метою досягнення високої якості кадастрових даних, котрі базуються на точній та постійно відновлюваній картографічній основі.

Німецька система кадастру. Німеччина.У Німеччині відомості про землі відображені у двох реєстрах. Один з цих реєстрів, так званий „кадастр нерухомості”, містить, перш за все, геометричні та візуально фіксовані характеристики окремих земельних ділянок. Інший реєстр ґрунтується на „кадастрі нерухомості” та складається з переліку прав, що надають певні привілеї земельній дільниці. Цей реєстр називається „Поземельною книгою”.

Особливістю німецької системи управління нерухомістю є її детально опрацьовані процедури, висока точність визначення меж землеволодінь, ефективні гарантії неухильного дотримання меж ділянок, висока ступінь захисту прав власності тощо. Відомство, що керує кадастровою, геодезичною та картографічною системами було створено у Німеччині на початку XIX століття у зв’язку з впровадженням нової системи оподаткування нерухомості. Так, одразу виникла потреба визначення меж та реєстрації об’єктів приватної чи суспільної власності. Саме це й стало завданням Кадастрової Служби, заснованої у перших двох декадах XIX сторіччя.

У 1900 році Німеччиною прийнято Цивільний кодекс («Burgerliches Gesetzbuch»), котрий створив засади для транзакцій та реєстрації прав на нерухоме майно. Проте, на рівні держави у Німеччині організаційно єдиної системи немає. Пояснюється це федеративним устроєм країни. Хоча, у всіх німецьких федеральних землях кадастро-реєстраційні роботи виконуються за єдиними стандартами.

Особливістю „німецької” системи є її відомче підпорядкування. У різних федеральних землях організації, котрі ведуть кадастрові системи, підпорядковані різним міністерствам: Мінфіну, Мінюсту, МВС тощо.

З позиції, інституційної структури, система „німецького кадастру” складається з трьох основних елементів:

Управління земельної книги (Landbuchamt), котре веде реєстр власності, що складається з кадастрових карт, документів та записів про власність;

Управління топографічних зйомок (Landesfermessungsant), котре відповідає за створення кадастрових карт та підготовку документації, а також проводить усі топографо-геодезичні работи для інших цілей;

Системи Нотаріату, що посвідчують угоди та інші правові акти, котрі стосуються прав власності, трансакцій та обмежень та веде реєстр цих актів.

Вказані три незалежні елементи „німецької” системи взаємопов’язані та діють спільно, контролюючи один одного. Що, у свою чергу, дає можливість отримувати високу якість даних у системі.

Крім того, не дивлячись на той факт, що основою для кадастрової системи, у свій час, була підтримка оподаткування, на даний момент ця функція є менш важливою, а більше уваги відводиться забезпеченню прав власності та спрощенню процедури трансакцій власності.

Взагалі ж, оцінюючи ефективність „німецької” кадастрової системи, неможливо не визнати той факт, що Німеччина досягла значно кращого розвитку системи у порівнянні, наприклад, з країнами „наполеонівського” кадастру. Хоча б, з точки зору, надійності бази даних – реєстр власності за німецькою системою підтримується картографічними даними, котрі є частиною реєстру та мають, у зв’язку з цим, юридичну силу, передбачену законом. А картографування власності можуть здійснювати лише державні установи (чи за їх контролем), а також фахівцями, котрі мають спеціальні ліцензії.

Реєстрація земельної власності у „німецькій кадастровій системі” є виключною прерогативою держави.

Не дивлячись на те, що реєстр нерухомості та картографування нерухомості здійснюють різні установи, всі відомості гармонійно співвідносяться один з одним, а незалежність цих організацій значною мірою сприяє достовірності даних, оскільки кожна сторона несе відповідальність за свою ділянку.

Реєстри власності комп’ютеризовані та базуються на цифрових великомасштабних картах.

У порівнянні з „наполеонівською” системою, німецька кадастрова система має свої особливості.

· за основу реєстрації прийнята одиниця власності, а не власник;

· будь-яка „трансакція” у „німецькій” системі вважається незавершеною, поки вона не зареєстрована у реєстрі.

· „Німецька” кадастрова система побудована на засадах легітимності записів, котрі, у свою чергу, передбачають високі вимоги відносно відсутності помилок у записах.

· Записи у реєстрі разом з картами власності є основою для доказів у судових інстанціях при вирішенні спорів щодо нерухомого майна.

· Практично у всіх федеральних землях Німеччини аналогічні кадастрові дані були трансформовані у цифрову форму.

· кадастрові служби забезпечують міста та муніципалітети даними та документами для муніципального планування, а також проектування.

