Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завдання до практичних занять

 

10. У державі Z вирішили ратифікувати Конвенцію МОП № 182 “Про заборону та негайні заходи щодо ліквідації найгірших форм дитячої праці” 1949 р. При цьому виникли наступні питання:

1. чи є ця конвенція багатосторонньою міжнародною угодою;

2. як треба провадити процес ратифікації;

3. які наслідки ратифікації цієї Конвенції;

4. чи повинна держава Z дотримуватися положень цієї Конвенції до моменту ратифікації;

5. чи має якісь обов’язки держава Z перед МОП до ратифікації цієї Конвенції.

Держава Z звернулася до юридичного факультету ХНПУ імені Г.С. Сковороди з проханням дати відповіді на означені питання. Якими, на Вашу думку вони повинні бути?

 

11. У державі У., фракція депутатів парламенту К. виступила із законодавчою ініціативою ратифікації Рекомендації МОП №95 “Про охорону материнства”, 1952 р. Однак фракція депутатів парламенту В. виступила проти такого надання юридичної сили Рекомендації №95. В обґрунтування своїх заперечень останні стверджували, що для того щоб законодавство держави У. розвивалося в напрямку цієї Рекомендації достатньо того, що держава У. є членом МОП. Адже за своєю сутністю Рекомендації МОП носять характер побажань до країн-учасниць МОП і є лише джерелом інформації та можливою моделлю вдосконалення національного законодавства.

Хто правий в даній ситуації? Що являє собою за сутністю Рекомендація? Які рекомендації МОП Ви знаєте?

 

12. На студентському семінарі з нагоди річниці прийняття Конституції України виникла дискусія з приводу того, положення якого міжнародного акту було імплементовано в ст.43 Конституції України при визначенні права на працю: Загальної декларації прав людини, Міжнародного пакту про економічні, соціальні і культурні права чи Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод.

Порівняйте визначення щодо права на працю в цих актах та дайте кваліфіковану відповідь на питання: визначення права на працю яким з перелічених міжнародних актів є базовим для ст.43 Конституції України?

 

13. На семінарському занятті з порівняльного трудового права виникла дискусія: студентка Н., стверджувала, що міжнародні акти, ратифіковані Україною мають пріоритет перед національним законодавством України, а отже на перше місце при класифікації джерел трудового права України треба ставити саме міжнародні акти, ратифіковані Україною.

Студент Ю. заперечував їй і доводив, що хоча Україна і визнає пріоритет норм міжнародного права, укладення міжнародних договорів, які суперечать Конституції України можливе лише після внесення відповідних змін до Конституції України (ст.9 Конституції України). Отже на першому місці повинна бути Конституція України, а на другому ратифіковані Україною міжнародні договори.

Студент Р. взагалі не погоджувався з думкою обох попередників і виказав наступне: оскільки Україна визнає пріоритет міжнародного права, то міжнародні акти, незалежно від того ратифіковані вони Україною чи ні, повинні знаходитися на першому місці в ієрархії джерел трудового права України.

Розгляньте запропоновані твердження та дайте обґрунтовану класифікацію джерел трудового права України.

 

14. Громадянин Н., за умовами трудового договору, укладеного з українським підприємством “Дуаєн” 1 лютого 2006 р. на невизначений строк, працював у Великобританії. 1 лютого 2007 р. він подав заву про звільнення за власним бажанням з 9 лютого 2007 р.

Директор підприємства “Дуаєн” відмовив Н. у розірванні трудового договору з 9 лютого, зазначивши, що відповідно до КЗпП Н. повинен був попередити його письмово не пізніше чим за два тижні, тобто датою звільнення повинно бути 16 лютого. Однак Н. не погодився з директором та звернувся з позовом до суду про розірвання трудового договору з 9 лютого 2007 р.

Свої вимоги Н. обґрунтовував тим, що якщо він працює у Великобританії, то розірвання трудового договору повинно провадитись по нормам англійського трудового законодавства, а саме Закону про права у сфері зайнятості Великобританії 1996 р., у ст.86 якого вказується: “Працівник, який звільняється за власним бажанням і має безперервний трудовий стаж роботи у даного роботодавця більше 1 місяця, повинен попередити про звільнення роботодавця у строк не менше чим один тиждень”.

Хто правий в даній ситуації і якими нормами слід користуватися? Яке рішення винесе суд?

 

Методичні рекомендації та завдання до самостійної роботи студентів

Питання до самостійної роботи

 

1. Поняття джерела (форми) права. Особливості та види формальних джерел у трудовому праві.

2. Характеристика джерел національного трудового права в зарубіжних країнах: ратифікованих державами міжнародних договорів, конституцій, законів підзаконних актів, локальних актів, рішень судів та арбітражних органів, правових звичаїв.

3. Оцінка джерел українського трудового права в світлі міжнародних стандартів та зарубіжного досвіду.

Самостійна робота за темою 3. “Джерела трудового права” передбачає розгляд студентами вищезазначених питань, які не розглядалися під час аудиторної роботи, за літературою, вказаною до теми. Студент не обмежується у виборі літературних джерел і може використовувати будь-які інші джерела.

Для більш глибокого засвоєння матеріалу по даній темі слід спробувати вирішити завдання до практичних занять, але це слід робити тільки за умови первинного вивчення теоретичного матеріалу. Оволодіння темою є успішним у випадку засвоєння студентом сутності ключових слів та можливості відповісти на наступні питання:

1. Що таке джерело (форма) права?

