1. Формулювання змістовних висновків щодо існуючого стану предмета аналізу.
2. Визначення шляхів розв'язання проблем.
3. Розробка пропозицій та рекомендацій.
4. Прогнозування подальших дій.
Цей етап створює умови для узагальнення, висновків, прогнозу та моделювання майбутнього стану предмету аналізу. Вимоги до ПА:
1. Логічна послідовність.
2. Аргументованість.
3. Порівняння із попередніми даними.
4. Точність та об'єктивність оцінок.
5. Доказовість висновків.
6. Застосування наочного (таблиці, графіки, схеми тощо) та фактичного матеріалу (приклади, факти, цифри тощо).
7. Педагогічна обґрунтованість пропозицій та рекомендацій.
Типи аналізу:
Порівняльний — порівняння явищ, які мають однакову природу та спільні характеристики, риси, ознаки. Порівняння йде відповідно до умов та інших зовнішніх факторів. Наприклад, рівень успішності випускників за декілька років.
Кореляційний аналіз — встановлення залежності одних елементів системи від інших. Наприклад, рівень успішності учнів та рівень професіоналізму вчителів. '
Критичний аналіз— встановлення слабких сторін діяльності засобом оцінки якості в цілому та окремих її елементів. Наприклад, встановлення проблем у системі методичної роботи.
Детермінаційаналіз ґрунтується на встановленні та вивченні причинно-наслідкових зв'язків між явищами. Наприклад, виявлення причин низької успішності учнів 5-х класів (після переходу до школи IIступеня).