Нідерланди. Кажучи про „німецьку кадастрову систему”, окремо слід відмітити кадастр у Нідерландах. Так, у Нідерландах ведення кадастру здійснює кадастрова служба. Серед функцій нідерландської кадастрової системи є такі:

· ведення публічної книги записів, що містить всі документи про передачу власності та встановлення ссуди під заставу;

· ведення кадастрової документації про право власності на землю;

· зйомка меж кадастрових ділянок;

· укладання кадастрових карт з нанесеними на них ділянками.

Кадастрова служба Нідерландів бере участь у поновленні та збереженні мережі нових землекористувань, а також займається створенням, поновленням та виготовленням великомасштабних карт. На даний час у Нідерландах вже існує автоматизована система багатоцільового кадастру, оскільки уряд країни зрозумів, що лише створення інтегрованої інформаційної системи дозволить швидко та з достатньою повнотою забезпечити органи влади необхідною інформацією про земельні ресурси.

Система кадастру країн пост радянського простору. Земельний кадастр у Казахстані. Державний земельний кадастр Казахстану є системою відомостей про природне та господарське положення земель в Республіці Казахстан, місце розташування, розміри та кордони земельних ділянок, їх якісні характеристики, а також, про облік і оцінку земельних ділянок та інші необхідні відомості.

Відповідно до земельного законодавства країни організація ведення земельного кадастру відноситься до компетенції центрального уповноваженого органу по управлінню земельними ресурсами та його органами на місцях, а роботи по веденню ДЗК Республіки Казахстан віднесені до державної монополії і є функцією державних підприємств, підвідомчих Агентству по управлінню земельними ресурсами.

Законодавство передбачає створення і функціонування ДЗК Республіки Казахстан та його автоматизованої інформаційної системи відповідно до адміністративно-територіального ділення Казахстану - республіканський, обласний і районний рівні. За останні 10 років в Республіці створена основа земельного кадастру, його інфраструктура У цій сфері:

- проведені роботи по земельно-кадастровому зонуванню території, з визначенням кордонів та кодів облікових кварталів;

- розроблені нові форми земельно-кадастрової документації, таких як земельно-кадастрова справа; державна земельно-кадастрова книга; земельно-кадастрова карта;

- удосконалюється технологія створення земельно-кадастрових карт районів і облікових кварталів на базі ГІС технологій і їх стандартизація;

- удосконалюється науково-методичне і програмне забезпечення земельного кадастру; проводиться реструктуризація, технічне і програмне оснащення виробничих підрозділів ДержНПЦзем, формуються обласні центри АСЗК, в структурі дочірніх державних підприємств ДержНПЦзем створюються районні кадастрові філії.

Агентством Республіки Казахстан по управлінню земельними ресурсами ведеться цілеспрямована робота із створення цілісної системи по веденню земельного кадастру заєдиною технологією, взаємодії та координації робіт з центрами по реєстрації нерухомості Міністерства юстиції Республіки Казахстан, Міністерства фінансів Республіки Казахстан та іншими органами державного управління.

Державний земельний кадастр у Російській Федерації.Важливою сферою діяльності Росземкадастру є створення державного земельного кадастру, метою ведення якого є інформаційне забезпечення державної реєстрації прав громадян і юридичних осіб на нерухоме майно, ефективної системи оподаткування земель, раціональне управління земельними ресурсами. Державний земельний кадастр являє собою систему відомостей про землю, що мають прив’язку до конкретних земельних ділянок.

Успіх створення і ведення системи державного земельного кадастру в істотній мірі визначається наявністю адекватної нормативно-правової бази. Основним документом, на основі якого протягом тривалого періоду часу проводилися роботи по формуванню земельного кадастру, служила постанова Уряду Російської Федерації "Про вдосконалення ведення державного земельного кадастру" від 25.08.1992 р. № 622. Проте стрімкий розвиток земельних відносин у Росії, формування ринку земель і зміцнення інституту приватних власників викликало необхідність розробки нових законодавчих актів, що забезпечать ефективне функціонування земельного кадастру в нових умовах. У зв'язку з цим в кінці 1999 року був прийнятий Державною Думою федеральний закон "Про державний земельний кадастр", який на початку 2000 року був підписаний виконуючим обов'язки Президента Росії В.В. Путіним. Роботи із створення і ведення земельного кадастру виконуються на основі федеральної цільової програми "Створення автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру", затвердженої постановою Уряду Російської Федерації від 03.08.1996 р. № 932.

