Методика проведення хронометражу уроку фізичної культури
Хронометраж уроку дає можливість визначити раціональний розподіл часу по частинах, окремих вправах і завданнях, розкрити послідовність чергування необхідної роботи і відпочинку, а також дати уявлення про загальну і моторну щільність уроку.
Загальною щільністю уроку називається відношення часу, використаного педагогічно виправданого, до всієї тривалості уроку. Моторна щільність уроку – це відношення часу, що затрачується безпосередньо на виконання фізичних вправ, до всієї тривалості уроку. Необхідно підготувати відомість обліку хронометражу уроку.
Розділи, які повинні хронометруватися:
1.Частини уроку.
2.Зміст діяльності учнів.
3.Час початку і закінчення діяльності учня.
4. Слухання вчителя, показ, обдумування завдань і т.д.
5. Виконання завдань.
6. Очікування чергового виконання завдань.
7. Підготовка місця занять, інвентарю і його прибирання.
До нераціонально використаного часу уроку відносяться:
- нераціональне шикування і перешикування учнів;
- незавчасна підготовка місць до занять вчителем;
- тривале очікування черги виконання вправ учнями через нестачу обладнання;
- невідповідна дисципліна на уроці;
- передчасне закінчення уроку через дисципліну учнів;
- втрата часу через спізнення вчителя на урок.
Загальна щільність уроку розраховується по формулі:
час, витрачений на педагогічно-виправдані дії
x 100%
час усього уроку
ЗЩУ =
За відсутності простоїв ЗЩУ становить 100%.
Моторна щільність уроку розраховується по формулі:
час, витрачений на виконання вправ
x 100%
час усього уроку
МЩУ=
Оцінка показника ЗАГАЛЬНОЇ ЩІЛЬНОСТІ УРОКУ:
Відмінно – 95-100%
Добре – 85-94%
Задовільно – 75-84%
Оцінка показника МОТОРНОЇ ЩІЛЬНОСТІ різних видів уроків фізичної культури: