Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Єдина система класифікації та кодування. Категорії класифікаторів

Розрізняють два методи класифікації — ієрархічний і фасетний.

Ієрархічний метод класифікації це послідовний поділ множини об'єктів на підлеглі класифікаційні угруповання. і Переваги: логічність побудови, чіткість визначення ознак, ве­ликий обсяг Інформації, зручність використання. Недоліки: жорстка структура, брак резервного обсягу..

Фасетний метод класифікації паралельний поділ множини об'єктів на незалежні класифікаційні угруповання. Фасет набір значень однієї ознаки класифікації.Фасетивзаємно незалежні. Кожний об'єкт може одночасно входитив різнікласифікаційні угруповання. Переваги: гнучкість структури (пристосування до змін узадачах), дає можливість вводити нові фасети чи видаляти старі. Недоліки: недостатньо повне використання обсягу.

Кодування — процес присвоєння умовного позначення різні позиціям номенклатури.

Код — це знак чи сукупність знаків, прийнятих для позначення класифікаційного угруповання чи об'єкта класифікації.

Для кодування інформації в інформаційних системах застосовують порядковий, серійно-порядковий, послідовний та паралельний методи кодування.

Порядковий метод кодування — найпростіший інайпоширеніший. Побудова кодів виконується в міру зростання абоспадання ознак без пропуску номерів.

Серійно-порядковий метод кодування на кожну групу ознак Має серію порядкових номерів із резервом номерів.

Послідовний метод кодування передбачає виокремлення певних розрядів коду під певні ознаки.

Паралельний метод кодування теж передбачає виокремлення розрядів, але значення ознака записаної на будь-якому розряді коду, не залежить від значення ознак, записаних на інших роз­рядах.

Після присвоєння кодів створюється класифікатор.

Класифікатор — це систематизоване зібрання однорідних на­йменувань та їх кодових позначень.

Єдина система класифікації та кодування — це комплекс взаємопов”язаних класифікаторів техніко-економічної інформа­ції, пристосованих до оброблення засобами обчислювальної тех­ніки з автоматизованою системою ведення цих класифікаторів.

Результатом робіт із класифікації та кодування є розроблення класифікаторів за типом об'єктів і категоріями.

Держстандартом допускається використання класифікаторів таких видів:

Ø загальнодержавні (державні) класифікатори;

Ø міжгалузеві класифікатори;

Ø галузеві класифікатори;

Ø класифікатори підприємств (локальні).

Наведемо перелік основних загальнодержавних та галузевих класифікаторів:

СПАТО — система позначень автономій, територій, областей;

УКФВ — український класифікатор форм власності;

ЄДРПОУ — єдиний державний реєстр підприємств, організацій України

УКВ — український класифікатор валют; УКП — український класифікатор продукції;

КОВ — класифікатор одиниць виміру; УСГК— українська стандартна галузева класифікація ;

УБК — українська бюджетна класифікація; КВПП — класифікатор видів платників податків;

КБУ — класифікатор банківських установ; УКОЗ — український класифікатор основних засобів;


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. Gigabit Ethernet на витій парі категорії 5
  3. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  4. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  5. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  6. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  9. VI. Узагальнення та систематизація знань
  10. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  11. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  12. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру




Переглядів: 1448

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Структура, форми подання та відображення економічної інформації | Характеристика поза машинної інформаційної бази

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.