Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Раціональні дроби(означення).Прості раціональні дроби та їх інтегрування.

Раціональним дробом наз. ф-ція R(x) представлена у вигляді Pm(x)/Qn(x), де Pm(x) і Qn(x) - многочлени з дійсними коефіцієнтами.

Раціональний дріб наз.правильним, якщо m<n,тобто степінь чисельника менша степені знаменника неправильний, якщо m=>n.

Найпростішими дробами є дроби виду: І.М/x-a; II.M/(x-a)r,де к>1; III/ Mx+N/(x2+px+q), p2/4-q<(D<0); IV. Mx+N/(x2+px+q)k, (k=>2) (D<0).

Інтегруючи найпростіші дроби одержимо:

І: ∫ M/(x-a)dx = M∫dx/(x-a)={x-a; dx=dt}=M∫dt/t =M ln(t) +C = M ln (x-a) +C;

II: ∫M/(x-a)kdx=M∫dx/(x-a)k={x-a=t;dx=dt}=M∫dt/tk=M∫t-kdt=Mt-k+1/-k+1+c=M/-(k-1)(k-a)k-1+c

III: ∫Mx+n/a2+bx+c dx=∫(M/2a(2ax+b)+N-Mb/2a)/ax2+bx+c dx=M/2a∫2ax+b/ax2+bx+c dx+(N-Mb/2a) ∫dx/ ax2+bx+c=M/2a lnI ax2+bx+c I+( N- Mb/2a).

Розклад правильного раціонального дробу на прості(схема інтегрування найпростіших дробів)

Для інтегрування рац. дробів де Pm(x) Qn(x) є многочлени з дійсними коефіцієнтами виконують 3 пункти

1).у випадку , якщо дріб неправильний його представляють у вигляді алгебраїчної суми многочленів і правильного дробу

m>n R(x)=Rm(x)/Qn(x)=M(x)+P(x)/Qn(x)

2) Правильний залишковий дріб розкладають на найпростіші дроби.Для цього знаходять корені знаменника з р-ня Q(x)=0 і розкладають знаменник Q(x) на множники.При цьому можливі 3 випадки:

a)Q(x)=0 має лише прості дійсні корені x 1не=x2 не=x 3не =xn

Qn(x)=(x-x1)(x-x2)….(x-xn)

А правильний залишковий дріб P(x)/Qn(x) розк. на суму найпростіших дробів 1 типу P(x)/Qn(x)=A1/(x-x1)+A2(x-x2)+……+An/x-xn

б)корені знаменника дійсні, при чому деякі з них кратні

в)серед коренів знаменника є прості, кратні і комплексні (мі, що не повторюються, тобто різні)

3)Знах. інтеграли від виділеної частини і всіх найпростіших дробів методами, які розглянуто вище, а потім результати складають.

Інтеграли від ірраціональних ф-цій

Не від всякої іррац. Ф-ції інтеграл можна виразити через елементарні ф-ції.Розглянемо ті іррац. ф-ції інтеграли від яких за доп. підстановок зводяться до інтегралів від рац. ф-цій, а значить до кінця інтегруються

∫R(x,xm/n…….xr/s)dx

Над величинами x, xm/n , xr/s виконується тільки рац. операції (піднесення до степеня, множення на число,додавання, віднімання і ділення).Нехай К – спільний знаменник дробів.Зробимо підстановку

x=tk dx=ktk-1dt

Тоді, кожна дробова степінь х виразиться через цілий степінь t і отже підінтегральна ф-ція перетвориться на раціональну ф-цію від t, а значить до кінця буде інтегруватися.

Розглянемо інтеграл виду

∫R(x(ax+b/cx+a)m/n,…..(ax+b/cx+a)r/s)dx

Цей інтеграл зводиться до інтегралу рац. ф-ції за доп. перестановки ax+b,cx+d=tk,де л спільний знаменник дробів m/n і т.д.


Читайте також:

  1. Безпосереднє інтегрування. Внесення сталої, змінної або функції під знак диференціалу
  2. Десяткові дроби, їх порівняння, операції над ними. Перетворення десяткових дробів у звичайні та звичайних у десяткові.
  3. Додатні ірраціональні числа. Невід’ємні дійсні числа.
  4. Додатні раціональні числа як нескінченні періодичні десяткові дроби. Чисті та мішані періодичні дроби та їх перетворення у звичайні.
  5. Дроби та їх властивості
  6. Дробильно-сортувальні установки
  7. Дробові числа. Звичайні дроби
  8. Дробові числа. Звичайні дроби
  9. Звичайні та десяткові дроби
  10. Лекція 11. Формування початкових уявлень про дроби в початковому курсі математики
  11. Методи інтегрування.
  12. Наука, практика, раціональність




Переглядів: 2629

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Інтегрування ф-цій, що містять квадратний тричлена | Інтегрування деяких класів тригонометричних функцій.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.