Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Матеріал і масштаб моделі

Проведення досліджень у виробничих умовах не завжди є можливим та доцільним. Тому виникає необхідність у лабораторному експерименті, який обґрунтовано, базується на законах теорії подібності та моделювання. Для того, щоб зберегти подібність фізико-механічних властивостей моделей та натурних конструкцій, їх необхідно виготовлювати з того ж матеріалу, що не завжди зручне. Якщо матеріал моделі відрізняється від матеріалу натури, необхідно, щоб відповідні криві деформування, побудовані у безрозмірних координатах, були подібні. В практиці моделювання найбільш розповсюдженими матеріалами є стопи алюмінію і свинцю, різноманітні сталі, полімерні та інші матеріали, зокрема, й пластилін. Наприклад, для дослідження пластичних деформацій металів, за високих температур, в лабораторних умовах можна використовувати свинець, оскільки цей матеріал добре обробляється, він пластичний, має низьку температуру рекристалізації і для нього можна реалізувати повний металургійний цикл. Окрім того, введенням у свинець невеликої кількості сурми (до 5%) і теллуру (до 0.5%) можна змінювати механічні характеристики модельного матеріалу в достатньо широких межах. Тому часто вдається досягти того, щоб криві зміцнення легованого сурмою і теллуром свинцю за кімнатної температури, були схожі на криві зміцнення реального металу. Застосовуючи полімерні та інші неметалеві матеріали, слід взяти до відома, що різниця в реологічній поведінці матеріалів моделей і натури, може обумовити неправильні результати.

При постановці експерименту необхідно таки звертати увагу на раціональний вибір масштабу. Бажано, щоб розміри моделі були якомога більшими, оскільки це дає можливість полегшити процес її виготовлення. Але в багатьох випадках збільшення масштабу не можливе або недоцільне. Це обумовлене у першу чергу великими розмірами реальних об’єктів. Окрім того, потужність лабораторного обладнання і труднощі у виготовленні зразків великих розмірів накладають обмеження у виборі масштабу. Тому, зазвичай, використовують зменшені моделі. Слід враховувати, що дуже велике зменшення масштабу приводить до потреби підвищення точності вимірювань. Суттєво складнішою стає реалізація геометричної подібності. Практикою моделювання з’ясовано, що оптимальними значеннями геометричного масштабу є відношення в межах від однієї третьої до однієї десятої розмірів реального об’єкту.

Коли спостерігається значна розбіжність результатів, отриманих в модельованих і натурних умовах то це пояснюється, з одного боку, неповним дотриманням критеріїв подібності (неадекватна модель), а з другого – наявністю значного розкиду даних виробничого експерименту, який має меншу точність і великі відхилення в термомеханічних режимах деформування.

 


Читайте також:

  1. III. Повторення вивченого матеріалу.
  2. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  3. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  7. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  8. IV. Подання нового матеріалу
  9. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  10. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  11. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  12. L2.T4/1.2. Засоби безперервного транспортування матеріалів. Транспортери.




Переглядів: 603

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація експериментальних методів за способами отримання інформації | Вибір вимірювальних приладів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.