З метою забезпечення єдиних технологій і підходів до створення кадастру розроблені документи, що забезпечують проведення єдиної державної політики в даній сфері. Уніфікації земельного кадастру сприяє розробка єдиного складу і структури документів і кадастрових даних, ієрархічна структура яких визначається системою класифікаторів, що спеціально розробляються для ведення державного земельного кадастру.

Одним з найважливіших джерел формування бази даних земельного кадастру є державна статистична звітність, збір якої здійснюється земельними комітетами всіх адміністративно-територіальних рівнів. На основі матеріалів, що надаються земельними комітетами суб’єктів РФ, фахівцями Росземкадастру здійснюється щорічний аналіз і внесення до бази даних відомостей про наявність, розподіл, використання і стан земель в регіонах. У їх складі проводиться збір і обробка таких даних:

· Відомості про наявність і розподіл земель по категоріях і формах власності,

· Відомості про наявність і розподіл земель по категоріях і угіддях,

· Відомості про розподіл земель підприємств, організацій і громадян, що займаються виробництвом сільськогосподарської продукції, по формах власності,

· Відомості про наявність земель у підприємствах, організаціях і громадян, що займаються виробництвом сільськогосподарської продукції,

· Відомості про розподіл загальних площ земель міст відповідно до форм власності,

· Відомості про розподіл загальних площ земель сільських населених пунктів відповідно до форм власності,

· Відомості про використання земель лісового фонду,

· Відомості про стан меліорованих земель.

Важливим компонентом державного земельного кадастру федерального рівня є блок даних про адміністративно-територіальні кордони суб'єктів Російської Федерації, а також територіальні зони, що перетинають кордони двох або більше суб'єктів РФ. Підвідомчими організаціями Росземкадастру розроблений перелік таких територіальних зон, на основі якого здійснюється збір відомостей про них.

Важливим джерелом формування баз даних державного земельного кадастру є матеріали робіт по інвентаризації і межуванню земель. На Росземкадастр покладена відповідальність за організацію межування земель зі встановленням на місцевості державного кордону, адміністративних кордонів суб’єктів Російської Федерації, кордонів муніципальних утворень, а також кордонів земельних ділянок, що знаходяться у власності, володінні або користуванні громадян або юридичних осіб. Земельні органи виконують також технічне оформлення матеріалів межування земель.

Росземкадастр і його територіальними органами здійснюється робота по забезпеченню проведення кадастрового зонування території країни з метою привласнення земельним ділянкам унікальних кадастрових номерів, що дозволяють однозначно ідентифікувати кожну земельну ділянку.Для забезпечення ефективного функціонування системи державного земельного кадастру при земельних комітетах суб'єктів Російської Федерації створюються спеціалізовані організаційні структури – земельні кадастрові палати, на які покладаються функції створення і ведення автоматизованого кадастру, а також забезпечення міжвідомчої взаємодії в даній сфері.

Канадатакож відрізняється тим, що в ній відсутня єдина система реєстрації в масштабах цілої країни. Компетенція реєстрації прав на нерухомість покладається на провінцію. Кожна провінція має власну систему влади, що відображає власне історичні традиції території. Наприклад у східній Канаді система реєстрації дещо схожа на систему реєстрації Великобританії. Стистема провінції Квебек схожа на французькі традиції. В провінції Онтаріо, в східній її частині функціонує система реєстрації документів, західній – система реєстрації прав. Оскільки реєстрація земель покладається на провінцію, то умовно можна виокремити 10 різніх провінційних систем реєстрації прав на нерухомість і одна федеральна система прав для земель, що складають федеральну власність. Загальними рисами цих систем є:

Земля і будівлі поєднані в реєстрах.

· Власність є поняттям абсолютним.

· Право власності супроводжується формальним описом меж земельної ділянкию

· Уряд забезпечує гарантії права власності і компенсацію у випадку помилки, що призвела до втрат.

· Уряд встановлює плату за використання реєстраційної системи.

· Система є доступною для широкого кола.

В основному реєстраційні системи концентруються лише на інформації та діяльності, необхідної для реєстрації.

В провінції Альберта діють дві системи реєстрації прав на землю. Система реєстрації права власності фіксує право власності і сервітути для земель приватної форми власності. В Державному земельному реєстрі зберігаються всі записи відносно оренди державних земель та земель запасу а також корисних копалин. Наявність двох систем є результатом історичного розвитку. Сьогодня ведуться роботи по об’єднанню цих двох систем. Система реєстрації прав власності на землю офіційно фіксує право власності. Реєстрація не є обов’язковою, але більшість юридичних та фізичних осіб використовують систему для захисту своїх прав та інтересів. Систему реєстрації очолює реєстратор, який має юридичну освіту. Він перевіряє всі матеріали, що надходять на реєстрацію. Передбачено і доступ до системи через інтернет. Що стосується східних провінцій, то лише в 70-х роках в нх розпочато перехід від системи реєстрації документів до системи реєстрації прав, як до більш передової системи. Приморські провінції східної Канади розпочали довгострокові проекти по впровадженню систем реєстрації, в яких основним об’єктом реєстрації визначено парцелу.

