Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття про шкідливу хімічну речовину. Сучасні класифікації шкідливих хімічних речовин

На сьогоднішній день відомо понад 5 млн. хімічних сполук і сумішей, які забруднюють довкілля. Все більше мегаполісів та порівняно невеликих промислових міст охоплені смогом внаслідок накопичення великої кількості токсичних хімічних речовин у приземному шарі атмосфери. Виділяють 2 типи смогу: “чорний” токсичний туман Лондонського типу (виникає при низьких температурах, підвищеній вологості, основою є двоокис сірки та сажа) та “білий” фотохімічний смог Лос-Анджелеського типу (виникає при високих температурах, низькій або помірній вологості, основою є двоокис азоту та сітчастий ангідрид).

Шкідлива хімічна речовина – це речовина хімічної природи, яка при контакті з організмом може викликати відхилення у стані здоров’я людини, як одразу після контакту, так і у віддалені періоди життя людини і навіть у її нащадків.

Класифікація шкідливих хімічних речовин:

1. За агрегатним станом в повітряному середовищі: гази, пари, рідкі аерозолі, тверді аерозолі.

2. За хімічною будовою: органічні, неорганічні, елементоорганічні.

3. За шляхами надходження в організм: через дихальні шляхи, шлунково-кишковий тракт, шкіру.

4. За характером дії на організм: подразнюючі, загальнотоксичні, сенсибілізуючі, канцерогенні, мутагенні, тератогенні.

5. За переважним ушкодженням органів і систем: нейротропні, кардіотоксичні, пневмотропні, гепатотропні, нефротропні, гематотропні, дермотропні, політропні.

6. За ступенем токсичності: надзвичайно токсичні (ГДК у повітрі менше 0,1 мг/м3 ), високотоксичні (ГДК 0,1 – 1,0 мг/м3), помірно токсичні (ГДК 1,0 – 10,0 мг/м3), малотоксичні (ГДК понад 10,0 мг/м3).

7. За ступенем небезпеки: надзвичайно небезпечні, високонебезпечні, помірно небезпечні, малонебезпечні.

Хімічні речовини можуть справляти на організм роздільний (ізольований), комбінований, поєднаний та комплексний вплив. Роздільний вплив відрізняється наявністю дії однієї речовини на організм людини. Комбінований впливявляє собою спільну дію декількох чинників однієї природи (наприклад, декількох промислових отрут), поєднаний вплив характеризується наявністю сумісної дії чинників різної природи (наприклад, фізичних та хімічних), комплексний вплив визначається наявністю різних шляхів надходження шкідливих речовин в організм людини (наприклад, через шлунково-кишковий тракт та шкіру).

Крім того, одна хімічна речовина може як підсилювати вплив іншої при комбінованій дії подвоюючи ефект (сумація або адитивність – 1+1=2), збільшуючи його в декілька разів (потенціювання або синергізм – 1+1=3), так і зменшувати очікуваний ефект (антагонізм – 1+1=0,5).

Виділення отрут із організму відбувається через легені, нирки, травний канал, шкіру, потові та сальні залози, молочні залози із молоком.

Багато хімічних речовин здатні накопичуватися в організмі – ефект кумуляції. Зокрема матеріальна кумуляція характеризується тим, що хімічні речовини накопичуються і тісно зв’язуються із тканинами, відмітною рисою функціональної кумуляції є той факт, що речовини не спричинюють будь-яких незворотних змін у тканинах.

Зрештою, необхідно виділити ефект адаптація, що полягає у зниженні чутливості до токсичної хімічної речовини унаслідок систематичного потрапляння її в організм. Іншими словами, це звикання до отрути.


Читайте також:

  1. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. IV. Запасні речовини
  4. L2.T4. Транспортування рідких, твердих та газоподібних речовин.
  5. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  6. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  7. VII. Поняття про рану, рановий процес, види загоювання ран
  8. VIІ. Соціалізація особистості у сучасній школі
  9. А/. Поняття про судовий процес.
  10. Абсорбція лікарської речовини в організмі.
  11. Аварії з викидом (загрозою викиду) сильнодіючих отруйних речовин на об'єктах економіки.
  12. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище




Переглядів: 944

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МЕТОДИКА ВИКОНАННЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ | Наслідки впливу шкідливих хімічних речовин на організм людини

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.