Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Фактори, що стосуються зберігання біологічного матеріалу

 

Зміни концентрації речовин при зберіганні біологічного матеріалу можуть відбуватися з таких причин:

1. При тривалому контакті формених елементів і рідкої частини крові відбувається обмін речовин між плазмою та еритроцитами. У плазмі, сироватці крові різко збільшується концентрація тих речовин, вміст яких в еритроцитах більший: калію, фосфору, магнію, заліза, креатину, амінокислот, сечової кислоти, фосфоліпідів; активність ферментів: АсАТ, КФ, Г-6-Ф-дегідрогенази, альдолази тощо. Для визначення перелічених речовин потрібне негайне відділення сироватки (плазми) крові від еритроцитів.

2. Руйнування речовин під дією сонячного проміння. До фотолабільних речовин належать білірубін, порфірини, вітаміни, деякі амінокислоти. В добре освітленій кімнаті концентрація білірубіну в сироватці крові через годину знижується на 50%.

3. Окиснення речовин киснем повітря: білірубін, вітамін С, катехоламіни, ненасичені жирні кислоти тощо.

4. Обмін – перетворення одних речовин на інші: при кімнатній температурі протягом години стояння крові приблизно 0,8 мМоль/л (15 мг%) глюкози перетворюється на молочну кислоту. Знижується рН крові за рахунок накопичення молочної і піровиноградної кислот. Дуже нестійкий газовий склад крові: рО2 зменшується, рСО2 зростає. З моменту взяття крові інтенсивно збільшується кількість аміаку за рахунок ферментативого та неферментативного розщеплення азотовмісних речовин. Залишковий азот може зростати у 1,5-2 рази через добу за рахунок ферментативного і бактеріального розщеплення фібринолізину, трипсину, хімотрипсину та інших азотовмісних речовин.

5. Інактивація ферментів та денатурація білків: лабільні (β-глобуліни, β-ліпо­протеїни, амілаза, альдолаза, кисла фосфатаза. Більш стійкі амінотрансферази, ЛФ, ХЕ, ліпаза.

6. Бактеріальне забруднення при зберіганні матеріалу загрожує фосфоліпідам, речовинам вуглеводного обміну, азотовмісним речовинам.

Отже, для отримання результатів аналізу, які правильно відображають зміни, що відбуваються в організмі, необхідно забезпечити чітке виконання правил взяття біологічного матеріалу, умови його зберігання та транспортування в лабораторію. Виконання цих правил повністю залежить від клінічного персоналу і повинно бути під постійним контролем лікаря.

Висновок. Трактуючи результати досліджень, слід враховувати умови, в яких знаходився обстежуваний перед взяттям проби біологічного матеріалу, в тому числі ступінь фізичної активності, положення тіла, інші діагностичні дослідження (введення контрастних речовин, проведення навантажувальних проб, деякі види пальцевого обстеження тощо), власне забір, доставку і зберігання досліджуваних середовищ, лікувальні заходи (лікарське, фізіотерапевтичне, хірургічне лікування).

Ігнорування вищезазначених факторів, які впливають на лабораторні показники, призводить до спотворення результатів здійснюваних аналізів, знижує їх достовірність і не відбиває істинного стану обмінних процесів в організмі.

Тому необхідно максимально враховувати перелічені фактори і по можливості уникати їх негативного впливу при проведенні клінічних і особливо біохімічних досліджень.

 


Читайте також:

  1. III. Повторення вивченого матеріалу.
  2. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  3. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  7. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  8. IV. Подання нового матеріалу
  9. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  10. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  11. V. Вивчення нового матеріалу.
  12. V. Виклад нового матеріалу




Переглядів: 462

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фактори, що стосуються забору крові | Платники податку та об’єкт оподаткування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.