Надзвичайно важко дати стислу характеристику системі реєстрації США, адже майже кожен штат країни має власну систему, що базується на законодавстві відповідного штату. В більшості штатів створені офіційні реєстри документів, головною мотивацією утворення яких була підтримка ринку землі. В 15 штатах для посилення безпеки трансакцій та зниження затрат, пов’язаних з дослідженням документів на встановлення права власності, були здійснені спроби запровадження системи реєстрації прав, але враховуючи те, що реєстрація визнана добровільною, ці спроби не призвели до значних результатів. В більшості штатів створені прості текстові реєстри, куда вносяться записи щодо угод з нерухомістю в порядку їх укладання. При таких записах правильність угод не перевіряється, а його достовірність не гарантується. Для здійснення трансакцій при використанні такої ситеми покупець може самостійно провести пошук всіх необхідних документів, що підтверджують право власності продавця на таку нерухомість. Процесом реєстрації займаються також юристи, послуги реєстрації мають високу ціну, але і за цих обставин залишається значний ризик.

Для зменшення ризику замість реєстрації прав, розповсюдженим явищем є створення приватних страхових кампаній, які досить оперативно ведуть власні реєстри документів і на їх підставі проводять операції страхування з нерухомістю. Основою такої системи є історичні традиції вільного ринку в США, а однією з переваг можна вважати те, що така система забезпечує робочими місцями цілу армію брокерів, юристів, страхувальників тощо. Це є прямою протилежністю до стану речей в європейських країнах, де відповідальність за ведення реєстрів покладається на державу.

В зв’язку зі зростнням ділової активності, в США з 70-х років відбуваються спроби підвищення ефективності системи. В 1980 році спеціальною групою було проведене вивчення цієї ситуації , але покращення вдалося досягти лише у декількох штатах, що погодилися піти на зміни систем.

Серед європейських країн особливе місце займає Великобританія. Основою системи управління земельними ресурсами є так званий реєстр «Земельний реєстр її Величності» (Her Majesty Land Register), який за своєю суттю є реєстром прав власності на нерухомість або реєстром титулів. Реєстр було засновано в 1862 році. Сучасна система базується на законі 1925 року. Королівський реєстр розповсюджує власну юрисдикцію на територію Англії і Уельсу. В реєстр занесено понад 15 млн. власників. Він є відкритим і доступним для всіх. В режимі on-line можна отримати інформацію з автоматизованої системи за унікальним ідентифікатором або за адресою. Також тут зберігаються дані про всі продажі та оренди за минулих 25 років. Після реєстрації нерухомості реєстр є єдиним законним свідоцтвом права власності.

Головну роль в цій системі відіграють Геодезична служба Великобританії (Ordnance Survey) і Земельний реєстр її Величності. Реєстр базується на офіційних крупномасштабних планах масштабу 1:1250, які видаються лише Геодезичною службою Великобританії . Королівський реєстр підпорядковано міністерству юстиції (Lord Chancellor). Офіси реєстру діють самостійно на основі закону, але юридично підпорядковуються головному реєстратору і не залежать від місцевої влади. Система складається з трьох офіційних реєстрів – Реєстра нерухомості (Land Register),Реєстра власників, Реєстра обмежень.

Рис. 1   Рис. 2

Головна функція реєстру – забезпечення простої і надійної процедури підтвердження прав власності і в меньшій мірі – фіскальна функція. Теорія англійського права передбачає, що вся земля є власністю корони і може знаходитися лише у володінні чи користування приватних осіб, при цьому розглядається право «повного володіння» (фрихолд – Freehold) і оренди на період до 999 років ( лизхолд - Leasehold). В Англії та Уельсі нараховується 20 млн. об’єктів нерухомості серед яких 15,7 млн зареєстровані за весь час її існування. В країні реалізовується автоматизована програма реєстра (PRISMA).


 

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  4. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Узагальнення та систематизація знань
  9. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  10. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  11. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  12. Автоматична система сигналізації




Переглядів: 2402

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Реєстр власників. | Питання для перевірки знань

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.