Міжнародні ділові комунікації та комунікативні бар’єри
Загальна схема міжнародних комунікацій представлена на рис. 7.3.
Рис. 7.3. Процес комунікацій
Важливо підкреслити такі особливості міжнародних комунікацій:
· розміщення окремих елементів комунікацій у різних частинах світу;
· віддаленість;
· вплив різних культур;
· різниця у часі;
· значні затрати.
Самостійно вивчаючи тему, студент має враховувати основні типи міжнародних комунікацій:
· Зовнішні міжнародні комунікації
Приклад: Комунікації між урядами у зв'язку з дотриманням угод про міжнародну торгівлю.
· Внутрішні міжнародні комунікації
Приклад: Спілкування в даній країні менеджера з іншої країни.
Менеджери-американці щоденно роблять у США 37 телефонних дзвінків, а в Японії — 34. Японські менеджери роблять в Японії щоденно в середньому 35 телефонних дзвінків, а в США лише 30.
Рис. 7.4. Приховані і висловлені міжнародні комунікації
Висхідні комунікації (upward communication):
· зворотний зв'язок;
· допомога менеджерам нижчого рівня від вищих менеджерів.
Спадні комунікації (downward communication):
· встановлення завдань;
· надання інформації.
Вивчаючи питання, важливо усвідомити бар'єри міжнародних комунікацій:
1. Мовні бар'єри (Language Barriers).
Типові кроки підготовки письмового звіту з використанням перекладу:
· збір персоналом матеріалу для включення до письмового повідомлення;
· підготовка попереднього проекту повідомлення німецькою мовою у письмовій формі;
· доопрацювання проекту німецькою мовою;
· переклад матеріалу з німецької мови англійською;
· консультація з персоналом, що володіє двома мовами, стосовно перекладу;
· доопрацювання проекту англійською мовою в додатковий час доти, доки він не буде придатним для подальшого використання.