2. Написати твір-есе до епіграфа ЗАНЯТТЯ: «Демократія — це ім'я, яке дають народу, коли він потрібен» (Робер де Флер)
Тема 11. ЗАСОБИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ
ЗАНЯТТЯ 11
Засоби масової інформації та їх роль у суспільному житті
Мета:
Навчальна:
· розкрити сутність понять «інформація», «ЗМІ», «інформаційна революція»; визначити основні види і функції ЗМІ; розкрити роль ЗМІ у сучасному суспільному житті; продовжити формування вмінь аналізувати навчальний матеріал.
Розвиваюча:
· сформувати вміння уважно слухати, осмислювати сказане викладачем та конспектувати аргументи під час лекції; навчити виділяти нові компоненти знань із теми, формувати вміння робити аналіз даного матеріалу; робити висновки на основі отриманих знань, збирати, накопичувати, зберігати, обробляти й передавати отриману інформацію.
Виховна:
· розвивати критичне ставлення до інформації; навчити захищатися від маніпуляції масовою свідомістю за допомогою ЗМІ
ТипЗАНЯТТЯ: вивчення нового матеріалу.
ХІД ЗАНЯТТЯ
I. Організаційний момент ЗАНЯТТЯ
II. Актуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання
Учні звітують про виконання завдання, отриманого на попередньому уроці.
III. Мотивація навчальної діяльності
Бесіда
1. Що означає термін « засоби масової інформації » ?
2. Наведіть приклади відомих інформаційних програм. Як ви їх оцінюєте?
3. Які ще засоби поширення інформації вам відомі?
4. Чи насправді ЗМІ сьогодні незалежні? Аргументуйте свою відповідь.
5. Наведіть приклади із історії, коли ЗМІ перебували під наглядом держави.