Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Крок 1. Усвідомлення керівником необхідності стратегічного розвитку організації та ініціювання цього процесу

«Початокнайважливіша частина роботи». (Платон) Хтось повинен першим ініціювати процес стратегічного роз­витку. Бажано, щоб у цьому відповідальність на себе взяв керівник організації, засвідчивши не тільки своє формальне, але й функціо­нальне лідерство.

Стратегічне планування потребує ефективного лідерства. Страте­гії — це низка ідей, концепцій, рішень, проектів, програм. їх доля, здійснення, залежить саме від лідерських позицій керівника. «Концеп­ції, процедури та засоби, що їх охоплює стратегічне планування, самі по собі не можуть мислити. Не можуть вони і надихати та мобілізувати до дії інших задля того, що найкраще для конкретної організації чи громади. Це можуть зробити тільки зацікавлені й самовіддані люди — провідники й послідовники» [57].

Лідери повинні розуміти контекст ситуації, усвідомлювати свою відповідальність та активізувати людей. Вміння зрозуміти кожну людину, поважати її позицію, думку — це основа лідерства. Найкращі лідери ті, які забезпечують інтелектуальне лідерство, що передбачає вміння аналізувати пропозиції та ідеї інших.

Стратегічне мислення за Генрі Мінцбергом — це погляд:

вперед

назад

зверху

вглиб

окрім того

по той бік

через

Цінності керівництвавизначаються як знання, уміння та переко­нання, які зумовлюють перевагу і конкретний вибір поведінки мене­джера.

Зовнішня система цінностей керівника визначається його осві­тою, уявленням про свою професію, місією та діяльністю організації, її історією та культурою, розумінням природи та важливості продуктів і послуг, які надає організація.

Внутрішні цінності керівника складаються із п'яти груп факторів:

а) досягнення (оволодіння професійними функціями);

б) економічні (матеріально-грошова допомога у відповідності із стандартами життя, відповідно до класу суспільства);

в) психологічний комфорт (кар'єра, статус, медичне страхування, пенсійний фонд);

г) благополуччя (здоров'я, безпека, багатство, освіта, повага);

д) моральні (справедливість, доброта, доброзичливість, порядність, толерантність).

Керівнику необхідно спочатку оперативно оцінити стан організації, готовність до стратегічних змін та висунути побажання щодо ідей та результатів стратегічного розвитку. Керівник повинен усвідомлювати, що успіхи завжди у певній мірі ілюзорні, а його адміністративний апарат не може ігнорувати можливості невдоволеності не тільки персоналу організації, а й користувачів послуг (замовників, стейкхолдерів).

Критерії ефективності адміністратори (Осборн та Геблер):

1. Стимулювати до дій.

2. Належати громаді.

3. Бути конкурентоспроможним.

4. Орієнтуватися на місію.

5. Орієнтуватися на клієнта.

6. Бути підприємливим.

7. Бути завбачливими.

8. Орієнтуватися на ринок.

9. Бути децентралізованим.

Доцільно зробити процес стратегічного розвитку офіційним та легі­тимним. Відтак керівник повинен запропонувати перший склад робочої групи, яка була б командою. Коли з'являються сумніви щодо стану організації, шляхів її розвитку, актуальності результатів та досягнень, необхідно організувати їх обговорення. Як казав Гюберт Гемфрі: «Коли маєш сумніви, говори».


Читайте також:

  1. CMM. Модель технологічної зрілості. Зрілі і незрілі організації.
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. II. Права та обов'язки адміністрації організації, що проводить туристську подорож
  5. III. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
  6. III. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
  7. III.Цілі розвитку особистості
  8. III.Цілі розвитку особистості
  9. III.Цілі розвитку особистості
  10. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  11. IV. План навчального процесу.
  12. IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.




Переглядів: 414

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Логічна структура розробки програми | Концепції управління стратегіями організації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.