Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ІЗ бізнесу

Бізнес, як галузь ІД, є предметною галуззю з притаманними тільки їй завданнями, джерелами та каналами отримання інформації, з новою понятійною парадигмою, пов’язаною із певною структурою управління діяльністю, її цілями та критеріями. Галузь підприємництва потребує осмислення нових підходів до ІД, вироблення адекватних форм і методів її забезпечення і підготовки кадрів, які володіють цими підходами, формами та методами.

Система ІЗ управління ефективно функціонує за таких умов:

· спеціальна підготовка спеціалістів широкого профілю, які добре обізнані з відповідною тематикою і завданнями, які стоять перед організацією;

· чітке визначення методів, форм і видів ІО для забезпечення його оперативності та компактності.

Інформаційне забезпечення управління і бізнесу включає:

· пошук і оцінювання ідей, гіпотез, рішень;

· виявлення і опис проблем, тенденцій, альтернатив, конфліктних і надзвичайних ситуацій;

· багатокритеріальний аналіз даних і оцінювання складних об’єктів;

· інформаційне моделювання проблем і вибір методів їх вирішення;

· формування системи критеріїв і оцінок, інформаційна експертиза планів, програм, наукових і конструкторських досліджень, проектних робіт;

· оцінювання та впровадження науково-технічних досягнень і передового досвіду конкуруючих організацій;

· збирання і аналіз даних про партнерів і конкурентів;

· визначення поведінки в конкурентній боротьбі, конфліктах, протистоянні;

· аналіз і прогнозування надзвичайних ситуацій, пошук їх аналогів;

· ана­ліз і прогнозування «лідерів» у комерції, науці, технології, техніці, виробництві;

· інформаційне супроводження розроблення прогнозів розвитку галузі, підприємства, регіону;

· акумулювання і оцінювання ініціатив, інновацій і розроблення пропозицій з їх використання;

· інформаційно-діагностичний аналіз ліцензійної діяльності і угод;

· діагностичний прогнозний аналіз торговельних угод, пропозицій по бартеру, лізингу, клірингу, біржовим процедурам, кон­трактам, намірам, угодах, поставках, фінансових процедурах тощо;

· інформаційна експертиза проектів з ризиковим фінансуванням;

· інформаційна експертиза проектів для інноваційних банків;

· прогнозування хвиль економічної кон’юнктури;

· прогнозування хвиль соціального розвитку;

· аналіз комерційного рейтингу фірм, партнерів і конкурентів;

· аналіз соціально-політичного рейтингу;

· накопичення відомостей і їх використання для посередницької діяльності в науці, технології, виробництві, в діяльності бірж, банків, у великих програмах, соціальних і політичних заходах;

· накопичення і використання відомостей про виставки, аукціони, ярмарки, конференції, наради;

· редакційно-аналітична діяльність і підготовка аналітичних матеріалів, довідок, доповідей, прогнозів, реклами.

Аналіз інформаційних потреб, вивчення мотивацій в управлінських рішеннях, тематичне ІЗ керівників, психологія індивідуального та групового ІЗ є об’єктами діяльності в галузі ІЗ управління та бізнесу.

ІЗ управління і бізнесу передбачає:

· комплексне ІЗ повною і достовірною фактографічною та концептуальною інформацією порівняльного і прогнозного характеру – стану, тенденцій і перспектив розвитку предметної галузі, конкретних об’єктів-аналогів;

· підготовка аналітичних, порівняльних або реферативних оглядів;

· проведення патентних досліджень;

· організація консультацій, експертних оцінок;

· співставлення техніко-економічних параметрів виробів;

· перекладання ділової інформації;

· формування спеціалізованих (в тому числі повнотекстових) баз даних для побудови аналітичних моделей і кількісного аналізу об’єктів експертизи та прогнозування.

Для ефективної роботи необхідне знання джерел інформації, характеристик інформаційних масивів: розсіяння інформації, старіння, актуальності інформації, оцінювання характеристик інформації – якісних (достовірність, об’єктивність, однозначність, своєчасність, релевантність, пертинентність, актуальність), кількісних (повнота, достатність), ціннісних.

Забезпечити стійке положення на ринку підприємству уможливлює така інформація:

· адресна інформація

· про безпеку у підприємницькій діяльності;

· про законодавчі та нормативні документи;

· про діяльність фірм і підприємств:

· про виставки;

· про ділову документацію;

· про маркетингові дослідження;

· про надійність зарубіжних партнерів;

· про надійність вітчизняних партнерів;

· про науково-технічні досягнення;

· про покупців;

· про репутацію партнерів;

· про ціни;

· про зовнішньоекономічну діяльність;

· оцінка бізнес-проектів;

· фінансова інформація.

· інформація про джерела інформації: основні періодичні видання про інформаційний ринок; довідкові матеріали про інформаційний ринок; консультаційні і навчальні центри з інформації.

