Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Функції реклами

Сьогодні реклама є невід'ємною частиною російської дійсності. Рекламодавці щорічно витрачають сотні мільйонів доларів на рекламу товарів і послуг. Очевидно, що ці витрати дозволяють вирішувати ряд завдань, що стоять перед рекламодавцями. Всім відомий лозунг «Реклама – двигун торгівлі» (до речі, з'явився він саме в Росії в середині ХIХ ст.), Але чи тільки торгівлею обмежується вплив реклами?

Функції реклами можна розділити на внутрішньофірмові, які визначаються маркетинговими цілями, що стоять перед компанією на різних етапах життєвого циклу товару, і зовнішні – маркетингову, інформаційну, економічну, освітню та соціальну [13].

Розглянемо зовнішні функції реклами, і при цьому оцінимо важливість тієї ролі, яку відіграє реклама в житті суспільства.

1). Маркетингова функція – реклама дозволяє організувати просування товару відразу великій кількості потенційних споживачів за рахунок величезних аудиторій ЗМІ, що здешевлює вартість одного контакту і веде до зниження збутових витрат.

2). Комунікативна / інформаційна функція – через рекламу споживачі отримують інформацію, необхідну для вибору потрібного їм продукту і його перебування в океані пропонованих товарів і послуг.

3). Освітня функція – з реклами споживачі дізнаються про нові товари та послуги, а також про способи підвищення комфортності життя, що забезпечує прискорення технічного прогресу.

4). Економічна функція (вплив реклами на торгівлю і економіку) – інформуючи споживачів про товари, послуги та ідеї, реклама стимулює зростання продажів, а отже, розвиток торгівлі та виробництва; свобода реклами дозволяє виводити на ринок конкуруючі продукти, що стимулює вдосконалення існуючих виробів і розробку нових моделей.

5). Соціальна функція (роль реклами в суспільстві) – популяризуючи матеріальні, соціальні та культурні можливості вільного підприємництва, споживчого суспільства, реклама стимулює зростання продуктивності праці, зокрема, ЗМІ свій основний дохід одержують від реклами. Крім того, наприклад, соціальна реклама, що розміщується в багатьох країнах безкоштовно, дозволяє розвиватися некомерційним благодійним організаціям.

Крім зовнішніх функцій у реклами є й внутріфірмові функції.

Мета реклами (Advertising Objective) – забезпечення комунікації з певною цільовою аудиторією протягом певного часу.

Можна виділити чотири основні внутрішньофірмові функції реклами, зумовлені різними маркетинговими цілями компанії:

1) інформування – інформативна реклама (Informative Аdvertising) застосовується для повідомлення споживачів про новий товар чи нову риси товару і для формування первинного попиту; інформативна реклама використовується зазвичай на етапі входження марки на ринок;

2) переконання – переконує реклама (Persuasive Аdvertising) застосовується для формування виборчого попиту на конкретну марку шляхом переконання споживачів, що за свої гроші вони отримають найвищу цінність; переконуюча реклама використовується на етапі зростання товару, коли більшість споживачів уже інформовано про марку і для покупки необхідний останній поштовх;

3) формування лояльності – порівняльна реклама (Comparison Аdvertising) прямо чи опосередковано порівнює одну марку з іншого чи іншими; в Росії порівняльна реклама заборонена, тому рекламодавці порівнюють свої марки з так званими «звичайними», не наводячи конкретних назв; порівняльна реклама використовується як на етапі зростання, так і на етапі зрілості, виділяючи в товарі все нові і нові переваги в порівнянні з конкурентами;

4) нагадування – нагадує реклама (Reminder Аdvertising) призначена для того, щоб не дати споживачам забути про товар; нагадує реклама використовується на етапі зрілості «сильними» марками (Strong Brands); наприклад, дорогі рекламні кампанії фірми Coca–Cola в умовах стабільного попиту покликані нагадувати споживачам про марку, не даючи перейти на марку конкурентів.

Таким чином, реклама виконує конкретні внутріфірмові функції, вирішуючи різні маркетингові задачі в залежності від того, на яких етапах життєвого циклу знаходиться продукт, а також значно впливає на життя суспільства в різних її областях.

 

Громадська критика реклами і доводи на захист реклами

 

Незважаючи на високу суспільну значимість, реклама дуже вразлива для критики. Розглянемо найбільш типові критичні зауваження щодо реклами [4].

1. «Реклама маніпулює нами, змушуючи робити непотрібні покупки».

Одне з найбільш частих звинувачень на адресу реклами полягає в тому, що вона штовхає людей на придбання речей, які їм не потрібні, граючи на людських емоціях. Слід, однак, відзначити, що критики реклами сильно перебільшують могутність її переконання і принижують спроможність споживачів робити розумний вибір.

Американська асоціація рекламних агентств виготовила серію добре продуманих рекламних оголошень, що дають відповідь на основні звинувачення, висунуті на адресу реклами. На одному з плакатів серії зображена чарівна дівчина, на обличчі у якій піна для гоління, а в руках – бритва. Підпис під плакатом говорить, що, незважаючи на поширену думку про всесилля реклами, вона ніколи не змусить споживача купити щось, що йому не потрібно.

2. «Надлишок реклами».

Важко не погодитися з тим, що реклама оточує людини всюди з ранку до вечора. Але реклама – необхідний елемент вільного підприємництва. Обмеження рекламних площ призведе до того, що виростуть ціни на їх оренду, а значить, великі компанії з великими бюджетами опиняться в більш вигідному становищі на ринку, ніж невеликі фірми. Таким чином, велика кількість реклами – плата за можливість конкурувати. Крім того, не слід забувати, що основний дохід ЗМІ отримують саме від реклами, і чим її більше, тим більше якісні ефірні та друковані продукти будуть пропонувати ЗМІ. Зовнішня реклама служить серйозною підживленням місцевих міських бюджетів, що теж важливо.

 


Читайте також:

  1. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  2. Алгоритм знаходження ДДНФ (ДКНФ) для даної булевої функції
  3. Але в реклами є і недоліки.
  4. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .
  5. Аналіз коефіцієнтів цільової функції
  6. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  7. Асимптоти графіка функції
  8. Атракція як спосіб викликати довіру до реклами
  9. Базальні ядра, їх функції, симптоми ураження
  10. Базові функції, логічні функції
  11. Банки як провідні суб’єкти фінансового посередництва. Функції банків.
  12. Банківська система та її основні функції




Переглядів: 5184

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення реклами | Класифікація реклами

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.