Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Системно-структурний аналіз уроку

Ю.А. Конаржевський у якості типу аналізу уроку пропонує системний його аналіз, в основі якого лежить розгляд уроку як цілісної динамічної системи, що складається з компонентів, які послідовно змінюють один одного. У ролі таких компонентів на рівні макроструктури виступають його етапи, на рівні мікроструктури – структура кожного етапу, розглянута з позиції системного підходу. Зважаючи на те, що в основі такого аналізу лежить структура уроку, його, на наш погляд, доцільніше віднести до різновиду структурного і назвати системно-структурним.

Сутність цього аналізу полягає у визначенні цілі уроку (Цу) та її декомпозиції на дидактичні задачі кожного з етапів (ДЗ), що продовжують і доповнюють один одного. Результат уроку (Ру) інтегрує в собі результати його етапів (Р1, Р2, Р3 ...). Відповідно до висловлених припущень системно-структурна модель уроку може бути представлена у вигляді схеми, поданій в таблиці 3.8

 

Таблиця 3.8. Схема системно-структурного аналізу уроку  
 
           
 
   
     
 
 


       
   
 
 


 

       
 
   
 


 

 

 

 

Спираючись на цю схему, можна визначити складові системно-структурного аналізу уроку (його види):

4. морфологічний аналіз етапу, тобто, аналіз дидактичних одиниць, що складають етап уроку: дидактичної задачі етапу (ДЗ), змісту навчання на даному етапі уроку (ЗН), методів навчання (МН), форм навчання (ФН) та його результату (Р);

5. функціональний аналіз етапу, що оцінює якість переходу від однієї дидактичної одиниці до іншої, тобто, аналіз функціонування етапу як підсистеми ( );

6. генетичний аналіз уроку, що оцінює зв'язок між етапами уроку та послідовний перехід від одного його етапу до іншого ( )

Об'єднання перелічених видів аналізу дає цілісну картину послідовної зміни системи, дозволяє знайти й усунути невідповідності в ній, тобто, вдосконалити урок як основну організаційну форму навчально-виховного процесу.


Читайте також:

  1. A. Організація уроку.
  2. ABC-XYZ аналіз
  3. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  4. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  5. I. Аналіз контрольної роботи.
  6. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  7. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  8. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  9. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  10. III. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і завдань уроку.
  11. III. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і завдань уроку.
  12. III. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і завдань уроку.




Переглядів: 487

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Комплексний аналіз уроку | ДОПОМІЖНІ ФОРМИ НАВЧАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.031 сек.