Великі фірми, розробляючи структуру управління, виділяють як самостійний напрям «управління маркетингом», для якого створюють підрозділи збирання інформації, довідково-інформаційні служби дослідження ринку, підрозділи збуту, реклами, планування асортименту, які займаються збиранням інформації у формальних і неформальних джерелах. Підрозділи управління маркетингом реалізують завдання, які ґрунтуються на ІЗ: реклама товарів та послуг, дослідження споживчих властивостей товарів і їх конкурентоздатності, вивчення діяльності потенційних конкурентів тощо. Служби маркетингової інформації налагоджують обмін інформацією з ринком збуту, що забезпечує можливість підприємствам адаптуватись до зміни ринкових умов і досягати поставлених цілей.

Маркетингова інформація відіграє суттєву роль у визначенні ринкової частки і ринкової позиції підприємства, у виявленні динаміки ринку. Від її повноти, достатності й якості залежить успіх або невдача фірми на ринку.

З розвитком інформатизації бізнесу, особливо її технічної складової – комп’ютери­зації, змінюється робоче місце працівників офісу – тепер їх оточують різні засоби інформатизації з новими можливостями. Широке впровадження інформаційних мереж забезпечує можливість підприємствам розширювати міжнародних економічних зв’язків, у зв’язку з чим інформаційним працівникам доводиться працювати у відкритому інформаційному просторі з різномовним текстом, переглядати великі масиви інформації, здійснювати їх перекладання і аналіз для виявлення тенденцій, закономірностей, створювати проблемно-орієнтовані бази даних.

Сучасний бізнес зробив якісний крок у бік глобальної комп’юте­ризованої комерції. За допомогою електронних технологій здійснюють ділові операції – встановлення контактів, укладання угод, комп’ютеризована торгівля товарами і послугами тощо. Все частіше джерелом аналітичної і оглядової бізнес-інформації стає мережа Інтернет. Всесвітня мережа надає бізнес-новини й аналітичну інформацію, містить довідники з правової інформації, відомості про підприємства, статистичні дані. Мережа надає сервіс у отриманні економічної інформації, даних про фінансовий ринок, фондовий і товарний ринки. Витрати, наприклад консалтингових фірм, на ІЗ при виконанні маркетингових досліджень того чи іншого сегменту ринку, становлять до 10% вартості проекту, при чому значних матеріальних і трудових ресурсів потребує збирання первинної інформації, яка є базою для проведення досліджень. Крім отримання інформації змережі Інтернет, підприємства широко використовують мережу для реклами та маркетингу. Завдання відбору інформації, її аналітичного опрацювання та систематизації для подання в мережі, підтримки її актуальності є завданням інформаційних працівників.

Для позначення традиційної функції ІЗ системи управління сьогодні часто використовують термін «бізнес-розвідка» (business intelligence), або його еквівалент «конкурентна розвідка» (competitive intelligence), інтерес до яких спостерігається останніми роками у країнах близького і далекого зарубіжжя.

Головним завданням бізнес-розвідки вважають підтримку оптимальних управлінських рішень шляхом забезпечення менеджерів вищого рівня інформацією, яка ґрунтується на результатах діяльності із збирання і аналітичного опрацювання даних про зовнішнє середовище, у якому діє структурна одиниця, для якої здійснюється бізнес-розвідка. Слово «бізнес» у цьому визначенні може трактуватись досить широко, оскільки функції бізнес-розвідки актуальні і для неприбуткових, наприклад, навчальних або наукових організацій. Основна відмінність бізнес-розвідки від промислового шпіонажу – пошук і отримання всієї необхідної інформації виключно законними методами.


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. Акціонерне товариство, як форма організацій бізнесу. Акції, їх суть і види.
  3. Аналіз і оцінка рівня соціальної відповідальності бізнесу
  4. Види міжнародного бізнесу
  5. Вимоги IDEF3 до опису процесів бізнесу
  6. Відповідальність у бізнесі - обов'язок юридичних осіб відповідати за свої дії, дотримання встановлених державою і суспільством правил бізнесу.
  7. Віртуальна корпорація” як новий спосіб організації партнерства у веденні бізнесу
  8. Глобалізація бізнесу та нове системне проектування
  9. ГЛОБАЛІЗАЦІЯ ТА ІНТЕРНАЛІЗАЦІЯ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ.
  10. Групування фінансових коефіцієнтів за сферами інтересів кредиторів, інвесторів і власників бізнесу
  11. Державне регулювання та державна підтримка національного та розвиток міжнародного бізнесу(сам.вивч.).
  12. ЗМІСТОВНИЙ МОДУЛЬ 3. КОНТРОЛЬ РОЗРАХУНКОВИХ ОПЕРАЦІЙ ТА РЕЗУЛЬТАТІВ ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ТУРИСТИЧНОГО ТА ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ.




Переглядів: 752

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІЗ підготовлення та прийняття управлінських рішень | Інформаційне забезпечення управління

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.