Завданням розрахунку є визначення опорів пускових реостатів за позиціями регулювання ТЕД , складання схеми реостатів і знаходження опору резисторів.
Розрахунок опорів пускового реостату за позиціям виконується згідно зі значенням струму першої позиції і середнього пускового струму, який змінюється від Iп min до Iп max.
для чотиривісних трамвайних вагонів: (1+g) = 1,12;
Gт – вага тари рухомого складу, кН
N – кількість двигунів, що встановлено на рухомому складі;
wе(0) – питомий опір руху на еквівалентному перегоні при швидкості, рівній нулю, Н/кн.:
для тролейбусів: ,
(2.2)
для трамвайних вагонів:
величина еквівалентного схилу приймається ie=3 ‰
Виходячи з отриманого значення Fпоч за характеристикою сили тяги при повному полі одержуємо струм першої позиції пуску I1 (див. додаток 3). При цьому опір пускового реостата, Ом:
, (2.3)
де Uдв – напруга на тяговому електродвигуні, яка залежить від схеми підключення ТЕД і визначається як: , де Uм – напруга контактної мережі, Uм=550-600 В (для тролейбусів і трамвайних вагонів); m – кількість послідовно підключених двигунів;
Rдв – сумарний опір двигуна, Ом:
, (2.4)
де Ra – опір якоря, Ом;
Rгп – опір головних полюсів, Ом;
Rдп– опір додаткових полюсів, Ом.
Складові частини сумарного опору електродвигуна обираються згідно з визначеним типом рухомого складу (див. додаток 2).
Розрахункова вага рухомого складу визначається за формулою: