Мета. Ознайомити учнів із характерними особливостями Кримських гір: географічним положенням, кліматом, рослинним і тваринним світом, корисними копалинами, працею людей; розвивати спостережливість, уяву, уявлення, пам'ять, мову, мислення; виховувати любов до Батьківщини, екологічне ставлення до природи.
Обладнання. Ілюстрації "Кримські гори", малюнки, карта України, таблиця "Кримські гори", атласи, гербарії рослин.
Хід уроку
І. Підсумок фенологічних спостережень.
II. Перевірка домашнього завдання.
1. Фронтальне опитування. Перший варіант.
— Які гори розташовані на території України? (Карпатські і Кримські гори.)
— Які гори знаходяться найближче до нас? (Карпатські гори.)
2. Робота з контурною картою України та атласом.
— Покажіть гори Карпати.
— Знайдіть на карті найвищу точку Карпат. (Говерла.)
— В якій частині України розташовані Карпатські гори? (В західній частині України.)
3. Вікторина "Карпати".
За кожну правильну відповідь учйі одержують кружечок. Хто набере найбільшу кількість кружечків, стане переможцем вікторини. Запитання:
— Які річКи течуть у Карпатах? (Дністер, Тиса, Прут і т. д.)
— Яку течію мають річки Карпат? (Швидку, бурхливу.)
— Як називається рівнина в Карпатах? (Полонина.)
— Які рослини ростуть в Карпатах? (Бук, ялиця, едельвейс, сон-трава.)
— Які тварини зустрічаються в Карпатах? (Білка, олень благородний, дятли, вовк, лисиця.)
— Чим займається населення у гірській місцевості і на рівнинних ділянках? (Вівчарством, землеробством, створено санаторії, курорти, будинки відпочинку, розвинута деревообробна промисловість.)