Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Навчання учнів самостійно займатися фізичними вправами.

Результати аналізу передової практики шкіл та чи­сленних наукових досліджень свідчать, що процес форму­вання в учнів потреби у фізичному самовдосконаленні складається з ряду взаємопов'язаних напрямів:

— виховання позитивного ставлення та інтересу до занять фізичними вправами;

— озброєння школярів спеціальними знаннями і вироб­лення на їхній основі переконань у необхідності система­тичних занять фізичною культурою;

— формування відповідних умінь і навичок;

— залучення учнів до щоденних занять фізичною куль­турою.

Розглянемо кожен напрям окремо, пам'ятаючії при цьо­му, .що всі вони реалізуються в тісному взаємозв'язку, в єдиному навчально-виховному процесі.

1. Виховання інтересу до занять

Ряд позицій, що торкаються цього питання, уже розглянуті нами при характеристиці завдань уроку. Так, педагогу слід: точно і доступно пояснити учням значення і зміст занять; у завдання вкладати особистий інтерес учня, і давати йому змогу відчути результати його діяльності; доводити одночасно до свідомості дітей необхідність тривало і наполегливо працювати для досягнення результатів. Пам'ятаймо, що діти позитивно ставляться до тієї люди­ни, спілкування і взаємодія з якою викликала в них по­зитивні переживання і принесла радість. При негативних емоціях учні свідомо чи підсвідомо шукають можливості уникнути зустрічі з явищами, процесами, людьми, які ко­лись принесли їм неприємні переживання: не приходять на зустрічі, ухиляються від виконання обов'язків, пропуска­ють заняття.

Потенційні можливості формування позитивних пере­живань приховані в самому процесі навчання. Джерелом радісних переживань є сам вчитель: він випромінює енер­гію, бажання працювати. Вказівки вчителя, його заува­ження, розпорядження, команди, сигнали можуть звучати енергійно або в'яло, мажорно або індиферентно, і від цьо­го залежить не тільки настрій, а й результати дітей.

Уміння вчителя всіх бачити, його дотепність і веселість посилює задоволення від спілкування з ним. Так, школярі закохуються передусім у вчителя, а вже потім — в його предмет.

Основним джерелом радості на уроці врешті-решт по­винен стати сам процес навчання, подолання труднощів, опанування знань, розвиток здібностей і якостей школяра. Пробудженню інтересу до занять фізичними вправами сприяють також задовільне проведення всіх форм занять у школі, оснащення і естетичне оформлення матеріально спортивної бази, посильні завдання, що забезпечують ус­пішність процесу навчання. Так, результати наукових до­сліджень свідчать, що комплексне використання звукових ТЗН (музика зі словесним поясненням, грамзапис, магніт­ний запис, метроном) скорочує час, необхідний для засво­єння вправ навчальної програми на 45 %, при цьому в 2- 2,5 раза збільшується рухова активність учнів.

Формування у дітей інтересу до занять залежить від атмосфери, яка панує в колективі вчителів. У цьому плані важливу роль відіграє особистий приклад, передусім вчи­телів фізичної культури, класних керівників, вчителів по­чаткових класів. Хорошим прикладом для учнів є активні заняття фізичними вправами вчителів інших предметів та керівників школи.

Велике значення при формуванні інтересу школярів до систематичних занять фізичною культурою мають узгод­жені дії школи і сім'ї. Значним мотивом для активізації батьків є оздоровчий вплив занять фізичними вправами на дитячий організм.


Читайте також:

  1. I. Актуалізація знань учнів
  2. I. Контроль і закріплення знань учнів
  3. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  4. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  5. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  6. II. Розвиток математичних знань учнів.
  7. II. Розвиток математичних умінь учнів
  8. II. Розвиток математичних умінь учнів
  9. II. Розвиток математичних умінь учнів
  10. II. Розвиток математичних умінь учнів
  11. III. Актуалізація опорних знань учнів.
  12. III. Розвиток математичних умінь учнів




Переглядів: 665

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Озброєння школярів знаннями, формування переконань

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.