Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Перевірка дії множення дією ділення.

Мета: ознайомити учнів з прийомом перевірки дії ділення дією множення; формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження суми двох добутків; розвивати навички швидких обчислень; виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 914
— Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей. ((16 + 36): 4 = 13; {18 + 27): 3 = 15; 300 :3:5 = 20; 60-60:4 = 45; 60-60:5 = 48; 420-2-600 = = 240)
Завдання 915
— Чому дорівнює периметр трикутника? (Р = 38 + 22 + 38 : 2 = 79 (см))
2. Гра «Чарівні знаки»
— Уставте знаки: «•», «:».
50□2 = 100 20□4 = 80
30□2 = 60 60□З = 20
400□2 = 200 100□2 = 50
20□2=10 800□4=200
600□2 = 300 200□4=800
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з прийомом перевірки дії ділення дією множення.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за таблицею (с. 140, завдання 916)
— Розгляньте таблицю.
— Що дістанемо, якщо частку помножимо на дільник?
Висновок. Ділене дорівнює добутку частки і дільника. Якщо після множення частки на дільник не дістали діленого, то в обчисленнях допущено помилку.
2. Перевірка результату ділення дією множення (с. 140, завдання 917)
84:4 = 21 80:5 = 16 54:3 = 18
21-4 = 84 16-5 = 80 18-3 = 54
3. Первинне закріплення (с. ПО, завдання 918)
— Виконайте ділення і перевірте результат множенням.
100:5-20 76:4=19 560:7=80 720:9=80
20•5=100 19•4=76 80•7=560 80•9=720
Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Колективна робота над задачею (с. 140,завдання919)
— Прочитайте задачу.
— Скільки пального було у баку трактора?
— Скільки пального витрачає трактор за 1 год роботи?
— Скільки пального залишилося у баку?
— Чи можемо ми дізнатися, скільки пального витратив трактор?
— Прочитайте питання задачі.
— Знаючи, скільки пального витратив трактор, чи можемо ми відповісти на питання задачі?
— Розв'язання запишіть самостійно окремими діями. Розв'язання
1) 60 — 24 = 36 (л) — пального залишилося у баку; 2)36:6 = 6(го^.)
Відповідь: 6 годин працював трактор.
2. Самостійна робота над задачею [с 141, завдання 920)
— Прочитайте задачу.
Один учень повторно читає задачу і записує коротку умову на дошці.
12 міш. по 10 кг
2 ц - 200 кг ? пак.по 8 кг
Розв'язання
1) 10 • 12 = 120 (кг) — розфасували у 12 мішечків;
2) 200 — 120 = 80 (кг) — розфасували у пакети; 3)80: 8 = 10 (пак.)
Відповідь: 10 пакетів було.
— Складіть обернену задачу. (Скільки цукру привезли?)
3. Робота в парах (с 140,завдання921)
4. Офтальмологічна пауза
5. Розв'язування логічних завдань
1) Завдання 922 (с. 140).
— Знайдіть різницю найбільшого і паймспшого трицифрових чисел, записаних цифрами 8; 4 і 0. (840 - 408 = 432)
2) Трьом чоловікам разом 170 років. Перший із них на 16 років старший за другого, а другий — на 20 років старший за третього. Скільки років кожному?
Розв'язання
1) 170 - (20 • 2 + 16) = 114 (років)
2) 114 : 3 = 38 (років) — третьому чоловікові;
3) 38 + 20 = 58 (років) — другому чоловікові;
4) 58 + 16 = 74 (роки) — першому чоловікові.
V. СИСТИМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УМІНЬ НАВИЧОК
1. Обчислення значень виразів з перевіркою (с. 142, завдання 927)
— Виконайте множення і зробіть перевірку.
23•3 = 69 5 • 13 = 65 200 • 4 = 800 90 •- 7 = 630
69 : 3 = 23 65 : 5 = 13 800 : 4 = 200 630 : 7 = 90
— За виразом (100 — 73): 9 складіть задачу. Коротко запишіть і розв'яжіть її.
Було — ... Продали — ... Решту розлили в...
— Розгляньте коротку умову і зіставте її з цим виразом.
— Що можна розливати? (Рідину)
— Отже, в задачі йдеться про рідину. Наприклад, про що? (Вода, компот, молоко, рослинна олія, бензин і т. ін.)
— У яких одиницях вимірюється об'єм рідини? (У літрах)
— Складіть задачу.
Було— 100 л
Продали — 73 л
Решту розлили в 9 бян. по ? л
У бочці було 100 л молока. Продали 73 л. Решту розлили в 9 банок. Скільки літрів молока наливали в кожну банку?
— Що дізналися спочатку? (Скільки літрів залишилося.)
— Що дізнаємося другою дісю? (Скільки літрів молока наливали в кожну банку.)
Розв'язання 1) 100 — 73 = 27 (л) — молока залишилося 2)27:9 = 3(л)
Відповідь: по 3 літри молока наливали в кожну банку.
2. Диференційована робота над задачею (с 142, завдання 929)
— Прочитайте задачу.
Сильніші учні розв'язують задачу самостійно, решта — колективно, з учнем, викликаним до дошки.
— Прочитайте задачу ще раз і складіть коротку умову. Розв'яжіть задачу подіях з поясненням.

Розв'язання
1) 6 • 6 = 36 (кг) — у 6 ящиках;
2) 90 - 36 = 54 (кг) — у 3 ящиках; 3)54 :3 = 18(/с2)
Відповідь: 18 кілограмів помідорів у більшому ящику.
— Складіть обернену задачу.
3. Розв'язування рівнянь (с 142,завдання930)
х:3=240 279 - х = 270 х • 10 = 10
Відповіді: х = 720; х = 9; х = 1.
— Як знайти ділене? від'ємник? невідомий множник?
4. Офтальмологічна пауза
5. Розв'язування логічних завдань
1) Завдання 931 (с. 142).
Учні виїхали на екскурсію трьома автобусами. У перший автобус сіло 28 учнів, у другий — 29, а в третій — 33. Чи можна було розмістити учнів порівну? (Так. (28 + 29 + 33) :3 = 30 (учн.))
2) Коли батькові був 31 рік, синові було 8 років. Тепер син удвічі молодший за батька. Скільки років синові тепер?
Відповідь: 23 роки. Батько завжди старший за сина на {31 — 8 = 23) роки. Зараз батько вдвічі старший і на 23 роки старший за сина.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
— З якою дією пов'язана дія множення?
— Якою дісю перевіряємо множення?
— Як дізнатися, що в обчисленні припустилися помилки?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 142, завдання 932; 933

 


Читайте також:

  1. II. Множення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа.
  2. II. Перевірка домашнього завдання.
  3. II. Перевірка домашнього завдання.
  4. II. Перевірка домашнього завдання.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. IV. Перевірка розв’язання і відповідь
  12. А також для вегетативного розмноження.




Переглядів: 2074

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МАТЕМАТИКА 01.04 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.