Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Порівняння людської і штучної компетентності

Основні категорії, ключові поняття та визначення теми.

Генетичний алгоритм (genetic algorithm) – еволюційний алгоритм пошуку, що використовується для вирішення задач оптимізації і моделювання шляхом послідовного підбору, комбінування і варіації параметрів, що шукають, з використанням механізмів, які нагадують біологічну еволюцію.

Компетентність – наявність знань, навичок та вмінь в певній предметній області.

Нейрокомп'ютер – це обчислювальна система, алгоритм роботи якої представлений логічною мережею елементів приватного виду - нейронів, з повною відмовою від булевих елементів типу І, АБО, НІ.

Нечітка логіка (fuzzy logic) - це математична наука, яка є розширенням класичної (булевої) логіки і заснована на концепції часткової правди - правди, що знаходиться десь посередині між "є" і "немає".

Персептро́н (перцептро́н) – математична та комп'ютерна модель сприйняття інформації мозком (кібернетична модель мозку), запропонована Френком Розенблатом в 1957 році і реалізована у вигляді електронної машини «Марк-1».

Системи штучного інтелекту (Artificial Intelligence Systems - АІS) – системи, що виконують властиві людині інтелектуальні дії, пов'язані з сприйманням та обробкою знань, міркуванням і відповідним спілкуванням.

Структурно-динамічна модель – модель, яка представляє об΄єкт як систему зі своїм устроєм і механізмом функціонування, у якій відбуваються зміни через виникнення подій у часі або рух об'єктів у просторі.

Теорія нечітких множин – дозволяє описувати нечіткі поняття і знання,оперувати цими знаннями і робити нечіткі висновки.

Штучні нейронні мережі (аrtificial neural networks) – математичні моделі, а також їх програмна та апаратна реалізація, побудовані за принципом функціонування біологічних нейронних мереж – мереж нервових клітин живого організму.

Штучний нейрон – вузол штучної нейронної мережі, який є спрощеною моделлю природного нейрону і представляє собою деяку нелінійну функцію (функцію активації) від єдиного аргументу – лінійної комбінації всіх вхідних сигналів.

 

10.4. Текст лекції.

Системи штучного інтелекту (СШІ) (Artificial Intelligence Systems - АІS) – системи, що виконують властиві людині інтелектуальні дії, пов'язані з сприйманням та обробкою знань, міркуванням і відповідним спілкуванням (гра в шахи, створення музики, віршів, проектування складних систем) (розвиток сучасних СШІ розпочався в 50-х рр. 20 ст.).

Порівняння людської і штучної компетентності наведено в табл. 10.1.

Таблиця 10.1

Людська компетентність Штучна компетентність
Переваги
Нестійка Постійна
Важко передається Легко передається
Важко документується Легко документується
Непередбачувана Стійка
Дорога Прийнятна за витратами
Недоліки
Творча Запрограмована
Пристосовується Має потребу в підказці
Використовує чуттєве сприйняття Використовує символьне введення
Широка за охопленням Вузькоспрямована
Використовує загальнодоступні знання (здоровий глузд) Використовує спеціалізовані знання

 

Основні властивості СШІ:

1. Здатність до навчання – після отримання вхідних сигналів системи можуть самоналаштовуватись, забезпечуючи потім реакцію (вихід) з необхідною точністю.

2. Здатність до адаптації – система швидко налаштовує свої параметри під умови змінного навколишнього середовища.

3. Гнучкість – система здійснює узагальнення на основі неповних, нечітких і неточних даних.

4. Прозорість тлумачення (пояснення) – система надає видобуті з даних знання у зрозумілому для користувача вигляді.

5. Здатність відкривати нове – система виявляє раніше не відомі, сховані зв'язки і відношення у великих масивах числової і текстової інформації.

Основні моделі, які використовуються в СШІ:

1. Нейронні мережі – надають простий спосіб моделювання складних нелінійних функцій для розв’язання прогнозних і діагностичних бізнес-задач.

2. Генетичні алгоритми – здатні апроксимувати складні зв’язки у множинах неповних даних, знаходити оптимальне розв’язання в комплексних бізнес-задачах.

3. Нечіткі множини – дозволяють кількісно кодувати якісну інформацію.

4. Динамічні структурні моделі – дозволяють імітувати основні функції менеджменту.

Місце СШІ у складі ІС управління організацією наводиться в табл. 10.2.

Таблиця 10.2


Читайте також:

  1. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  2. Асимптотичний підхід до порівняння оцінок
  3. Безпека життєдіяльності людини – найважливіше завдання людської цивілізації
  4. Бюджетний контроль - це порівняння показників бюджету зі звітом за від­повідний період часу.
  5. Виникнення людської свідомості. Мова і свідомість.
  6. Відображення у навчальній програмі предмета «Я у світі» загальнокультурної компетентності
  7. Відображення у навчальній програмі предмета «Я у світі» складових загальнокультурної компетентності
  8. Вплив людської діяльності на збереження рослинного і тваринного світу
  9. Де задана величина границі допустимого відхилення компетентності експерта з номером від максимальної.
  10. Десяткові дроби, їх порівняння, операції над ними. Перетворення десяткових дробів у звичайні та звичайних у десяткові.
  11. Електроди порівняння в методі потенціометрії
  12. Задаючі пристрої і елементи порівняння. Задаючі пристрої розімкнутих систем керування. Задаючі пристрої замкнутих систем керування. Мікропроцесори, контролери та логічні елементи.




Переглядів: 954

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мета та завдання лекції. | Основні напрямки застосування СШІ в управлінні організацією

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.