МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ІЗ бізнесуБізнес, як галузь ІД, є предметною галуззю з притаманними тільки їй завданнями, джерелами та каналами отримання інформації, з новою понятійною парадигмою, пов’язаною із певною структурою управління діяльністю, її цілями та критеріями. Галузь підприємництва потребує осмислення нових підходів до ІД, вироблення адекватних форм і методів її забезпечення і підготовки кадрів, які володіють цими підходами, формами та методами. Система ІЗ управління ефективно функціонує за таких умов: · спеціальна підготовка спеціалістів широкого профілю, які добре обізнані з відповідною тематикою і завданнями, які стоять перед організацією; · чітке визначення методів, форм і видів ІО для забезпечення його оперативності та компактності. Інформаційне забезпечення управління і бізнесу включає: · пошук і оцінювання ідей, гіпотез, рішень; · виявлення і опис проблем, тенденцій, альтернатив, конфліктних і надзвичайних ситуацій; · багатокритеріальний аналіз даних і оцінювання складних об’єктів; · інформаційне моделювання проблем і вибір методів їх вирішення; · формування системи критеріїв і оцінок, інформаційна експертиза планів, програм, наукових і конструкторських досліджень, проектних робіт; · оцінювання та впровадження науково-технічних досягнень і передового досвіду конкуруючих організацій; · збирання і аналіз даних про партнерів і конкурентів; · визначення поведінки в конкурентній боротьбі, конфліктах, протистоянні; · аналіз і прогнозування надзвичайних ситуацій, пошук їх аналогів; · аналіз і прогнозування «лідерів» у комерції, науці, технології, техніці, виробництві; · інформаційне супроводження розроблення прогнозів розвитку галузі, підприємства, регіону; · акумулювання і оцінювання ініціатив, інновацій і розроблення пропозицій з їх використання; · інформаційно-діагностичний аналіз ліцензійної діяльності і угод; · діагностичний прогнозний аналіз торговельних угод, пропозицій по бартеру, лізингу, клірингу, біржовим процедурам, контрактам, намірам, угодах, поставках, фінансових процедурах тощо; · інформаційна експертиза проектів з ризиковим фінансуванням; · інформаційна експертиза проектів для інноваційних банків; · прогнозування хвиль економічної кон’юнктури; · прогнозування хвиль соціального розвитку; · аналіз комерційного рейтингу фірм, партнерів і конкурентів; · аналіз соціально-політичного рейтингу; · накопичення відомостей і їх використання для посередницької діяльності в науці, технології, виробництві, в діяльності бірж, банків, у великих програмах, соціальних і політичних заходах; · накопичення і використання відомостей про виставки, аукціони, ярмарки, конференції, наради; · редакційно-аналітична діяльність і підготовка аналітичних матеріалів, довідок, доповідей, прогнозів, реклами. Аналіз інформаційних потреб, вивчення мотивацій в управлінських рішеннях, тематичне ІЗ керівників, психологія індивідуального та групового ІЗ є об’єктами діяльності в галузі ІЗ управління та бізнесу. ІЗ управління і бізнесу передбачає: · комплексне ІЗ повною і достовірною фактографічною та концептуальною інформацією порівняльного і прогнозного характеру – стану, тенденцій і перспектив розвитку предметної галузі, конкретних об’єктів-аналогів; · підготовка аналітичних, порівняльних або реферативних оглядів; · проведення патентних досліджень; · організація консультацій, експертних оцінок; · співставлення техніко-економічних параметрів виробів; · перекладання ділової інформації; · формування спеціалізованих (в тому числі повнотекстових) баз даних для побудови аналітичних моделей і кількісного аналізу об’єктів експертизи та прогнозування. Для ефективної роботи необхідне знання джерел інформації, характеристик інформаційних масивів: розсіяння інформації, старіння, актуальності інформації, оцінювання характеристик інформації – якісних (достовірність, об’єктивність, однозначність, своєчасність, релевантність, пертинентність, актуальність), кількісних (повнота, достатність), ціннісних. Забезпечити стійке положення на ринку підприємству уможливлює така інформація: · адресна інформація · про безпеку у підприємницькій діяльності; · про законодавчі та нормативні документи; · про діяльність фірм і підприємств: · про виставки; · про ділову документацію; · про маркетингові дослідження; · про надійність зарубіжних партнерів; · про надійність вітчизняних партнерів; · про науково-технічні досягнення; · про покупців; · про репутацію партнерів; · про ціни; · про зовнішньоекономічну діяльність; · оцінка бізнес-проектів; · фінансова інформація. · інформація про джерела інформації: основні періодичні видання про інформаційний ринок; довідкові матеріали про інформаційний ринок; консультаційні і навчальні центри з інформації. Великі фірми, розробляючи структуру управління, виділяють як самостійний напрям «управління маркетингом», для якого створюють підрозділи збирання інформації, довідково-інформаційні служби дослідження ринку, підрозділи збуту, реклами, планування асортименту, які займаються збиранням інформації у формальних і неформальних джерелах. Підрозділи управління маркетингом реалізують завдання, які ґрунтуються на ІЗ: реклама товарів та послуг, дослідження споживчих властивостей товарів і їх конкурентоздатності, вивчення діяльності потенційних конкурентів тощо. Служби маркетингової інформації налагоджують обмін інформацією з ринком збуту, що забезпечує можливість підприємствам адаптуватись до зміни ринкових умов і досягати поставлених цілей. Маркетингова інформація відіграє суттєву роль у визначенні ринкової частки і ринкової позиції підприємства, у виявленні динаміки ринку. Від її повноти, достатності й якості залежить успіх або невдача фірми на ринку. З розвитком інформатизації бізнесу, особливо її технічної складової – комп’ютеризації, змінюється робоче місце працівників офісу – тепер їх оточують різні засоби інформатизації з новими можливостями. Широке впровадження інформаційних мереж забезпечує можливість підприємствам розширювати міжнародних економічних зв’язків, у зв’язку з чим інформаційним працівникам доводиться працювати у відкритому інформаційному просторі з різномовним текстом, переглядати великі масиви інформації, здійснювати їх перекладання і аналіз для виявлення тенденцій, закономірностей, створювати проблемно-орієнтовані бази даних. Сучасний бізнес зробив якісний крок у бік глобальної комп’ютеризованої комерції. За допомогою електронних технологій здійснюють ділові операції – встановлення контактів, укладання угод, комп’ютеризована торгівля товарами і послугами тощо. Все частіше джерелом аналітичної і оглядової бізнес-інформації стає мережа Інтернет. Всесвітня мережа надає бізнес-новини й аналітичну інформацію, містить довідники з правової інформації, відомості про підприємства, статистичні дані. Мережа надає сервіс у отриманні економічної інформації, даних про фінансовий ринок, фондовий і товарний ринки. Витрати, наприклад консалтингових фірм, на ІЗ при виконанні маркетингових досліджень того чи іншого сегменту ринку, становлять до 10% вартості проекту, при чому значних матеріальних і трудових ресурсів потребує збирання первинної інформації, яка є базою для проведення досліджень. Крім отримання інформації змережі Інтернет, підприємства широко використовують мережу для реклами та маркетингу. Завдання відбору інформації, її аналітичного опрацювання та систематизації для подання в мережі, підтримки її актуальності є завданням інформаційних працівників. Для позначення традиційної функції ІЗ системи управління сьогодні часто використовують термін «бізнес-розвідка» (business intelligence), або його еквівалент «конкурентна розвідка» (competitive intelligence), інтерес до яких спостерігається останніми роками у країнах близького і далекого зарубіжжя. Головним завданням бізнес-розвідки вважають підтримку оптимальних управлінських рішень шляхом забезпечення менеджерів вищого рівня інформацією, яка ґрунтується на результатах діяльності із збирання і аналітичного опрацювання даних про зовнішнє середовище, у якому діє структурна одиниця, для якої здійснюється бізнес-розвідка. Слово «бізнес» у цьому визначенні може трактуватись досить широко, оскільки функції бізнес-розвідки актуальні і для неприбуткових, наприклад, навчальних або наукових організацій. Основна відмінність бізнес-розвідки від промислового шпіонажу – пошук і отримання всієї необхідної інформації виключно законними методами. Читайте також:
|
||||||||
|