Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завдання 3.

Після смерті Маленка до його дочки Івасюк звернулась організація з позовом до суду, в якому просила визнати право на спадщину за заповітом, який був складений Маленком у формі листа до друзів. В цьому листі Маленко вказував, що своє майно залишає побудованій на його гроші бібліотеці в селі, де він народився. Цей лист, на думку позивача, є заповітом померлого, якому повинна бути надана юридична сила. Івасюк позову не визнала і вказала, що, оскільки нотаріально посвідченого заповіту немає, лист його замінити не може.

Завдання 4.

Михайлов, Іванова і Сизова звернулись до суду з позовом до Захарова про визнання частково недійсним свідоцтва про право на спадщину, яке було видане відповідно до заповіту Сіренка на ім'я відповідача. Одночасно позивачі прохали визнати за кожним з них право власності в порядку спадкоємства на 1/4 частину дому. Позивачі посилались на те, що в заповіті спадкодавець розпорядився на випадок смерті тільки відносно грошового вкладу, але нотаріальна контора помилково видала Захарову свідоцтво про право спадкоємства на все майно, в тому числі і на дім.

В судовому засіданні нотаріус Айматова пояснила, що вона складала текст двох заповітів і згідно з першим спадкодавець нібито залишив будинок, який належав йому, в рівних частинах Захарову, Івановій та Сизовій. На прохання спадкодавця був складений ще один заповіт про залишення грошового внеску Захарову. Але текст цього заповіту був викладений не зовсім зрозуміло, тому вона після смерті спадкодавця зробила напис на першому заповіті, що він не скасований і не змінений. Однак, як видно із другого заповіту, все майно і грошовий внесок були залишені тільки Захарову.

Як треба вирішити справу? Яким чином відбувається складання та зміна заповіту? Чи можна оспорювати заповіт показаннями свідків?

 

Завдання 5

Гр. Ш. видала своєму чоловікові розписку про те, що під час складання заповіту вона вчинить пряму вказівку про усунення від спадщини її сина гр. Л.

Після смерті гр. Ш. з’ясувалося, що у заповіті її син вказаний спадкоємцем. Більш того, гр. Ш. передала йому за заповітом належне їй цінне майно (квартиру, гараж). Чоловік померлої гр. Ш. звернувся до нотаріуса з питанням оформлення спадщини на його користь.

Чи може нотаріус видати свідоцтво про право на спадщину чоловікові гр. Ш., усунувши гр. Л. від спадщини, згідно поданих документів, чи навпаки свідоцтво про право на спадщину буде видане за заповітом на ім’я гр. Л.?

Завдання 6

У січні 2004 року подружжя П. склало спільний заповіт щодо майна, яке належало їм на праві спільної сумісної власності, на користь громадянина У. В лютому 2004 року один з подружжя П. помер. Спадкоємець У. за заповітом звернувся до нотаріальної контори з заявою про прийняття спадщини, та видачу йому свідоцтва про право на спадщину за заповітом. Нотаріусом у видачі свідоцтва було відмовлено. Чи правомірні дії нотаріуса?

 

Уміння, які мають бути вироблені, та навички, які мають бути напрацьовані під час заняття: орієнтуватися в чинному цивільному законодавстві щодо регулювання цивільних правовідносин; аналізувати юридичні факти, які є підставами зміни та припинення цивільних правовідносин; правильно застосовувати норми цивільного права до конкретних життєвих ситуацій.

Перелік процесуальних та службових документів, які складаються під час вивчення теми:відзив на позовну заяву.

Рекомендована література до Теми 18: 1.1.; 1.3.2.;2.2.-2.5.; 2.9.; 2.11.;2.12.; 3.4.; 3.5.; 3.9.; 3.13.; 4.1.-4.22.; 5.1.; 5.9.; 5.12.; 5.19.; 5.24.; 5.33.; 5.37.; 5.47.; 5.49.

 


7. Завдання для самостійної роботи


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Завдання на проект.
  4. II. Перевірка домашнього завдання.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 808

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання 1 | ТЕМА 1. Цивільне право в системі права України. Цивільне право як наука і навчальна дисципліна.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.