2. Які існують особливості та види формальних джерел у трудовому праві?

3. Які міжнародні та регіональні акти, що регулюють працю Ви знаєте?

4. Що таке систематизація трудового законодавства та які її види?

5. Що таке кодифікація трудового законодавства? Що являють собою модельні трудові кодекси?

6. Чи відповідають джерела українського трудового права міжнародним стандартам та позитивному зарубіжному досвіду?

 

Питання до модульного контролю за модулем 1

“Загальні положення порівняльного трудового права”

(7 балів)

  1. Поняття та сутність порівняльно-правового методу дослідження.
  2. Особливості застосування порівняльного методу в трудовому праві: мета, основні напрямки та об’єкти порівнянь.
  3. Поняття та сутність інституційно-описового методу порівняльно-правового аналізу.
  4. Поняття та сутність функціонально-модельного методу порівняльно-правового аналізу.
  5. Значення порівняльно-правових досліджень в галузі трудового права для законотворчості та законозастосування.
  6. Проблема міжнаціональних трансплантацій трудового законодавства.
  7. Імплементація міжнародних правових стандартів в чинне законодавство України про працю.
  8. Основні етапи історичної еволюції правового регулювання праці.
  9. Особливості історичного розвитку правового регулювання праці в Україні.
  10. Основні парадигми правового регулювання праці з точки зору історичного досвіду.
  11. Цивілізаційне значення трудового права.
  12. Головні типи трудового права сучасності та їх характеристика.
  13. Особливості трудового права країн з розвиненою ринковою економікою.
  14. Особливості трудового права країн Азії, Африки, Латинської Америки, що розвиваються.
  15. Особливості трудового права країн, які здійснюють перехід від централізовано-планової до ринкової економіки.
  16. Особливості трудового права країн з централізовано-плановою економікою.

17. Поняття джерела (форми) права.

18. Особливості та види формальних джерел у трудовому праві.

19. Джерела міжнародно-правового регулювання праці.

20. Характеристика джерел національного трудового права в Україні

21. Систематизація трудового законодавства та її види.

22. Кодифікація трудового законодавства.

 

 

Модуль 2. Особливості правового регулювання умов праці

(35 балів)

 

Тема 4. Трудовий договір

(2 бали)

 

Ключові слова:міжнародні правові стандарти, свобода праці, дискримінація, трудовий договір, персональні дані працівників, право на працю, юридичні гарантії.

 

Вивчаючи дану тему студенти повинні зосередити свою увагу на міжнародних стандартах правового регулювання трудового договору та на особливостях у різних країнах. При необхідно використовувати норми, які регулюють укладання, зміну та припинення трудового договору у міжнародних, регіональних та національних актах.

Особливу увагу слід приділити вивченню змісту та реалізації права на працю, зокрема: юридичним гарантіям при укладенні, зміні та припиненні трудового договору; захисту персональних даних працівників; випробуванню при прийнятті на роботу; участі в найманні представницьких органів працівників; визначенню порядку припинення трудового договору за ініціативою працівників, роботодавців; регулюванню безпеки та гігієни праці; анулюванню, визнанню недійсним, призупиненню дії трудового договору.

Опанування цією темою вимагає усвідомлення студентом особливостей правового регулювання трудового договору в Україні в світлі міжнародних стандартів та зарубіжного досвіду.

 

Зміст

 

1. Поняття та зміст права на працю. Трансформація змісту права на працю в країнах постсоціалістичного простору.

2. Поняття трудового договору. Співвідношення трудового договору і суміжних цивільно-правових договорів, пов’язаних з працею (підряду, доручення, надання послуг і т.д.)

3. Зміст, суб’єкти, різновиди трудового договору в трудовому законодавстві України та зарубіжних країн.

4. Форма і строк трудового договору за законодавством України та зарубіжних країн.

5. Юридичні гарантії при укладанні, зміні та припиненні трудового договору в актах МОП та в законодавстві Україні.

5.1 Принцип свободи праці (трудового договору) Поняття примусової праці та заборона її застосування в актах МОП та в законодавстві Україні. Види діяльності, які не є примусовою працею: порівняльно-правова характеристика за визначенням МОП та України.

5.2 Заборона дискримінації працівників при укладенні, зміні та припиненні трудового договору .

5.3 Право працівників на захист від незаконного звільнення та особливості відновлення вказаного порушеного права.

5.4 Захист персональних даних працівників.

6. Поняття типових і атипових трудових договорів: тенденції розвитку їх правового регулювання.

6.1 Загальна характеристика договору про “позикову” (лізингову) працю.

6.2 Загальна характеристика трудового договору з розподілом робочого місця.

6.3 Загальна характеристика договору про роботу на умовах неповного робочого часу

7. Участь в найманні представницьких органів працівників за трудовим законодавством України та зарубіжних країн.

8. Припинення трудового договору за законодавством України та зарубіжних країн.

8.1 Розірвання трудового договору за ініціативою працівника.

8.2 Розірвання трудового договору за ініціативою роботодавця.

8.3 Загальна характеристика юридичної конструкції “спровокованого звільнення”

9. Анулювання, визнання недійсним, призупинення дії трудового договору за законодавством України та зарубіжних країн.

 

 


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  4. II. Завдання на проект.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 413

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 3. Джерела трудового права | Завдання до практичних занять

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.