Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завдання до практичних занять

55. На конференції, присвяченій ролі представницьких органів працівників та роботодавців у сучасному світі доповідач Т. зазначив, що в Україні на державному рівні дії система біпартизму. Тому не можливо стверджувати про належний рівень представництва інтересів роботодавців, оскільки роботодавці не є самостійної стороною при укладання Генеральної угоди, вони вимушені виступати на одній стороні з державою.

Йому заперечив наступний доповідач Л., який зазначив, що Т. помиляється у самій сутності понять “біпартизм” і “трипартизм”. В Україні на державному рівні діє система трипартизму.

А Ви як вважаєте, хто з доповідачів правий? Обґрунтуйте свою відповідь як з точки зору національного, так і з точки зору міжнародного законодавства.. Що таке “біпартизм” і “трипартизм”? На яких рівнях соціального партнерства вони існують?

 

56. На підприємстві “Руно” з’явилися вакансії слюсарів. Голова первинної профспілкової організації цього підприємства звернувся до директора “Руна” з вимогою про те, що перш ніж він прийме когось на ці вакансії, він повинен запитати згоди щодо конкретного працівника у первинної профспілкової організації. При цьому голова первинної профспілкової організації обґрунтовував свої вимоги ст.24 Закону України “Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності”.

Чи відповідають вимоги голови первинної профспілкової організації нормам трудового законодавства України? Чи мають профспілки України право на обмеження повноважень роботодавця? Як у зарубіжних країнах регулюється це питання?

 

57. Проаналізуйте норми національного законодавства України щодо права профспілок на укладання актів соціального партнерства та дайте відповідь на питання: чи є в Україні поняття “найбільш представницька профспілка”? Що таке “найбільш представницька профспілка”, в яких країнах вона існує та яким правовим статусом наділяється?

 

Методичні рекомендації та завдання до самостійної роботи студентів

Питання до самостійної роботи

 

1. Правовий статус профспілок.

2. Правовий статус організацій роботодавців

3. Моделі співучасті працівників і профспілок в управлінні корпораціями (концернами).

4. Акти соціального партнерства.

5. Колективний договір. Його зміст та структура. Процедура укладення колективного договору

 

Самостійна робота за темою 11 “Соціальне партнерство” передбачає розгляд студентами вищезазначених питань, які не розглядалися під час аудиторної роботи, за літературою, вказаною до теми. Студент не обмежується у виборі літературних джерел і може використовувати будь-які інші джерела.

Для більш глибокого засвоєння матеріалу по даній темі слід спробувати вирішити завдання до практичних занять, але це слід робити тільки за умови первинного вивчення теоретичного матеріалу. Оволодіння темою є успішним у випадку засвоєння студентом сутності ключових слів та можливості відповісти на наступні питання:

1. У чому полягає сутність права на асоціацію та на об’єднання у профспілку за міжнародними актами?

2. Що таке соціальне партнерство? У чому полягає його значення та функції на сучасному етапі?

3. Які форми соціального партнерства існують у сучасному світі?

4. Що таке біпартизм та трипартизм?

5. Які суб’єкти приймають участь у соціальному партнерстві?

6. На яких рівнях існує соціальне партнерство? Які акти укладаються на цих рівнях?

7. Що таке колективний договір?

8. Які умови складають зміст колективного договору?

9. Який порядок укладення колективного договору?

10. Які права та обов’язки складають правовий статус профспілок?

11. Які права та обов’язки складають правовий статус організацій роботодавців?

12. Які моделі представництва трудових колективів на підприємствах існують?

13. Які моделі співучасті працівників і профспілок в управлінні корпораціями (концернами) існують?

 

 


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  4. II. Завдання на проект.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 409

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модуль 3. Соціальне партнерство та трудові спори | Тема 12. Індивідуальні трудові спори

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.