МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Завдання 5. Засвоєння калькулювання продукції (робіт, послуг) за змінними витратамиМета –здобути навички калькулювання за змінними витратами Вправа 1. Визначити фінансовий результат ДП «Еліта», що займається вирощуванням та реалізацією зернових, за методами директ-костингу та повної собівартості продукції на підставі таких даних:
Таблиця 4.1 Вирощування та реалізація зернових в ДП «Еліта»
Відповідь оформити у вигляді табл. 4.2, 4.3. Зробити висновки стосовно доцільності застосування того чи іншого методу. Таблиця 4.2 Звіт про прибуток (система калькулювання повних витрат) грн.
Таблиця 4.3 Звіт про прибуток (система калькулювання змінних витрат) , грн.
Пояснення. Задача ґрунтується на визначенні методики калькулювання собівартості продукції на основі повних та змінних витрат. Вправа 2. Підприємство «Смак» протягом місяця виробляє і продає три види ковбасних виробів: напівкопчена ковбаса «Краківська» варена ковбаса «Лікарська» та сосиски «Дитячі», за таких умов:
Використовуючи метод директ-костинг: 1) розрахувати нижню межу ціни кожного виробу; 2) визначити фінансовий результат від реалізації продукції методами повних витрат та директ-костингу; 3) сформулювати управлінське рішення стосовно виробництва даних видів продукції на основі проведених розрахунків. Пояснення. Перший етап розв'язання задачі ґрунтується на рівнянні: (Ціна х Обсяг продажу) = (Змінні витрати х Обсяг продажу) + Постійні витрати. Для розв'язання другого етапу задачі скористайтеся поясненням до задачі 1.
Вправа 3. Використовуючи метод розвинутого директ-костингу, визначити: а) маржинальний дохід по виробу; б) маржинальний дохід по підприємству; в) чистий дохід підприємства. Вихідні дані такі (грн): Виручка від реалізації 92160 Амортизація обладнання та приміщення цеху 4160 Сировина та основні матеріали 25410 Заробітна плата виробничих працівників 14410 Витрати на освітлення та опалення цеху 10280 Електроенергія на технологічні потреби 8600 Поточний ремонт обладнання 3720 Витрати на рекламу та реалізацію продукції 3200 Адміністративні витрати 2600 Пояснення. Для розв'язання задачі слід скористатися методикою ступеневого покриття постійних витрат у сумі маржинального доходу.
Вправа 4. Визначити оптимальну комбінацію виробництва та реалізації двох видів біологічних добавок для відгодівлі свиней в ПП «Заграй», якщо є така інформація стосовно витрат та доходів:
Пояснення. Для розв'язання задачі потрібно скористатися формулою маржинального доходу на одну зведену одиницю продукції: n МД = ∑ МДі х SMi n-1 де МДі – маржинальний дохід на одиницю і-го виробу; SMi – питома вага і-го виробу в загальному обсязі реалізації.
Вправа 5. На основі наведених даних визначити невідомі показники, використовуючи рівняння «точки беззбитковості».
За кожним з показників навести формули розрахунків і прокоментувати результати розрахунків.
Вправа 6. ДП «Агрономія» вирощує п'ять сортів озимої пшениці: Юна, Одеська 265, Струмок, Ніконія, Селянка. На підставі інформації, отриманої в системі обліку повних та неповних витрат, зробити пропозиції щодо оновлення сортів за таких умов:
Постійні витрати розподіляються між сортами озимої пшениці наступним чином:
Визначити: - фінансовий результат по кожному виробу за допомогою методу обліку повних та неповних витрат; - зробити пропозиції щодо розміру загального фінансового результату за оптимізації асортименту сортів.
Вправа 7. ПП «Шпик» займається виробництвом свинини, яку реалізує за ціною 45 грн за кілограм. При цьому: змінні витрати на 1 кг — 20 грн, загальні постійні витрати — 5000 грн. Визначити: 1) точку беззбитковості (у натуральних одиницях та у грошовому виразі); 2) обсяг реалізації, необхідний для отримання прибутку в розмірі 8000 грн; 3) який прибуток отримає підприємство за обсягу реалізації 180 000 грн; По кожному пункту навести формули розрахунків і прокоментувати отримані результати.
Питання для самоконтролю: 1. Що таке маржинальний дохід? Коли він виникає? 2. Чим відрізняються звіти про фінансові результати, складені за системою змінний витрат та за системою повних витрат? 3. У чому вади і переваги системи калькулювання за змінними витратами? 4. Які існують моделі калькулювання змінних витрат?
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|