Мета. Формувати в учнів поняття "луки", поняття про тваринний і рослинний світ луків; ознайомити дітей з видами луків; пояснити, яке значення луків в сільськогосподарській діяльності; виховувати естетичні почуття, бережне ставлення до природи.
Обладнання. Гербарій рослин луків, малюнки із зображенням луків.
Хід уроку
I. Підсумок фенологічних спостережень.
II. Перевірка домашнього завдання.
1. Природничий диктант.
— У природному угрупованні всі живі організми поділяються на такі три групи ....
— Організми-виробники — це ... .
— Тварини в природному угрупованні є ... .
— Організми-перетворювачі — це ... .
— Назвіть тю два організми лісу, які є виробниками, споживачами і перетворювачами.
2. Індивідуальне опитування (усне).
— Розказати про групу організмів-виробників у природному угрупованні.
— Розказати про тварин — організмів-споживачів.
— Розказати про значення організмів-перетворювачів в природному угрупованні.
— Описати зв'язки організмів лісу, які є виробниками, споживачами і перетворювачами. Навести приклади.