МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Мета та завданняМетою впровадження КМСОНП є підвищення якості вищої освіти фахівців і забезпечення на цій основі конкурентоспроможності випускників та престижу української вищої освіти у світовому освітньому просторі. Основними завданнями КМСОНП є: · адаптація ідей ECTS до системи вищої освіти України для забезпечення мобільності студентів у процесі навчання та гнучкості підготовки фахівців, враховуючи швидкозмінні вимоги національного та міжнародного ринків праці; · забезпечення можливості навчання студентові за індивідуальною варіативною частиною освітньо-професійної програми, що сформована за вимогами замовників та побажаннями студента і сприяє його саморозвитку і відповідно підготовці до життя у вільному демократичному суспільстві; · стимулювання учасників навчального процесу з метою досягнення високої якості вищої освіти; · унормування порядку надання можливості студенту отримання професійних кваліфікацій відповідно до ринку праці. Головною метою модульного навчання є така зміна організаційних умов педагогічного процесу у ВНЗ, яка забезпечує суттєву його демократизацію, створює умови для дійсної зміни ролі і місця студента, перетворює його на суб’єкта процесу навчання. Суть модульного навчання полягає в самостійній роботі студента за запропонованою йому навчальною програмою, яка включає в себе: - цільовий план дій; - банк інформації; - методичне керівництво процесом досягнення висунутих дидактичних цілей. Функції педагога коливаються у модульному навчанні від інформаційно-контролюючої до консультативно-координуючої. Теорія модульного навчання базується на специфічних принципах: модульності, дієвості, гнучкості, усвідомленості перспективи, паритетності, різнобічності методичного консультування. Поняття «модуль» розглядається у двох аспектах: навчальний модуль (НМ) та дидактичний модуль (ДМ). Зокрема, ДМ – це 1) відносно самостійна частина навчального процесу, яка містить насамперед одне або кілька близьких за змістом і фундаментальних за значенням понять, законів, принципів (А.Алексюк); 2) логічно завершена частина теоретичних і логічних знань з даної навчальної дисципліни, яка адаптована до індивідуальних особливостей тих, хто навчається (П.Сікорський). НМ – розглядається як: 1) логічна і допустима частка роботи у рамках теоретичного чи виробничого навчання, навчання професій або сфери трудової діяльності з чітко вираженим початком та кінцем, що вже в подальшому є неподільним на менші частини (Л.Старовойт); 2)одиниця зміцсту навчання, створена і дидактично опрацьована для досягнення певного рівня знань, умінь і навичок встановленого цільовою програмою дій і оснащення засобами контролю на вході і виході (Т.Царегородцева). Структура навчального модуля може бути орієнтовно такою: - коротка характеристика програмних завдань з кожної теми модуля; - основні теоретичні положення, варті особливої уваги при поясненні навчального матеріалу; - вимоги до виконання самостійних завдань; - методичні поради та критерії, за якими оцінюється їх виконання. Структура НМ містить декілька інформаційних блоків, пов’язаних між собою за змістом: блок входу, теоретичний блок, практичний блок, діагностичний блок, блок виходу. Блок входу – тема і мета, перелік знань, умінь і навичок, якими повинен оволодіти студент у процесі вивчення даного НМ. Теоретичний блок – лекційний курс, завдання для самостійної роботи, перелік основної та допоміжної літератури. Практичний блок складається з тематики семінарських, практичних та індивідуальних завдань, завдань для виконання під час практики. Діагностичний блок – система контрольних запитань для здійснення контролю як викладачем, так і самоконтролю і взаємного контролю, містить тестові завдання різних рівнів складності. Блок виходу включає критерії оцінювання отриманих результатів, досягнутих у процесі роботи над даним модулем. Модульна організація навчального процесу не є механічним перенесенням розділів програми до навчальних модулів, оскільки вимагає глибокої аналітико-логічної роботи над змістовим наповненням дисципліни, структурування її як системи, а не вільного добору наукової інформації. Основне завдання НМ полягає не лише в передачі інформації, а й у формуванні способів її практичного застосування. Таким чином процес навчання складається з неперервного циклу теоретичних і практичних занять з окремих курсів, організації та проведення практики, самостійної роботи студентів.На сучасному етапі модульне навчання є одним з найбільш цілісних і системних підходів до процесу навчання. Структурно-логічна схема спеціальності є алгоритмом реалізації навчального плану та освітньо-професійної програми для формування у випускників знань та умінь, передбачених кваліфікаційною характеристикою молодшого спеціаліста, бакалавра, спеціаліста та магістра. Вона призначена для визначення та формування цілей і задач навчання студентів у кожному семестрі, на кожному курсі шляхом конкретизації кінцевої мети навчання; розробки логічної послідовності вивчення дисципліни за часом; створення раціональної структури навчального процесу на весь період навчання з урахуванням складності і змісту дисципліни; оптимізації навантаження професорсько-викладацького складу тощо. Схема забезпечує можливість зробити систему організації навчального процесу більш гнучкішою та об’єктивнішою, вказує шляхи відшукання резервів покращення професійних якостей фахівця. При її розробці необхідно враховувати поділ навчального матеріалу не лише на блоки і їх наповнення відповідно до ОКХ і ОПП, але й специфіку кредитно-модульної системи навчання, розподіл унормованої кількості кредитів ESTC на навчальні (змістовних) модулі, систему контрольних заходів. Від якості розробки (структурно-логічні схеми вищі навчальні заклади складають самі) в значній мірі залежить ефективність підготовки фахівців. Читайте також:
|
||||||||
|