МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Характеристика передумов застосування стратегічного управління на підприємствахФормування елементів ринкового середовища і поступовий перехід до соціально орієнтованої ринкової економіки визначили зміни цілей та завдань управління підприємством, зміни механізмів цілевстановлення та оцінки можливостей самостійного вирішення завдань різного змісту. Нині існує кілька “концепцій підприємства”: ресурсна, інформаційна, поведінкова тощо. Все більше прихильників здобуває концепція підприємства як “відкритої системи”. В табл. 6 наведено порівняльну характеристику “закритого” та “відкритого” підприємств, яка дає змоги визначити переваги останнього.
Таблиця 6 - Порівняльна характеристика підприємств “закритого” та “відкритого” типів
Діяльність будь-якого підприємства можна описати з точки зору моделі “вхід – вихід”: на вході підприємства є всі види матеріальних і нематеріальних ресурсів (сировина, техніка, персонал, фінанси, інформація тощо), а на “виході” – товари, послуги, висококваліфікований персонал та ін. Самостійне “відкрите підприємство” у перехідній та ринковій економіці постає перед розв’язанням таких завдань: 1) дослідження ринку та виявлення потреб споживачів для забезпечення існування підприємства в довгостроковій перспективі; 2) самостійне визначення цілей розвитку та підтримки власної життєздатності; 3) визначення необхідних обсягів виробництва, структури постачання та постачальників; 4) налагодження ефективних зв’язків з партнерами та організаціями-регуляторами, громадськістю для формування позитивного іміджу – головного капіталу підприємства; 5) створення та постійне поповнення власних банків даних і знань, які б забезпечували обґрунтування рішень, що приймаються, та захист інформації (комерційної таємниці) від конкурентів; 6) забезпечення конкурентоспроможності підприємства завдяки вибору адекватних стратегій та нагромадження (підтримки) конкурентних переваг тощо; 7) інвестування та управління фінансами підприємства з метою отримання високих економічних результатів діяльності (прибутковість); 8) визначення необхідного для існування та розвитку підприємства кадрового складу з конкретними кількісними та якісними показниками; 9) використання досягнень науково-технічного прогресу завдяки налагодженню (або без нього) спеціальної інноваційної підсистеми управління. Найсуттєвішими відмінностями підприємств є такі: - юридичний статус і форма власності; - галузева приналежність і профіль підприємства; - розмаїття ринків, що їх обслуговує підприємство, рівень та особливості конкуренції; - розміри підприємств і виробничий потенціал; - типи організацій та організаційно-економічного механізму функціонування та управління. Стратегічне управління вимагає від підприємств наявності певних ознак, які дозволяють визначити конкретну організацію як “відкриту соціально-економічну та матеріально-речову систему”. Організація або підприємство – це організаційно відокремлена, економічно самостійна ланка певної сфери економіки країни, що здатна виробляти продукти певного типу: товари, послуги, інформацію, знання(як окремо, так і в певному співвідношенні). Господарські організації класифікуються за різними ознаками, враховуючи форми власності, організаційно-правові форми підприємницької діяльності, галузеву належність, профіль підприємства, розміри підприємств тощо. Класифікаційні ознаки та характеристика класифікаційних груп є основними положеннями законів України “Про підприємництво”, “Про підприємства в Україні”, “Про власність”, “Про господарські товариства”. Стратегічно орієнтоване підприємство – це підприємство, де: стратегічне мислення є основою, принциповою установкою в діяльності персоналу підприємства, насамперед вищого керівництва; існує (формується) система стратегічного управління; застосовується раціональний процес стратегічного планування, який дає змогу розробляти та використовувати інтегровану систему стратегічних планів; поточна діяльність підпорядкована досягненню стратегічних орієнтирів. До переваг стратегічно орієнтованих організацій відносять (Шершнева, с. 14) : 1. Зменшення до мінімуму негативних наслідків змін, що відбуваються, а також факторів “невизначеності майбутнього”. 2. Можливість враховувати об’єктивні (зовнішні та внутрішні) фактори, що формують зміни, зосередитись на вивченні цих факторів; сформувати відповідні інформаційні банки даних. 3. Можливість отримати необхідну базу для прийняття стратегічних і тактичних рішень. 4. Полегшити роботу по забезпеченню довго- та короткострокової ефективності та прибутковості. 5. Можливість зробити організацію більш керованою, оскільки за наявності системи стратегічних планів є змога порівнювати досягнуті результати з поставленими цілями, конкретизованими у вигляді планових завдань. 6. Можливість встановлення системи стимулювання для розвитку гнучкості та пристосованості організації та окремих її підсистем до змін. 7. Забезпечення динамічності змін через прискорення практичних дій щодо реалізації стратегічних планів на основі відповідної системи регулювання, контролю та аналізу. 8. Створення виробничого потенціалу та системи зовнішніх зв’язків, що є сприйнятливими до змін і дають можливість досягти майбутніх цілей. 9. Реалізація зазначених принципів дає змогу побудувати обґрунтовану послідовність дій щодо реалізації концепції та формування системи стратегічного управління. Стратегічне мислення є головною умовою формування стратегічно орієнтованого підприємства. Стратегічні рішення приймаються людьми, тому в якості важливого критерію успішності стратегічного управління слід розглядати стратегічне мислення (по-перше – менеджерів, по-друге – всього персоналу. Стратегічне мислення – це усвідомлення мети розвитку підприємства та способів її досягнення, ствердження необхідності спостереження за зовнішнім середовищем, формування стратегій та рішень. Перевагами стратегічного мислення (протилежність вільної імпровізації, інтуїції або бездіяльності) є: 1) забезпечення спрямованості всієї організації на ключовий аспект стратегії: “що ми намагаємося робити і чого ми хочемо досягти?”; 2) необхідність менеджерів більш чітко реагувати на зміни, що з’являються, нові можливості і загрози; 3) можливість менеджерів оцінювати альтернативні варіанти капітальних вкладень і розширення персоналу, тобто розумно перенести ресурси в стратегічно обґрунтовані і високоефективні проекти; 4) можливість об’єднати рішення керівників усіх рівнів управління, пов’язаних зі стратегією; 5) створення середовища, що сприяє активному керівництву і протидіє тенденціям, які можуть привести лише до пасивного реагування на зміни ситуації. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|